|

حضور هیئت تجاری اتاق تعاون ایران در سومین مجمع اقتصادی اوراسیا (ارمنستان)

هیات تجاری اتاق تعاون ایران که برای حضور در سومین مجمع اقتصادی اوراسیا به ایروان سفر کرده است، در اولین روز این مجمع در نشست های تخصصی با موضوعات مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، لجستیک و حمل و نقل و نیز تجارت و سرمایه گذاری حضور یافت.

اقتصاد حضور هیئت تجاری اتاق تعاون ایران در سومین مجمع اقتصادی اوراسیا (ارمنستان)

بر اساس توافق صورت گرفته، هرساله مجمع اقتصادی دوره ای این اتحادیه در یکی از کشورهای عضو آن برگزار می گردد.

میزبانی مراسم امسال در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بر عهده ارمنستان است. میزبان اجلاس اقتصادی اوراسیا در سال ۲۰۲۴ شهر ایروان، پایتخت کشور ارمنستان است.

کشور جمهوری اسلامی ایران نیز مهمان ویژه این اجلاس است که به همین منظور برنامه اختصاصی با عنوان “گفتگوی تجاری ایران و اوراسیا” برنامه ریزی شده است که رئیس اتاق تعاون ایران به همراه هیات تجاری این اتاق،  وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت ایران به همراه رئیس سازمان توسعه تجارت در این رویداد حضور دارند.

براساس این گزارش، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران نیز به نمایندگی از تعاونگران ایرانی در گفتگوی ویژه ایران و اوراسیا سخنرانی نمود. وی در این رویداد و طی سخنانی‌ به معرفی بخش تعاون ایران به عنوان یک رکن مهم اقتصادی کشور، جایگاه بخش تعاون در کشورهای موفق دنیا و علی الخصوص به اهمیت توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و کشورهای اوراسیا و نیز بهره گیری از فرصتهای موجود در بخش تعاون ایران جهت سرمایه گذاری پرداخت.

گفتنی است، حجم تجارت ایران و ارمنستان از ۴۰۰ میلیون دلار به ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است و‌ ظرفیت‌های بسیاری برای افزایش این حجم تجاری وجود دارد. بدیهی است که این هدف از طریق همکاری شرکت‌های ارمنستانی و ایرانی و حتی کشورهای ثالث در اوراسیا و اروپا تحقق‌پذیر است.

اتاق-تعاون-۵

اتاق-تعاون-۳

اتاق-تعاون-۴

اتاق-تعاون

اتاق-تعاون-۱

منبع: اتاق تعاون ایران
کدخبر: 336378

ارسال نظر