|

اختصاصی گسترش نیوز

خودرو فورد ماستنگ در تهران | غول آمریکایی جولان می دهد!

امروز یکی دیگر از خودروهای کلاسیک تاریخ خودروسازی را برای شما ببرسی کرده ایم. خودرویی که چنان جسارتی داشت که با دیدنش در خیابان ها نفس در سینه حبس می شود. با گذشت ۶۰ سال از تولید اولین نسل آن هنوز هم زبان زد خاص و عام است و همه ی ماشین بازان را به خود جذب کرده است.با ما همراه باشید تا فوردماستنگ ۱۹۷۰ را با هم بررسی کنیم.

اقتصاد خودرو فورد ماستنگ در تهران | غول آمریکایی جولان می دهد!

فورد ماستنگ خودرو آمریکایی است که اصالت، پرستیژ، قدرت و جسارت از ویژگی های جدایی ناپذیر آن است. خودرویی که تمام جذابیت ها مانند کشیده، کوپه و فست بک را در خود جمع کرده و گویی هزاران سال برای طراحی این خودرو وقت صرف شده است.اگر از موتور این خودرو بگوییم می توانیم آن را به غرش اژدهایی تبدیل کنیم که زمین را به لرزه می انداخت و در کسری از ثانیه تمام بنزین موجود در باک را، را به شتابی بی نظیر تبدیل می کرد که گویی در زمان در حرکت بود.

فرد یکی از کمپانی های آمریکایی است که به ساخت خودروهای عضلانی معروف است.اولین نسل ماستنگ یا به قول خودمان موستانگ در سال ۱۹۶۴ معرفی شد.این خودرو جایگاه ویژه ای در بین خودروهای عضلانی دارد.این گزارش برای بهترین مدل موستانگ (mach 1) است که نسل اول آن از ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۰ تولید و در بازار عرضه شد. این نسل تنها در نمونه اسپرت روف یا همان فست بک تولید شد.

سال ۱۹۷۰ ماستنگ چهارمین سری تولید خود از نسل اول را بر خط تولید فورد تجربه کرد و روانه بازار خودرو شد. نسل چهارم ماستنگ با ابعاد  خارجی ۴۸۱۳×۱۸۸۲×۱۲۷۳ میلی‌متر و فاصله محورهای ۲۷۶۹ میلی‌متری را تولید شد.

فورد-ماستنگ۲

مشخصات ظاهری ماستنگ

این خودرو که در سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۳ روی خط تولید بود در ۳ تریم گرند،(سقف چرمی) اسپرتس روف (فست بک) کانورتیبل ( سقف تاشو) عرضه شد. به نظر بسیار از ماشین بازان مدل ۱۹۷۳ از نوع اسپرتس روف زیباترین تریم تولیدی ماستنگ ها بشمار می آید، که حتی از نسخه کوپه آن هم زیباتر است.

طراح ابتدایی ماستنگ گیل هالدر من است که یک خودرو اسپرت کوپه را طراحی کرده است اما نادسن در سال ۱۹۷۰ تغییری شگفت انگیز در این طراحی بوجود آورد.همان طور که گفته شد سری چهرم با تغییرات ابعاد همراه بود ونسبت با نسل های قبل بسیار کشیده تر به شمار می رفت.چراغ های عقب این خودرو طراحی کاملا متفاوتی داشتند و هیچ شباهتی به مدل های قبل خود نداشت.جلو پنجره این خودرو که لوگو انحصاری ماستنگ در بر روی آن قرار میگیرد دارای ۲ چراغ عمودی راهنما است.رینگ های پنچ پر کروم کاری شده خودرو کاملا نمایانگر و القا کننده روح قدرت طلب این اسب سرکش است.

کابین چشم نواز فورد ماستنگ

یکی از قسمت هایی که در کابین این خودرو هر چشمی را به خود جذب می کند فرمان چوبی است کخه در وسط آن آرم موستانگ خودنمایی می کند و به راحتی نمی توان از آن چشم برداشت. در دست گرفتن چنین فرمانی برای هر راننده ای تجربه ای بی نظیر است. سبک طراحی نمای داخلی این ماستنگ با به کار گیری اندکی از تریم طرح چوب و داشبرد کاملاً عمودی که سبک انحصاری فورد به حساب می‌آید، تمام المانی است که این خودرو را به سادگی از هم دوره‌های خود نظیر کامارو جدا می‌کند.

باتوجه به مشکلات پیش آمده برای صنعت خودروسازی ایالت متحده از سال ۱۹۷۰ به بعد بسیاری از خودروسازان مجبور شدند تا برخی از طراحی ها و تولیدات خود را تغییر دهند.فورد ماستنگ مک وان هم از این اتفاق بی نصیب نماند و پیشرانه این خودرو هم دستخوش تغییراتی شد که مشخصه های فنی این خودرو را عوض کرد.

فورد-ماستنگ۱

مشخصه های فنی 

فور ماستنگ قبل از این تغییرات با یک پیشرانه ۷.۰ لیتری مکعبی V8 وارد بازار خودرو جهانی شده بود اما با شروع موج تغییرات از سال ۱۹۷۱ از یک پیشرانه ۵.۸ لیتری V8 سری کلیولند نیز بهره می برد.اما این نکته فراموش نشود پیشرانه‌های ۲۵۰ اینچ مکعبی شش سیلندر ۴.1 لیتری و ۳۰۲ اینچ مکعبی ۴.۹ لیتری سری ویندزِر (Windsor) نیز قابل سفارش بود. پیشرا ۵.۸ لیتری فورد توانایی تولید ۲۴۸ اسب بخار قدرت در دور ۵۴۰۰ و گشتاور ۳۹۳ نیوتن متر در ۳۸۰۰ را دارد.این قدرت گفته شده به وسیله یک گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک C6 به محور عقب منتقل می شد.وزن نهایی ماستنگ کمتر از ۱.۵ تن بود که این ویژگی آن را از سایر رقبا مانند جنرال موتورز بخصوص کرایسلر متمایز و برتر می کرد.اما طولی نکشید که با تولید سری چهارم این خودرو و افزایش ابعاد آن وزنش به ۱.۶ افزایش یافت که ۲۰۰ کیلوگرم بیشتر از مدل های قبلی خود بود.

این خودرو باتوجه به پیشرانه سوپاپ بزرگ و داشتن تنفس بهتر در ۷ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلیومتر در ثانیه می رساند و حداکثر سرعت آن ۲۳۰ کیلومتر بود.

کدخبر: 336902

ارسال نظر

 

آخرین اخبار