|

خودروهای وارداتی تعیین تکلیف شدند | خروج ۳۳۰ دستگاه خودرو خارجی از گمرک

گمرک ایران دو روز پس از بازدید دادستان تهران از گمرک غرب تهران، از انجام تشریفات گمرکی برای ۶۶۰ دستگاه خودرو چانگان در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند خبر داد.

اقتصاد خودروهای وارداتی تعیین تکلیف شدند | خروج ۳۳۰ دستگاه خودرو خارجی از گمرک

علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، به همراه جمعی از مقامات قضائی و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، سازمان توسعه تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران، به منظور بررسی آخرین وضعیت ترخیص خودروهای وارداتی از پارکینگ گمرک غرب تهران بازدید کردند. در این بازدید، توضیحات مسئولان استماع و دستورات لازم برای تسریع در فرآیند تعیین تکلیف خودروهای وارداتی موجود صادر شد.

دادستان تهران در این بازدید ضمن بررسی وضعیت تعیین تکلیف وسایل نقلیه موجود از جمله تاریخ ورود خودروها به گمرک، علل عدم ترخیص و رسوب آنها، همزمان با حضور میدانی در محوطه پارکینگ گمرک و پس از برگزاری جلسه با مدیران حاضر، توضیحات فنی لازم را از مسئولان حاضر اخذ و دستورات لازم را در جهت جلوگیری از رسوب خودروها صادر کرد.

 ۲روز پس از این بازدید، گمرک ایران از انجام تشریفات گمرکی تعداد ۶۶۰ دستگاه خودرو چانگان در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند خبر داد. روز دوشنبه ۱۶ مهر تشریفات کامل گمرکی این محموله انجام و با اعلام نظر سازمان‌های همجوار، ترخیص تعداد ۶۶۰ دستگاه خودرو سواری با نشان تجاری چانگان که متعلق به یک شرکت خودروسازی بود، در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند در گمرک غرب تهران به اتمام رسید.

از تعداد ۶۶۰ دستگاه خودرو سواری یادشده امروز تعداد ۳۳۰ دستگاه از درب خروج گمرک خارج شد و مابقی نیز سه‌شنبه بارگیری و از گمرک غرب تهران خارج خواهد شد. این سومین محموله خودرو سواری جمعاً به تعداد ۱۰۰۶ دستگاه است که در ۲ هفته اخیر تشریفات گمرکی آن در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند از گمرک غرب تهران انجام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کدخبر: 337195

ارسال نظر

 

آخرین اخبار