|

قیمت تخم مرغ هم مثل نان گران می شود؟ | پاسخ های ضد و نقیض مسئولان!

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن با طرح این موضوع که در دو سال گذشته قیمت‌ها افزایش نیافته بود اما اخیرا قیمت اصلاح شده است، اظهار داشت: اتحادیه قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را ۶۴ هزار تومان به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داده و نظر وزارت جهاد کشاورزی ۵۹ هزار تومان است.

اقتصاد قیمت تخم مرغ هم مثل نان گران می شود؟ | پاسخ های ضد و نقیض مسئولان!

محمدمرادی مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن امروز در حاشیه برنامه روز جهانی تخم‌مرغ درباره موضوع گرانی قیمت تخم مرغ در بازار بیان کرد:وضعیت تولید تخم مرغ خوب است اما در دو سال گذشته قیمت‌ها افزایش نیافته بود اما اخیرا قیمت اصلاح شده است تا تولیدکنندگان به وضعیت سالهای پیش دچار نشوند و همچنان صادرات ادامه داشته باشد.

وی گفت:اتحادیه نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ را ۶۴ هزار تومان به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داده  و نظر وزارت جهاد کشاورزی ۵۹ هزار تومان است اما در نهایت ستاد تنظیم بازار بر اساس نظر کارشناسان و تحلیل هزینه تولید نرخ نهایی را اعلام می کند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷ هزار تن تخم مرغ به کشورهای همسایه و  سه کشور آفریقایی صادر شده است.

وی  با بیان اینکه برآورد می شود امسال رکورد صادرات تخم مرغ  به سقف سال گذشته که ۱۳۵ هزار تن است برسد اظهار داشت: تا به امروز ۲۲ هزار تن تخم‌مرغ مازاد از سوی اتحادیه میهن خرید حمایتی شده و پول تولید کنندگان به طور کامل پرداخت شده است.

قیمت تخم مرغ ارزان می شود؟

محمدابراهیم حسن‌نژاد امروز در حاشیه مراسم روز جهانی تخم‌مرغ در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار که اخیراً قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار افزایش داشته آیا وضعیت تولید این دو محصول اساسی تغییر کرده است گفت باتوجه‌به اینکه در نیمه نخست سال تقاضا پایین بود قیمت‌ها تا حدودی کاهشی بود اما در نیمه دوم سال با افزایش تقاضا قیمت‌ها تا حدودی بالا آمده است اما امسال برنامه‌ریزی شده که تا پایان سال یک میلیون ۱۳۵۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید شود که نیاز کامل کشور را برطرف می‌کند. معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت که برای مصرف ماهانه ۱۱۵ تا ۱۱۸ هزار تن تولید تخم‌مرغ در کشور برنامه‌ریزی شده و تاکنون ۵۵ هزار تن تخم‌مرغ به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی درباره وضعیت تولید مرغ هم افزود که در اوایل مهر به دلیل بالا رفتن تقاضا برای مرغ قیمت‌ها تا حدودی افزایش‌یافته اما برنامه‌ریزی ما برای تأمین ۲۶۵ هزار تن مرغ در ماه است که نیاز کامل کشور را تأمین خواهد کرد و قیمت متعادل‌تر خواهد شد.حسن‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که سال گذشته صادرات مرغ وجود داشت آیا امسال هم به کشورهای دیگر صادرات می‌کنیم گفت که تا به امروز ۲۲ هزار تن صادر شده و برای ادامه صادرات هم برنامه‌ریزی شده است.

منبع: تسنیم
کدخبر: 337244

ارسال نظر

 

آخرین اخبار