|

اختصاصی گسترش نیوز؛

آشنایی کامل با ربوتاکسی ایلان ماسک | قیمت این خودروی فضایی چقدر است؟

دنیای خودرو هر روز با شگفتی های بسیاری روبرو می شود. در این دوره که فناوری و تکنولوژی جای کارهای یدی را گرفته است کافی است با داشتن دانش کافی و علمی بروز و پشت کاری قوی در این بازار پر هیاهو جای خود را ثات کنید.ایلان ماسک یکی از افرادی است که در این زمینه ها پیشگام بوده و با توجه به دانش ، مهارت و سرمایه هنگفتی که در اختیار دارد توانسته است در این عرصه سخنی برای گفتن داشته باشد و با پیشرفته ترین تکنولوژی ها جهان را شگفت زده کند.

اقتصاد آشنایی کامل با ربوتاکسی ایلان ماسک | قیمت این خودروی فضایی چقدر است؟

یکی از آخرین دست آوردهای ایلان ماسک که در دو روز اخیر از آن رونمایی شد، خودروی خودران یعنی، تاکسی رباتیک تسلا به نام سایبرکب است.این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های او بوده است.

این خودرو برقی کاملا خودران است و با تمرکز بر روی همین تکنولوژی ها و فناوری ها توانسته است برای تسلا دست آوردی بزرگ به ارمغان بیاورد.

خودرو-ایلان-ماسک

خودرو Cybercab  یک تاکسی رباتیک است که نه فرمان و نه پدال دارد و به هیچ عنوان به داشتم شخصی به نام رانده که مهارت رانندگی را داشته باشد نیاز ندارد.دقیقا همین ویژگی باعث شده است تا برای اینکه ایلان ماسک بتواند آن را به تولید انبوه برساند مجوز های بسیاری را از نهادهای مختلف دریافت کند.

مشخصات و ویژگی‌های تسلا سایبرکب، تاکسی رباتیک ایلان ماسک

از ویژگی های جذاب این طراحی آینده نگرانه  درهایی دارد که می توان گفت مانند بال های پروانه به سمت بالا باز می شود.این خودران جذاب فقط ظریفت دو مهمان را دارد.

خودران-ایلان-ماسک

ایلان ماسک کاری که در این رونمایی کرد و بسیاری از مردم را شگفت زده کرد این بود که به جای یک نسخه در یک اقدام غیر منتظره ۲۰ دستگاه از این خودرو را به نمایش گذاشت.یک از ویژگی های سایرکب نوع شارژ شدن این خودرو است، نیازی به دوشاخه ندارد و به صرت <<القایی>> شارژی می شود.

بنتا بر ادعاهای شخص ایلان ماسک حمل و نقل و جابجایی به وسیله این خودروی خودران ارزان و مقرون به صرفه است.به گفته وی هزینه‌ی حمل و نقل به وسیله  سایبرکب به حدود ۰٫۲۰ دلار به ازای هر مایل (۱٫۶۱ کیلومتر) می‌رسد. درحالی‌که اتوبوس‌های شهری در هر مایل، یک دلار هزینه‌ی حمل و نقل دریافت می کنند.

هرچند برای ساخت این خودرو از بروزترین فناوری ها و دانش بنیان ها نیز استفاده شده است اما بازهم به گفته شخص ایلان ماسک قیمت این خودران جذاب و فضایی کمتز از ۳۰ هزار دلار است.اگر در شرایط کنونی قیمت هر دلار را ۶۵ هزار تومتن هم در نظر بگیریم می توان گفت یک میلیار و نهصد پنجاه میلیون تومان است.این قیمت در برابر قیمت خودروهای شارژی که وارد می شوند بسیار مناسب و کم هزینه تر است.

این خودروهای برقی ایلان خودران براساس ادعایی که از طرف سازنده آن یعنی ایلان ماسک شده است چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ برابر امن تر نسبت به خودروهای که توسط انسان هدایت می شوند است، که این اتفاق می تواند انقلابی بزرگ در کاهش حواث رانندگی و تصادفات محسوب شود.

در آینده ای نه چندان دورکه دنیا بیشتر از قبل و با سرعتی باورنکردنی به سمت پیشرفت و ساخت مدل های جدید تری حرکت می کند رانندگان می توانند بیشتر وقت خود را به جای رانندگی مطالعه یا تماشای فیلم یا انجام کارهای دیگر صرف کنند

ایلان ماسک در مراسم جدید تسلا گفت خودروهای خودران به صرفه‌جویی در زمان کمک خواهند کرد. او گفت مردم در آینده می‌توانند به‌جای اختصاص‌دادن زمان به رانندگی، مشغول مطالعه یا تماشای فیلم یا انجام کارهای دیگر شوند.

تاکسی رباتیک سایبرکب احتمالا تا «قبل از ۲۰۲۷» وارد چرخه‌ی تولید می‌شود. ایلان ماسک پیش‌تر وعده‌های دروغین زیادی درباره‌ی محصولات تسلا داده است؛ بنابراین نمی‌توانیم تولید سایبرکب در سال ۲۰۲۶ را قطعی بدانیم.

کدخبر: 337605 هادی خرسند

ارسال نظر

 

آخرین اخبار