|

اعلام جزئیات جدید از واریز سه میلیونی برای بازنشستگان و فرهنگیان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس جزئیات جدید از طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و آغاز واریز معوقات را اعلام کرد.

اقتصاد اعلام جزئیات جدید از واریز سه میلیونی برای بازنشستگان و فرهنگیان

مدتی است که اخبار مرتبط با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی نقل محافل و رسانه‌ها است و بخش هایی از معوقات هم در قالب واریزی های ماهانه برای بازنشستگان پرداخت شده است، اما هنوز از معوقات سه ماهه دوم سال بازنشستگان تامین اجتماعی خبری نیست!

این در حالی است که نمایندگان این قشر از جامعه در جلسات و از طریق تریبون های گوناگون خواستار اجرای قانون متناسب ‌سازی حقوق و رفع تبعیض‌های موجود شده اند، همچنین نمایندگان مجلس مستقیم با رئیس سازمان برنامه و بودجه تماس گرفته و خواستار تسریع در اجرای متناسب‌ سازی حقوق و پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان در سه ‌ماهه دوم سال شدند.

احمد فاطمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» با بیان اینکه نمایندگان این روزها پیگیر واریز معوقات ۳ ماه دوم سال برای بازنشستگان تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: مشکل اصلی بحث تامین اعتبار این موضوع بود که به تازگی معاون رئیس جمهور دستور اختصاص اعتبار لازم را با توجه به قانون بودجه برای واریز به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ کردند و در حال حاضر منتظر واریز بودجه لازم از طرف سازمان برنامه و بودجه هستیم.

همسان_سازی

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه معوقات همسان سازی برای بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور واریز شده است، تاکید کرد: باید هر چه سریعتر مبالغ مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی هم واریز شود و آنطور که پیگیری ها نشان می دهد این مبالغ حداکثر تا دو ماه آینده به حساب بازنشستگان واریز می شود.

پیش‌بینی می‌شود سازمان تأمین اجتماعی با تأمین اعتبار لازم، مبلغ ۳ میلیون تومان را تحت عنوان علی‌الحساب برای سه‌ ماهه دوم سال در قالب متناسب‌ سازی پرداخت کند.

ولی‌الله بیاتی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: نمایندگان مجلس معتقدند که عدم اقدام دولت در زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی غیرقابل قبول است و اکنون شش ماه از این موضوع می‌گذرد.

وی بیان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت در این خصوص تذکر لازم را داده و باید به سرعت پرداخت عملیاتی شود، زیرا این مهم ۶ ماه تاخیر داشته و نیمی از سال گذشته است و بازنشستگان برای امرار معاش به این افزایش حقوق نیاز دارند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت عنوان می‌کند ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال به صورت علی‌الحساب تاکنون به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کرده اما باید همسان‌سازی اجرای شود تا بازنشستگان بتوانند از ارقام حقوقی مطلوب بهره‌مند شوند.

بیاتی افزود: رئیس مجلس بعد از تذکر به دولت، بنا دارد این موضوع را در جلسه سران قوا مطرح کند تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

به تازگی جلساتی با حضور محمد اسدی، رئیس عالی کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی، علی‌اصغر بیات، دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته، و علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، با رئیس کمیسیون اجتماعی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسات، مشکلات و مطالبات بازنشستگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به نظر می‌رسد که به‌زودی زمان واریز معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص خواهد شد.

وی در ادامه به روند پرداخت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم لحاظ و دولت مکلف شد طی سه سال برای این مهم اقدام کند که در سال اول ۴۰ درصد و در سال دوم و سوم ۳۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود و با توجه به اینکه دولت امسال با مشکل مواجه شد، این افزایش محقق نشده است. استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

چندی پیش رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در جلسه‌ای رئیس مجلس به همراه روسای کمیسیون بودجه، کمیسیون اقتصادی و وزرای مربوطه میهمان رئیس جمهور بودند که در آن موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دولت مصوب شد.

سید حمید پورمحمدی امروز چهارشنبه در خاتمه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته فرصتی فراهم شد تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دو موضوعی که مشکل قانونی دارد را توضیح دهم که یکی از آنها متناسب سازی حقوق بازنشستگان و دیگری مطالبات گندمکاران بود.

وی بیان کرد: شب گذشته در جلسه‌ای رئیس مجلس به همراه روسای کمیسیون بودجه، کمیسیون اقتصادی و وزرای مربوطه میهمان رئیس جمهور بودند که در آن موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دولت مصوب شد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ آن، سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌ها احکام بازنشستگان را صادر خواهند کرد.

پیری

طرح بقیه مطالبات گندم‌کاران در جلسه سران قوا

وی همچنین در خصوص مطالبات گندمکاران ادامه داد: در فصل زراعی جاری ۱۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری و مقرر شد دولت ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پرداختی بابت آن داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه‌داد: تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان از رقم یاد شده که در بودجه پیش بینی شده بود پرداخت شده است، اما پرداخت مابقی آن نیاز به اجازه قانونی دارد.

وی تاکید کرد: این مساله در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد تا سازمان برنامه و بودجه بتواند مجوزی در این زمینه داشته باشد تا به ویژه کشاورزان مناطق سردسیر بتوانند مطالباتشان را دریافت کنند.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه در جلسات دولت به موضوع لایحه بودجه پرداخته می‌شود و ارقام مربوطه در دولت بحث شده است، گفت: در این راستا جلساتی بین حوزه‌های اقتصادی دولت و مجلس برگزار شده و به فوریت به احکام خواهیم پرداخت تا بتوانیم لایحه بودجه را در موعد مقرر تقدیم کنیم.

گندم-قیمت

معافیت مالیاتی به ۲۴ میلیون تومان می‌رسد

وی همچنین رقم افزایش حقوق کارمندان را ۲۰ درصد عنوان کرد، اما گفت: معافیت مالیاتی برای کسانی که کمترین حقوق را می‌گیرند ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ یعنی معافیت مالیاتی از ۱۲ میلیون تومان حقوق به سقف ۲۴ میلیون تومان خواهد رسید.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین دولت پرداختی بابت اجرای قانون جوانی و جمعیت خواهد داشت که هشت درصد به پرداختی‌های دولت اضافه خواهد شد؛ بر این اساس متوسط پرداختی‌های دولت ۲۸ درصد افزایش خواهد یافت.

وی همچین تصریح کرد: تاکنون در خصوص حامل‌های انرژی و تغییر قیمت آنها تصمیم گیری نشده است.

پورمحمدی اظهار کرد: بخش مهمی از بودجه کشور صرف پرداخت یارانه مستقیم می‌شود و تغییری در پرداخت یارانه‌ها نخواهیم داشت.

 

 

منبع: اطلاعات آنلاین
کدخبر: 337809

ارسال نظر

 

آخرین اخبار