|

اختصاصی گسترش نیوز؛

پیش بینی مهم از بازار مسکن | قیمت خانه از این تاریخ اوج می گیرد

وضعیت فعلی بازار مسکن، با ایجاد پرسش‌های متعدد برای فعالان این حوزه، باعث ایجاد شرایط پیچیده برای آنان شده است. این فعالان در تلاشند تا به پاسخ‌های روشنی دست یابند تا در مقابل خطرات بزرگی که ممکن است در آینده پیش آید، آمادگی داشته باشند. رویدادهای نگران کننده در منطقه و افزایش خطرات سیاسی، از جمله عواملی هستند که دغدغه های متعددی را برای مردم پدید آوردند.

اقتصاد پیش بینی مهم از بازار مسکن | قیمت خانه از این تاریخ اوج می گیرد

نقش دولت در تنظیم بازار مسکن شامل اقدامات و سیاست‌های مختلفی است که برای مدیریت و تنظیم صحیح بازار مسکن انجام می‌شود.

دولت می‌تواند سیاست‌ها و برنامه‌های مسکنی مناسب را تعیین کرده وبه حالت اجرا درآورد تا به تعادل در بازار مسکن کمک شود. قوه مجریه دست به تنظیم نرخ‌ها و قیمت‌های واحد مسکونی می زند تا به دسترسی مردم به مسکن مناسب کمک کند. بهره گیری از برنامه‌ها و سیاست‌هایی که در توزیع عادلانه مسکن میان اقشار مختلف جامعه موثر هستند، از جمله وظایف دولت به شمار می رود.

دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن و کمک به تسهیل تامین مسکن، برنامه هایی را در دستور کار قرار داد که تا حدودی تاثیر مثبت بر بازار گذاشت اما کماکان دغدغه های بسیاری وجود دارد که این موضوع ماموریت دولت مسعود پزشکیان را سخت تر می کند.

اکثر تحلیلگران بازار مسکن از ادامه رکود تورمی سخن می گویند و تداوم این شرایط را برای آینده نزدیک محتمل می دانند. با این وجود، برخی احتمالات و سیگنال های خطرناک می تواند منجر به جهش قیمت خانه در ماه آینده شود. فراموش نکنیم که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و همچنین ناآرامی های منطقه و احتمال وقوع یک اتفاق ناگهانی می تواند اثرات باورنکردنی بر بازار داشته باشند.

هریس

در سال گذشته، رشد قیمت‌های مسکن به شیوه‌ای معقول و پیوسته اتفاق افتاده و افزایش ناگهانی نداشته است. این نکته نشان‌دهنده عدم وجود حباب قیمتی در بازار است. همچنین باید توجه داشت که حباب‌های قیمتی معمولاً در انتهای دوره‌های رشد فزاینده شکل می‌گیرند، در حالی که در حال حاضر بازار مسکن در یک دوره رکود قرار دارد.

با نگاهی به آخرین نرخ های مسکن در مناطق مختلف پایتخت می توان به این نکته رسید که ثبات قیمتی در بازار وجود دارد اما اینکه این رکود تورمی تا کجا ادامه داشته باشد، مشخص و روشن نیست.

به عنوان مثال، یک واحد مسکونی در بلوار میرداماد، با قیمت هر متر ۲۲۰ میلیون تومان به فروش می رسد. مطابق قیمت مسکن در ۲۴ مهر ۱۴۰۳، خانه‌ای در نوبنیاد، متری ۱۵۵ میلیون تومان معامله می شود. در تصویر زیر می توانید آخرین قیمت خانه در تهران به تاریخ ۲۴مهر ۱۴۰۳ شهریور را مشاهده کنید.

گسترش نیوز برای شما آخرین قیمت خانه در برخی از مناطق تهران را جمع آوری کرده است که در ادامه مشاهده می کنید.

قیمت خانه در تهران - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

نام محله قیمت هر متر مربع
بلوار میرداماد ۲۲۰ میلیون تومان
نوبنیاد ۱۵۵ میلیون تومان
میدان آزادی ۱۰۲ میلیون تومان
انقلاب - فلسطین ۸۷ میلیون تومان
یاخچی آباد ۶۰ میلیون تومان

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز حوزه مسکن و آخرین تحولات در بازار اجاره، سرویس راه و مسکن پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 337889

ارسال نظر