|

فوری | مجلس واردات این خودروها را ممنوع کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برنامه برگزاری جلسه‌ای با واردکنندگان خودرو اظهار داشت که خودروهای دست‌دوم وارداتی نباید تصادفی بوده و باید دارای خدمات پس از فروش باشند.

اقتصاد فوری | مجلس واردات این خودروها را ممنوع کرد

حسنعلی محمدی درباره واردات خودروهای دست‌دوم بیان کرد که منشأ این خودروها مشخص نیست و مواردی از سوی بانک مرکزی مطرح شده است. قرار است روز یکشنبه آینده واردکنندگان خودرو در جلسه‌ای با کمیسیون حاضر شوند تا همکاری‌های لازم برای رفع موانع واردات صورت گیرد.

وی افزود: با مشکلاتی در زمینه واردات خودروهای دست‌دوم مواجه هستیم، در حالی که تولیدکنندگان داخلی توانایی تأمین نیازهای مردم را به‌طور کامل ندارند.

محمدی با بیان این که خودرو کالایی سرمایه‌ای تلقی می‌شود، افزود: تولیدکنندگان و خودروسازان بیان می‌کنند که با ضرر و زیان انباشته روبه‌رو هستیم و مردم نیز از تحویل و کیفیت خودرو ناراضی هستند. همچنین با نارضایتی فعالان و شاغلان صنعت خودرو روبه‌رو هستیم.

وی افزود: باید راهکاری ارائه دهیم تا زنجیره تولید خودرو آسیب نبیند و رضایت مردم جلب شود.

محمدی با بیان این که کشورهای توسعه‌یافته نیز خودرو کارکرده را وارد می‌کنند، گفت: این مسئله شرایط خاصی دارد. خودرو‌ها نباید تصادفی باشند و از طرفی باید خدمات پس از فروش داشته باشند.

وی معتقد است: باید به سمتی برویم که از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم؛ چون خودروهایی فرسوده هستند و باید از رده‌ خارج شوند و در مقابل باید انگیزه تشویقی برای مردم ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وقتی میزان عرضه و تقاضا برابری کند و میزان عرضه فزونی گیرد، قطعاً تولیدکننده‌ها وارد فرایند کیفی و قیمتی می‌شوند.

کدخبر: 338515
  • ناشناس ارسالی در

    پول مردم را بگیرید و آهن قراضه تحویل دهید چند سبا بعد جنگ می‌شود و همه ویران

ارسال نظر

 

آخرین اخبار