|

آخرین جزئیات از میزان افزایش حقوق | نماینده مجلس عدد واریزی سال بعد را فاش کرد

سراج در پاسخ به سوالی درباره موافقت یا مخالفت مجلس با افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت اشاره کرد و افزود: ما تلاش می‌کنیم این رقم را افزایش دهیم، زیرا هم عقل و هم قانون، افزایش حقوق را متناسب با تورم الزامی می‌داند. این یک تکلیف قانونی است و مجلس باید در همین راستا حرکت کند، هرچند که کمبود منابع دولت را نیز درک می‌کنیم.

اقتصاد آخرین جزئیات از میزان افزایش حقوق | نماینده مجلس عدد واریزی سال بعد را فاش کرد

محمد سراج، نماینده مردم تهران، از ثابت ماندن قیمت بنزین ۱۵۰۰ تومانی و ۳۰۰۰ تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ خبر داد گفت: در نشستی که با وزیر نفت داشتیم، ایشان تأکید کردند که هیچ افزایش قیمتی در نرخ بنزین در لایحه وجود ندارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه به بخشی از اظهارات رییس جمهور درباره اصلاح قیمت یارانه‌های انرژی اشاره کرد و گفت: دولت هیج برنامه‌ای برای تغییر و یا اصلاح قیمت یارانه‎های انرژی ندارد، زیرا هر تغییری در قیمت ها بر قیمت سایر کالاهای مصرفی مردم موثر است و باعث ایجاد تورم بیشتر خواهد شد. دولت هم با رعایت این نکته، تغییری در قیمت‌ها نمی‌دهد.

وی افزود: به نظر می‌رسد سیاست دولت، افزایش میزان تولید است تا کسری‌های موجود را به این ترتیب جبران کند و البته این کاری سخت با برنامه‌ریزی دقیق است.

حقوق-کارمندان

افزایش حقوق کارمندان بیشتر از پیشنهاد دولت

سراج در بخش دیگری از اظهارات خود به سوالی مبنی بر موافقت یا مخالفت مجلس با افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت اشاره کرد و افزود: ما تلاش می کنیم این عدد را افزایش دهیم زیرا هم عقل و هم قانون، به افزایش حقوق متناسب با تورم حکم می‌دهد. این یک تکلیف قانونی است و مجلس نیز باید در همین راستا حرکت کند هر چند که کمبود منابع دولت را نیز درک می کنیم.

این نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم تأکید کرد: بدون شک این میزان افزایش دستمزد دولت در لایحه، روی شورای سه جانبه نگری تعیین حقوق کارگران نیز تأثیر دارد زیرا تجربه نشان داده که این اعداد نباید خیلی از هم دور باشند. بنابراین باید تلاش کنیم تا در حد امکان حقوق کارکنان دولت را به عدد تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی نزدیک کنیم.

منبع: رکنا
کدخبر: 338850

ارسال نظر

 

آخرین اخبار