|

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

سیرابی رقیب گوشت قرمز شد! | یک پرس سیرابی در طباخی چند؟

زمزمه های گرانی قیمت گوشت قرمز به گوش می رسد و مردم در بازار گوشت تنظیم بازاری پیدا نمی کنند. حال به بهانه روز جهانی سیرابی به بررسی قیمت سیرابی پرداختیم و می خواهیم بدانیم که یک پرس سیرابی در طباخی چقدر برای مردم تمام می شود؟

اقتصاد سیرابی رقیب گوشت قرمز شد! | یک پرس سیرابی در طباخی چند؟

گسترش نیوزسارا سمیع شمسسیرابی خواص بی شماری برای سلامتی دارد و بسیاری از افراد از آن به عنوان یک وعده غذایی استفاده می کنند. شاید فکر کنید که پختن سیرابی و خوردن آن فقط در کشور ما رایج باشد اما این طور نیست و سیرابی در سراسر جهان طرفداران خاص خودش را دارد. با وجود خواص زیادی که سیرابی برای سلامتی دارد اما مصرف بی رویه آن توصیه نمی شود و می تواند مضر هم باشد. اما یک روز به اسم روز جهانی سیرابی داریم و آن ۲۴ اکتبر یعنی ۳ آبان ماه است. در این روز سعی می شود، جوانب مختلفی از معرفی این غذا به علاقمندان آن ارائه شود. خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز به همین مناسبت به بررسی قیمت سیرابی چه در طباخی ها و چه در فروشگاه ها پرداخته است که در ادامه گزارش می خوانیم.

سیرابی-شیردان

قیمت هر پرس سیرابی در طباخی ها

سیرابی بر خلاف محبوبیتی که دارد، در زمان طبخ و پخت و پز چندان ساده نیست و به دلیل عطر خاصی که دارد، اغلب افراد سعی می کنند این غذا را بیرون از خانه و در طباخی ها میل کنند. طباخی ها انواع و اقسام غذاهای مخصوص خودشان را برای مشتریان سرو می کنند و یکی از همین غذاها سیرابی است! سیرابی در فصل سرد طرفدار بیشتری دارد به این دلیل که مانند آبگوشت دارای آب اضافی و گرم است که خوردن آن را در فصل سرما لذت بخش می کند. بنابراین کار و بار طباخی ها در نیمه دوم سال گرم تر است و سیرابی خورها به آن ها مراجعه می کنند.

اما قیمت یک پرس سیرابی در طباخی ها چقدر تمام می شود؟ امروزه با وجود اپلیکیشن های مختلف رسیدن به پاسخ این سوال راحت است اما می خواهیم ببینیم خوردن آن در طباخی در مقایسه با پختن آن در منزل چقدر تفاوت دارد. در تصویر زیر یک نمونه قیمت سیرابی را در طباخی می بینیم که با توجه به حجم آن قیمت های مختلفی دارد. به عنوان مثال یک پرس سیرابی بدون شیردان همراه با نان، لیمو یا نارنج و بسته بندی به قیمت ۲۱۵ هزار تومان اعلام شده است. در نمونه بعدی سیرابی و شیردان در حجم یک دست کامل است و همراه آن آبگوشت، نان سنگک و نارنج ارائه می شود که قیمت آن را طباخی ۴۳۰ هزار تومان گفته است. سیرابی و شیردان برای یک پرس یک نفره نیز ۲۲۰ هزار تومان اعلام شده است. یک نمونه دیگر که آپشن مغز را نیز اضافه کرده است، سیرابی با مغز است که نان سنگک و لیموترش همراه خود دارد و قیمت آن ۳۲۵ هزار تومان اعلام شده است.

سییرابی-طباخی

قیمت سیرابی در فروشگاه و قصابی ها

سیرابی خام معمولا در فروشگاه ها و قصابی ها فروخته می شود و هر چقدر کشتار دام به روز تر باشد، سیرابی تازه تر و مطلوب تری را می توانید بخرید. همچنین سیرابی را می‌توان از بازارهای کشاورزان و خرده‌ فروشان آنلاین تهیه کرد. هنگام خرید سیرابی، به دنبال نمونه‌ ای باشید که تازه، صورتی روشن و بدون لکه یا کبودی باشد. سیرابی باید عطر خوشایندی داشته باشد و از هر گونه بوی تند یا ناخوشایند به دور باشد. البته در صورتی که سیرابی تازه در دسترس ندراید، می‌توانید آن را از یک فروشگاه گوشت منجمد تهیه کنید. 

اما قیمت سیرابی در فروشگاه ها به چه صورت است؟ سیرابی و شیردان در فروشگاه با توجه به وزن آن، قیمت های مختلفی دارد. در تصویر زیر چند نمونه سیرابی و شیردان را می بینیم که مثلا قیمت یک دست سیرابی و شیردان گوسفند ۲۴۰ هزار تومان عنوان شده است. همچنین در این تصویر سیرابی شتر به قیمت ۱۵۰ هزار تومان مشاهده می شود. از طرفی یک دست سیرابی گوساله به قیمت ۲۵۹ تومان اعلام شده است.

سییرابی-فروشگاه

با توجه به موارد گفته شده، کاملا مشخص است که سیرابی خوردن در طباخی ها گران تر از درست کردن آن در منزل تمام می شود. البته در طباخی قیمت تمام شده یک پرس با تمام مخلفاتی است که برای شما سرو می شود و شاید همین امر نکته مثبتی باشد که اکثر افراد ترجیح دهند سیرابی در طباخی ها میل نمایند. جالب است بدانید که قیمت یک کیلو گوشت قرمز منجمد ۲۹۰ هزار تومان است که با توجه به قیمت های ذکر شده نزدیک به قیمت یک دست سیراب و شیردان است!

کدخبر: 338865 سارا سمیع شمس

ارسال نظر

 

آخرین اخبار