|

نظرات سهامداران درباره ریزش های اخیر بورس

پس از ریزش چشم‌گیر شاخص کل بورس در روزهای اخیر و افت ارزش حدود ۱۴ درصدی بازار سهام برخی از سهامداران از اصلاح قیمتی را به فال نیک گرفته و برخی دیگر دل‌خوشی از ریزش‌های اخیر نداشتند و دیگر به بورس برای سرمایه‌گذاری اعتمادی کافی ندارند.

بورس نظرات سهامداران درباره ریزش های اخیر بورس

پس از ریزش‌های اخبر بورس برخی از سهامداران اصلاح قیمت‌ها را نشانه‌ خوبی برای آینده صعودی بازار سهام می‌دانند اما برخی دیگر نسبت به بازار سهام و سرمایه‌گذاری در آن بی‌اعتماد شدند.

کامنت‌های مردم را در این باره در ادامه بخوانید:

چه چیزی ارزان شده که بورس ضرر بدهد؟

«من برای کسب درآمد به بورس آمده ام و فکر میکنم اگر نقدینگی به بورس سرازیر شود لااقل بساط دلالان دلار و سکه و خودرو جمع شده و ثبات به اقتصاد برمیگردد»

«چه چیزی و چه اجناس و کالایی در این هفته و هفته قبل ارزان یا ثابت مانده بود که ملت در بورس متضرر شوند؟»

«انتظار صعود زیاد رو تا افزایش سرمایه شرکت ها نداشته باشید قیمت‌ها به سقف خودش رسیده و صعود به آرامی اتفاق خواهد افتاد ولی این اصلاح قیمت‌ها برای سهامدارا با تجربه و صبور خیلی خوبه»

«بورس علاوه بر جبران ۵ روز منفی تا پایان تابستان ۵ روز مثبت را هم تجربه خواهد کرد و بهترین زمان سرمایه گزاری در بورس می‌باشد»

«بورس همیشه بالا و پائینی دارد. یکی برنده میشه و یکی بازنده و در کل کسانی از پس‌انداز و اضافه دارایی‌اش استفاده کند برنده است ولی در این هفته به نظر می رسه بورس حالت صعودی داشته باشه»

«شاخص تا چند روز آینده مقامت ۲میلیون و ۲۰۰رو هم می‌شکنه بیچاره اونایی که سهام ارزندشونو مفت از دست دادن»

«با این هجمه ای که بخاطر پیش فروش نفت بهشون وارد شد فهمیدن کسی نفت نمیخره دوباره بورس عزیز شد و حمایت کردن»

«بازار بورس فردا صعودیه. ۴۰ تا ۵۰ هزار واحد رشد داره. شک نکنید»

«اونایی که این چن روز فروخته بودن حالا برن بشینن تو صف خرید. بورس همینه بالا و پایین داره»

«به نظرم این چند روز واسه سهام داران واقعی (نه افراد هیجانی و علاقه مند به صف) روزهای خوبی بود.یک تیر و چند نشان بود.هم بازار اصلاح خوبی کرد و آماده صعود شد»

«فردا هم مثل امروز بازار متعادل و مثبته و خود را برای افزایش شارپی هفته دیگه آماده میکنه»

«به نظر فردا صعودیه و صد البته بهترین فرصت برای خرید»

«فردا شاخص میره تا آسمون»

«بازار حدود دو ماه در اصلاح و یک هفته در ریزش بوده به شخصه ۳۰۰ میلیون طی فقط هفته گذشته ضرر کردم. حباب و این حرفا کجاس. اگر تصمیمات خلق الساعه مسئولین و عرضه آبشاری حقوقی ها به بهانه های مختلف مثل افزایش شناوری و فروش سهام عدالت بزاره حال بازار خیلی هم خوبه بهتر هم میشه»

«نظر من ھم در مورد معاملات فردا مثبت ھست با شیب ملایم»

بورس برای دولت است نه ملت

بسیاری از مردم از ریزش‌های اخیر بورس ناراضی‌اند و اعتماد خود را نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سهام از دست داده‌اند، در این میان عده‌ای هم از فروش سهام عدالت توس کارگزاری‌ها در شاخص منفی بورس گله‌مندند.

«فردا فقط فروش»

«بابا بیخیال احتمالا مثبت و متعادل سرمایه مون رفت ، من که فردا میفروشم این همه وایسادیم بره بالا همش اومد پایین»

«امروز پالایشی های منفی رو نذاشتن معامله بشه وگرنه شاخص حداقل ۵۰ هزارواحد میومد پایین بازاری که بخواد با یه فملی و فولاد نریزه بدرد نمیخوره»

«توی بورس اعتماد جایگاهی نداره دیگه چون همش شده سرتاسر بی اعتمادی»

«فقط دلار ملک وطلا، بورس برای دولته نه ملت»

«دوستانی که میگن فردا یا پس فردا صعودیه یه نگاهی به صندوق های فیپ ایران بندازن ببینن که امروز چند هزار واحد ابطالی داشتن صندوق ها بعد نظر بدن ، خدایی بازار ترسناکی شده»

«من که فردا میفروشم بره چیه روح و روان آدم له میشه»

«بعد از این افت شدیدو بی اعتمادی مردم قطعا بورس به حالت قبل برنمیگرده»

«اعتماد مردم به بورس خراب شده»

«نمیگم بورس خوبه یا بد اما این چند وقت که من بودم همش ضرر کردم»

«من اگه با پولی که تو بورس گذاشتم و ضرر کردم ماشین خریده بودم الان پولم دو برابر شده بود»

«فقط دلار، طلا و ملک بورس کشکه»

«دولت از بورس تامین مالی میکنه و اون گوشه کنارا یه عده هم یه پولی درمیارن، ولا اکثریت تو ضررن»

«کارگزاران، فقط به فکر صعود و نزول سهام عدالت هستند! چون براشون سودآوری دارد البته صعودش! در صورتی که اصلا به فکر صاحب سهام نیستند! که صاحب سهام، آیا به سود خود، به حق خود رسیده یا نه»

«خیلی جالب کارگزاری سپه این همه مدت که بازار سهام روند صعودی داشت سهام من رو نمیفروخت حالا رفتم تو سایت کارگزاری دیدم بیشتر سهام من رو تو همین چند روز افت سهام فروخته.»

 

منبع: تجارت نیوز
کدخبر: 117158
  • ناشناس ارسالی در

    سلام یادتان هست در سفر دولت به یزد خبر خ وشحال کننده نفتی رئیس جمهور به همه ملت ا یران ابلاغ شد جمعه همان هفته در روز عید پیامبر اکرم ص با بی تدبیری ایشان در قیمت گذاری بنزین تعداد زیادی مردم کشته شدند اکنون هم با گشایش اقتصادی سورپرایز سهام رقم خورد

  • احسان ارسالی در

    سلام دوستان . سروران عزیز ببینید ما با آموزش وارد هرکاری شویم ولی باید قبول کنی د هیجانی عمل کردن ما ایرانی ها همیشه کار دستمان داده و ای کاش همین بورس وقتی عزی زی می خواست وارد شود غیر از آموزش نیم نگ اهی هم به سابقه سهمی که دارد می خرد و بخ صوص صورتهای مالی آن سهم می کرد که ببیند این سهم سود ده بوده یا زیانده ویا اگر سو د ده بوده نسبت سود با قیمت سهم ( p/e) چق در هست و آیا واقعا این سهم طبق سابقه ای که در طول چند سال گذشته داشته این نسبت س ود به قیمت ( اصطلاح p/e سهم ) همین مقدار بطور متوسط بوده یا الان رشد کرده و حالت حباب پیدا کرده , که متاسفانه اینچنین نش د و عزیزان تازه وارد هرروز وارد صف های خ ریدی شدند که فقط خرید بود و قفل صف خرید و خرید و خرید هر روزه و میلیونها نفر هم تو صف بودند . خوب برادر من عزیز من این ی عنی خرید هیجانی بدون دقت به سود سازی و ب نیاد شرکت و متعاقبش هم با یک شایعه یا من فی خوردن بازار همه ترسیدند و فروشنده شدن د . این بنده خدا درست گفتند مثلا گروه پا لایشی ها از اول سال تا کنون نزدیک 7 تا 1 0 برابر رشد کردند ولی روند سالیانه آنها رو که نگاه می کنید مربوط به سالهای قبلی شان می بینید طبف سابقه همیشه 2 یا 3 براب ر در طول سال رشد کردند و مثلا p/e آنها ز یر 25 بوده ولی الان p/e آنها به بالای 70 رسیده ؟ خوب این یعنی خطر و هر لحظه امکا ن برگشت به قبل و... ویا برخی شرکتها ( بر خی بانکها و گروه های خودرویی ) اصلا زیان ده بودند یعنی eps یا سود اختصاص یافته به سهام سالیانه منفی بوده ولی می بینید باز صف های میلیونی و میلیونی و قفل خرید هر روزه و... حالا هم نتیجه اش را می بینید ک ه با یک بادی می ریزند . توصیه اکید بنده به تازه واردها و افرادی که آشنایی کافی ب ه بورس ندارند این است حالا که خرید هیجان ی کردند فروشنده هیجانی نباشند چون بالاخر ه قیمت سهم بعداز مدتی ( بستگی به نوع سهم از یک هفته یا یک ماه یا چند ماه ) بر می گردد و شما ضرر هنگفتی نکردید و از طرفی توصیه بنده به سهامداران شرکتهای سود ساز این است که شما که شرکتی سود ساز دارید و (p/e ) سهم شرکت شما زیر 25 یا 20 و کمتر است هرگز نفروشید . باز تاکید می کنم هرگز نفروشید چون حساب شرکت سود ساز و p/e متن اسب سهم شما با آن سهم های حبابی فرق دارد و از زمین تا آسمان فرق دارد و نه تنها ن فروشید بلکه اگر اینگونه سهم ها پائین آمد ه در صورت امکان خرید کنید . باتشکر از هم ه سروران و ببخشید از اطاله کلام . موفق و پرسود باشید همگی .

  • ناشناس ارسالی در

    ای کاش انهای که دران بالانشته وفکران کشو روان مملکت که به ما ملت هیچ ربتی نداردب ه فکرمردم وسرمایه انها بودند

  • حسنعلی ارسالی در

    خدایا اینو کجای دلمون بزاریم



    باز هم تغییر ساعات معامل ات:

    1. جلسه معاملاتی اول: ا ز ساعت 8:30 الی 11:15 ( پیش گشایش 8:30 ا لی 8:45 )

    2. جلسه معاملاتی دوم: از ساعت 11:45 الی 13:45 ( پیش گشایش 11:30 الی 11:45 )


    خ دایا شر این عزیزان رو از سر ما کم کن

  • افشین ارسالی در

    کدام تصمیم دولت ظرف سه چهار سال گذشته به سود مردم بوده ، بگید تا من ۱۰۰ تا بشکه نفت بخرم خودمم صادرش کنم، دست روی هر چی گذاشتن یا گران شد یا از هم پاشید نمونه ب ارزش کنترل قیمت خودرو ، روغن موتور ، فول اد ، سیمان ، الانم که بورس

  • اراکی ارسالی در

    اگردولت دیگر دخالت نکند ریزش بورس تمام ش دبازار مسکن راکد بازار طلاو دلار ک نتیجه اش تورم 100درصدی فقط بورس ک ب اقتصاد تو لید اشتقال میتواندکمک کندبهترین کار اینه ک مردم خودشان بفکر خودشان باشنداین دولت فقط بفکر 10درصدجمعیت کشور است و20درصدجم عیت کشورهای عربی بقیه را رها کردند پس خو دمان باید بفکر اینده فرزندانمان باشیم

  • ناشناس ارسالی در

    بورس ایران لجن ، رانت .........
    ه رگز سرمایه گذاری نکنید
    تو کشور ایر ان فقط دلالی سود می برد

  • توبه کار ارسالی در

    یادم نمیره چند ماه پیش که بورس در اوج جذ ب نقدینگی قشرهای مختلف خصوصا قشر بدبخت ب ود،خشم و عصبانیت حکومت و وزیر بینظیر و ف یلسوف(استاد ادم اسمیت)و در پی ان رییس بو رس نابغه که با فتح قله های اقتصاد به انج ا رسیده بود،خصوصا تحت تاثیر تحلیلهای رسا نه های خارج قرار گرفتهو شروع به قلع وقمع و فراری دادن سهامداران کردید غافل از ان که این فیلسوفان با دلار باید بهای انرا م یپرداختند به مراد خود رسیدید،بازی تمام شد.این حنا از اول ه م رنگ نداشت. حالا نقشه چیه؟؟ رابین هود های عربده کش خاموشند،وقتی وقتش رسید چند نفر را بعنوان عامل معرفی میکنند،ما بدبخت های بیسواد فقط نگرات اعدام این شریکها ه ستیم.خواهش میکنیم انها را نکشید، ولی با عدالت تقسیم کنید.الان میدان اصلی دست کار شناسان و ماله کشان خودیست.عزیزانی که باخ تید و هنوز زنده اید ،،هموطن با التماس و گریه از شما میخواهم اگر کرونا تهدیدت کرد که یا میمیری و یا برو به سمت بورس اولی را انتخاب کن.تقسیم غنایم

  • جواد ارسالی در

    دنبال بورس نروید

  • Pouria.z1361 ارسالی در

    افزایش فروش، سود و افزایش سرمایه در پاکس ان
    شرکت پاکسان در عملکرد ١٠ ماهه م نتهی به مهر سال ١٣٩٩ موفق به کسب ٩٩٣ میل یارد تومان درآمد از فروش محصولات خود شد.
    این شرکت نسبت به مهر سال گذشته و شهریور امسال رشد فروش ۱۰۳ و ۲۳ درصدی داش ته است .در آمدهای عملیاتی در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم با ۴۴ درصد رشد به ۳ ۵۴ میلیارد تومان رسید . با کاهش قیمت ارز بهای تمام شده مواد اولیه کاهش خواهد یاف ت و با توجه به افزایش نرخ ۴۰ درصدی(با ار ز۳۰ هزار توانی) توان سود سازی به بالای ۲ ۰۰ تومان براحتی قابل افزایش است .(سال ما لی آذر ماه ) البته افزایش سرمایه ۳۰۰ درص دی این شرکت مورد تایید هیات مدیره به زود ی با تایید سازمان بورس عملیاتی خواهد شد . نکته مهم اینکه زمین های این شرکت(فقط ز مین کارخانه ۷۰ هزار متر) در بهترین نقطه تهران ؛اتوبان فتح نرسیده به تقاطع آزادگا ن ،بسیار ارزشمند بوده و ارزش دفتری این ز مین ها به قیمت چند دهه قبل (بدون تجدید ا رزیابی) ثبت شده است بنابراین افزایش سرما یه سنگین از محل زمین شرکت بسیار قابل توج ه خواهد بود .

  • Pouria.z1361 ارسالی در

    افزایش فروش، سود و افزایش سرمایه در پاکس ان
    شرکت پاکسان در عملکرد ١٠ ماهه م نتهی به مهر سال ١٣٩٩ موفق به کسب ٩٩٣ میل یارد تومان درآمد از فروش محصولات خود شد.
    این شرکت نسبت به مهر سال گذشته و شهریور امسال رشد فروش ۱۰۳ و ۲۳ درصدی داش ته است .در آمدهای عملیاتی در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم با ۴۴ درصد رشد به ۳ ۵۴ میلیارد تومان رسید . با کاهش قیمت ارز بهای تمام شده مواد اولیه کاهش خواهد یاف ت و با توجه به افزایش نرخ ۴۰ درصدی(با ار ز۳۰ هزار توانی) توان سود سازی به بالای ۲ ۰۰ تومان براحتی قابل افزایش است .(سال ما لی آذر ماه ) البته افزایش سرمایه ۳۰۰ درص دی این شرکت مورد تایید هیات مدیره به زود ی با تایید سازمان بورس عملیاتی خواهد شد . نکته مهم اینکه زمین های این شرکت(فقط ز مین کارخانه ۷۰ هزار متر) در بهترین نقطه تهران ؛اتوبان فتح نرسیده به تقاطع آزادگا ن ،بسیار ارزشمند بوده و ارزش دفتری این ز مین ها به قیمت چند دهه قبل (بدون تجدید ا رزیابی) ثبت شده است بنابراین افزایش سرما یه سنگین از محل زمین شرکت بسیار قابل توج ه خواهد بود .

  • ناشناس ارسالی در

    چرا جلوفساد حقوقی ها وایجاد صف های خریدوفروش دروغین گرفته نمی شود چطورممکن یک نمادهرروز مثبت باشه درحالی که قیمت زیرمجموعش در یکسال گذشته نصف شده /وچرارانت خواریهاوجوددارد؟

  • Pouria ارسالی در

    #شپاکسا
    #پاکسان
    پاکسان
    سوپر گزارش پاکسان
    ۱)رشد ۱۰۰ درصد ی فروش آذر ماه ۹۹ نسبت به آذر ۹۸
    ۲)رشد ۴۵ درصدی فروش نسبت به سال گذشته ۳) رکورد دیوانه وار فروش به مبلغ ۱۵ ۰۰ میلیارد تومان

  • سید ابراهیم رضوی ارسالی در

    ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش
    باید برون کشیم از این ورطه رخت خویش
    از بورس فرار کنید و به دیگران هم بگویی د وارد این کشتارگاه نشوند

  • قلی ارسالی در

    صد شرف به قمار
    مرده شور ون ببرن که نابود شدیم

  • حسام ارسالی در

    بورس ایران محل تاراج کردن اموال مردم
    بورس ایران پشیزی نمیارزد

  • رویا ارسالی در

    لعنت به همتون. خدا ازتون نگذره

  • ش ارسالی در

    سلام من نمیدونم آیا آقایون رجال دولتی ای ن مطالب رو میخوانند با نه اما اموال مردم را به تاراج بردید خدارو خوش نمیاد بورس رو دستوری کردید ننگ بر شما

  • میثم ارسالی در

    آقا رسما دزدی از مردمه

    • علی ارسالی در

      عزیزم بورس همینطوریه وقتی که بیست برابر سود کردی همین حرفو می زدی

  • زينب ارسالی در

    خونمو فروختم كردم تو بورس خدا خانه اخرت كساني كه مردم رو از طريق رسانه ها به بور س دعوت كرد و گفت سرمايه گذاري تو بورسه ن ه دلارو طلا و الان خفه خون گرفته اون دني ا رو سرشون خراب كنه

  • علی صادقی ارسالی در

    لعنت بر هرچی مسئول بی لیاقت ودزده خداکنه دارو دستشونابود ورسوا بشن این وضعیتیه واسه جوونای این مملکت درست کردن

  • اکبر ارسالی در

    تو بورس ایران فکر میکنم من پینوکیو هستم و مسئولین گربه نره و روباه مکار.ولی قابل توجه گربه نره ،روباه مکار یک قاعده ای م یگه چاه کن ته چاهه،فعلا بخندین تخم حروما ...

    • ناشناس ارسالی در

      خدااااااایااااا آخه تا کی با جون مردم می خوان بازی کنن

  • علی ارسالی در

    خدا ازشون نگذره که مردم رو زدن بدبخت کرد ن اموال مردم رو به تاراج بردن...مردم دار ن خون بالا میارن

  • علی ارسالی در

    خسته شدیم از بس گفتن صبر کنید درست میشه و درست نشد بابا بدبخت شدیم ماشین فروختم گذاشتم بورس ۱۲۰ میلیون الان شده ۴۰ تومن

  • ناشناس ارسالی در

    خدا همشون کرونای انگلیسی بگیرن

  • پر ارسالی در

    گمشین تف

  • mehdi ارسالی در

    سلام به تمامی دوستان .
    بورس همین است امکان دارد سود چمد صد درصدی بگیری و امکان دارد بر عکس شود . از اولش هم گفتن خونه و زندگی نفروشید بیارید تو بورس . ما هم متضرر شدیم اما از پس اندازمان . ان هم صبر می خواهد کسانی هم سکه خریدن روی 16 میلیون ریخت شد 10 میلیون .

  • علی ارسالی در

    آدمهایی رو میشناسم که هیچی از بورس نمیدو نن و فکر میکنن بورس مثل بانکه پول بزاری سود بگیری .همین جماعت گند زدن به بورس تا نرن بیرون بورس درست نمیشه ....

  • ناشناس ارسالی در

    پس ماکه تازه یکساله داروندارمونو گذاشتیم توبورس ما که به سودش نرسیدیم پولمونم خو ردن خدا لعنتشون کنه

  • سید علی رمضانی ارسالی در

    خدا لعنت کند مَسعولان بی کفایت دزد را که باعث از بین رفتن سرمایه تمام زندگی مردم شدند ای ننگ بر شما در هیچ کجای دنیا مَس عولان با مردم اینچنین رفتار نمی‌کنند تا زنده‌ام شما را نفرین میکنم الاهی که روز خوشی نداشته باشید

  • پردیسی ارسالی در

    ۳ سال پیش یک میلیارد اوردم در بورس ا مروز سرمایه ام شده ۲۷۰ میلیون تومان اگر ۳ سال پیش با این پول که می توانست م ۱۰ واحد اپارتمان در پردیس فاز ۱۱ ب خرم الان صاحب ۳۰ میلیارد تومان بودم و اگر در خودرو سرمایه گذاری کرده بودم الان ۱۷ میلیارد تومان و.......سرمایه ام را بی ارزش کردن در تولید و لبیک گفتن به تولید

  • بیات ارسالی در

    بورس در طی ۳ سال سرمایه ام را بی ار زش کرد و دستوی بودن بورس بنده را و رشکسته و خانوده ام را نابود و...

  • ناشناس ارسالی در

    ۶ میلیارد تومان ۲ سال پیش وارد بورس کردم با این پول با ارزش می توانستم ۶۰ واحد مسکونی در پرند و یا پردیس ف از ۱۱ بخرم امروز سرمایه ام شده ۸۰۰ میلیون تومان امروز حتی دیگر نمی ت وانم یک واحد بخرم بخدا فریب خوردم و زندگی مان نابود شد

  • عطایی ارسالی در

    سرمایه با ارزش خودم و خانواده ام را د ر بورس سرمایه گذاری کردیم و بعد از گذ شت بیش از ۲ سال ۸۰ درصد از سرمایه یک میلیارد تومانی خود را ندارم با این پول اگر در پردیس و پرند اگر سرمای ه گذاری کرده بودم امروز بیش از ۲۰ میلیارد تومان سرمایه ام شده بود دی کر به سمت بورس نباید رفت زندگی ام نابود شد

  • عربزاده ارسالی در

    بورس را منفی و دستوری کردن حاصلش شد تورم فزاینده و رشد قیمت کالاها و... .

  • ناشناس ارسالی در

    چرا سایپا و شرکت لکما و مخابرات ای ران و......یا سود ندارند و سودهای ۲ تا ۶ تومانی باید پرداخت کنند کس ی توجه به حقوق سهامداران ندارد پا داش های انچنانی در شرکتها بورسی دیگر اجازه سود خوب را به سهامداران نمی دهد در مخابرات و....ایا نظارت هست

  • پردیس ارسالی در

    اهداف بورس چیست توجه به تولید و رشد تولید و صیانت از سرمایه سهامدار ان و پرداخت سود مناسب به سهامداران ایا وقتی سهامدار ۸۰ درصد سرمایه خود را از دست می دهد بورس صیانت کرد ه است از سرمایه مردم

ارسال نظر