|
کدخبر: 333301

بزرگترین الماس سده ی اخیر کشف شد

در جهان، اشیای قیمتی فراوانی وجود دارد که انسان‌ها به آن‌ها علاقه‌مند می‌شوند. الماس‌ها و جواهرات به ویژه برای زنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. در میان الماس‌های کشف‌شده، الماس کوه نور یکی از مشهورترین آن‌هاست. به تازگی، الماسی بزرگ و درخشان در جنوب قاره آفریقا پیدا شده است که به گفته خیلی از دانشمندان دومین الماس بزرگ تاریخ یافت شددومین الماس بزرگ تاریخ است.

بین‌الملل بزرگترین الماس سده ی اخیر کشف شد

یک الماس بزرگ به وزن ۲۴۹۲ قیراط در معدنی در بوتسوانا کشف شده است.

این سنگ در معدن Karowe که تحت مدیریت شرکت کانادایی لوکارا دایموند قرار دارد، هنوز به طور کامل ارزیابی نشده و مشخص نیست که آیا کیفیت جواهرات بالایی خواهد داشت یا خیر. اما این الماس از الماس ۳۱۰۶ قیراطی کولینان، که بزرگترین الماس جهان محسوب می‌شود و تقریباً ۱۲۰ سال پیش در آفریقای جنوبی کشف شد، کوچکتر نیست.

معدن کارو لوکارا با وجود سنگ‌های غول پیکر معروف است. حتی اگر الماس کیفیت جواهری نداشته باشد، بازیابی چنین سنگ بزرگی یک نقطه شکوفایی بزرگ برای لوکارا خواهد بود. این یافته با استفاده از فناوری اشعه ایکس در معدن برای شناسایی سنگ‌های با ارزش بالا در بدنه سنگ اولیه ساخته شده است.

این نشان می‌دهد که معدن Karowe می‌تواند سنگ‌های قیمتی بزرگ را بدون شکستن آنها پردازش و شناسایی کند. بزرگترین الماسی که تا به حال کشف شده است کولینان است که در آفریقای جنوبی در سال ۱۹۰۵ یافت شد.

روسیه بزرگترین تولید کننده الماس در جهان است، اما بیشترین یافته‌های ارزشمند در سال‌های اخیر در بوتسوانا بدست آمده است. این کشور آفریقای جنوبی تلاش کرده است تا قدرت خود را در این صنعت افزایش دهد.

بلومبرگ گزارش کرد که کشف لوکارا در بحبوحه سقوط قیمت الماس انجام می‌شود زیرا این صنعت تقریباً در تمام بازارهای اصلی خود با مشکلاتی مواجه است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها