|

بحران مسمومیت الکلی در رشت | ۲۴ کشته و مسموم به جا ماند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان اعلام کرد که چهار نفر در رشت به علت مسمومیت ناشی از الکل جان خود را از دست دادند.

حوادث بحران مسمومیت الکلی در رشت | ۲۴ کشته و مسموم به جا ماند!

از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر محمدتقی آشوبی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۰ نفر به دلیل مسمومیت الکلی و با علائم ضعف، بیحالی و تاری دید، اضطراب و بیقراری به بیمارستان های رشت و پورسینا منتقل شده اند، افزود: از این تعداد چهار نفر بین گروه سنی ۲۲ تا ۴۰ سال بر اثر شدت مسمومیت که احتمالا ناشی از اتانول یا متانول بوده جان خود را از دست دادند، ۶ نفر دیگر حال عمومی بد بستری هستند.

وی بیان کرد: تمامی خدمات درمانی برای بیماران در حال انجام است و تاکنون از مجموع ۲۰ نفر از بیماران دچار مسمومیت الکلی ۱۷ نفر برای کاهش شدت مسمومیت خدمات دیالیز دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از این اعلام کرده بود: ۱۹ نفر به دلیل مسمومیت الکلی در رشت به بیمارستان انتقال یافتند که ۹ نفر از این بیماران وضعیت عمومی خوبی ندارند.

دکتر محمدتقی آشوبی بیان کرده بود: این تعداد با علائم ضعف، بی‌حالی، تاری دید و بی قراری به بیمارستان‌های رشت از جمله مرکز آموزشی، درمانی رازی و نیز پورسینا مراجعه کردند که کادر درمان و متخصصان طب اورژانس و مسمومیت بر بالین این بیماران حضور دارند و اقدامات درمانی در حال انجام است.

مسمومیت الکلی عموما با یک سری علائم از جمله از سردشدن و کاهش دمای بدن، سردرد و استفراغ مکرر، پریشانی و ایجاد حالت تشنج، پریدن رنگ پوست و بیهوشی طولانی مدت و نداشتن توانایی حرکتی همراه است.

منبع: ایرنا
کدخبر: 336124

ارسال نظر