|
کدخبر: 332867

هدیه ویزه وزارت راه به قهرمانان المپیک + عکس

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که به هر یک از مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس یک قطعه زمین اختصاص خواهد یافت.

راه و مسکن هدیه ویزه وزارت راه به قهرمانان المپیک + عکس

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، صبح امروز (جمعه) با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه X (توییتر) اعلام کرد:

«به قهرمانان و مدال‌آوران عزیز و پرافتخار المپیک و پارالمپیک پاریس یک قطعه زمین تقدیم می‌شود».

توییت

در جریان بازی‌های المپیک که چند روز قبل به پایان رسید، کاروان ایران سه مدال طلا، شش نقره و سه برنز به دست آورد. بازی‌های پارالمپیک نیز طی روزهای ۷ تا ۱۸ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

در جریان برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، آرین سلیمی، محمدهادی ساروی و سعید اسماعیلی به مدال طلا، ناهید کیانی، علیرضا مهمدی، حسن یزدانی، مهران برخورداری، امیرحسین زارع و رحمان عموزاد به مدال نقره و امین میرزازاده، مبینا نعمت‌زاده و امیرعلی آذرپیرا به مدال برنز دست یافتند.

پذیرش نعمت زاده در رشته پزشکی تکذیب شد

مبینا نعمت‌زاده، تکواندوکار کشورمان، پس از کسب مدال برنز در المپیک ۲۰۲۴، در یک مصاحبه زنده تلویزیونی خواستار تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی شد. این درخواست او پس از بازگشت به کشور نیز در یک برنامه تلویزیونی دیگر تکرار گردید. همچنین، مجری برنامه ادعا کرد که رئیس‌جمهور با پذیرش بدون کنکور در رشته پزشکی موافقت کرده است، در حالی که تاکنون این تصمیم به‌طور رسمی از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده و مشخص نیست که این اقدام رئیس‌جمهور چه میزان پشتوانه قانونی دارد. پیش از این، کیمیا علیزاده نیز پس از کسب مدال در المپیک ۲۰۱۶ درخواست پذیرش در رشته فیزیوتراپی را مطرح کرده بود که با آن موافقت نشد.

طبق قانون مصوب مجلس، قهرمانان ورزشی تنها در رشته های تربیت بدنی اجازه پذیرش بدون کنکور خواهند داشت و اعلام آمادگی دانشگاه تهران برای پذیرش مبینا نعمت زاده نیز براساس این قانون صورت گرفته است.

حسین قناعتی در واکنش به ادعای موافقت دانشگاه علوم پزشکی تهران با پذیرش مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی بدون کنکور، اعلام کرد که پذیرش دانشجویان در این دانشگاه بر اساس ضوابط مشخص انجام می‌شود. از این رو، پذیرش او بدون کنکور در رشته پزشکی رد می‌شود.

مبینا نعمت‌زاده دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس پس از پیروزی، درخواست پذیرش بدون کنکور رشته پزشکی را در یکی از دانشگاه های کشور را از رییس جمهور داشت.  اخیرا نیز طی مصاحبه ای اعلام کرده بود رئیس جمهور با درخواستش برای پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران موافقت کرده است.

در این رابطه عبدالرسول پورعباس، سنجش با تبریک افتخارآفرینی و کسب مدال توسط مبینا نعمت زاده، دختر سرفراز و قهرمان ایران اسلامی و محمدهادی ساروی و امین میرزازاده پهلوانان بااخلاق و جسور کشورمان تأکید کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۱۰۶ مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند و این عزیزان باید درخواست خود را از طریق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه نمایند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پایان با آرزوی موفقیت و سرافرازی برای سایر ورزشکاران کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، خاطرنشان کرد: قهرمانان ایران اسلامی برای آمادگی شرکت در مسابقات مدت زیادی در اردوهای آمادگی به سر می‌برند و با تمهیدات پیش بینی شده امکان ادامه تحصیل این عزیزان که در رشته‌های مختلف ورزشی افتخارآفرینی می‌کنند فراهم شده است. 

اگر چه دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، فرهنگیان و الزهرا بلافاصله برای پذیرش نعمت زاده اعلام آمادگی کردند اما مبینا نعمت زاده اعلام کرد که قصدش برای پذیرش بدون کنکور در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها