|
کدخبر: 172595

خواص میوه لاکچری آووکادو چیست؟

​آووکادو میوه‌ای هست که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی از قبیل پتاسیم، لوتئین و اسید است. اکثر میوه‌ها عمدتاً از کربوهیدرات تشکیل می‌شوند اما آووکادو سرشار از چربی‌های سالم است.

سبک زندگی خواص میوه لاکچری آووکادو چیست؟

افرادی که به تغذیه و زیبایی پوست خودشان اهمیت می‌دهند، با آووکادو آشنا هستند. این میوه خواص زیادی دارد. اگر با خواص آووکادو آشنا نیستید، همراه ما باشید تا بیشتر آشنا شوید. آووکادو، میوه‌ای به شکل گلابی هست اما هسته بزرگ این میوه برای همه جالب هست. احتمالاً این میوه ۱۰ هزار سال پیش در مکزیک رشد کرده باشد. در امریکا این میوه بیشتر محبوب هست. خاستگاه آووکادو گرمسیری هست.

جدول غذایی آووکادو

جدول-ارزش-غذایی-آووکادو

خواص  آووکادو

با توجه به ارزش غذایی بالایی که آووکادو دارد، خواص زیادی نیز در این میوه وجود دارد که در ادامه به این خواص می‌پردازیم.

 

آووکادو سرشار از اسید اولئیک است که از عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می‌شود.

آووکادو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

آنتی‌اکسیدان «گلوتاتین» دارد که به کبد در تصفیه خون کمک می‌کند.

 وجود فولات خطر سکته قلبی در افراد مستعد را کاهش می‌دهد.

چربی‌های مفید ریزمغذی‌ها و فیبرهای آووکادو به بدن کمک می‌کند تا میزان هورمون‌هایی را که به رشد عضلات و چربی سوزی را بالا ببرد.

 پتاسیم موجود در آووکادو، فشارخون را کاهش می‌دهد.

 آووکادو منبع فوق‌العاده‌ی لوتئین است و از ابتلا به بیماری‌های مربوط به چشم پیشگیری می‌کنند.

 مواد مغذی و آنزیم‌های موجود در آووکادو برای التهاب معده و روده مناسب هست.

فیبر موجود در آووکادو سبب احساس سیری طولانی مدت می‌شود و برای لاغری مفید هست.

آموزش تهیه ماسک آووکادو برای لایه‌برداری پوست

برای تهیه ماسک آووکادو قسمتی گوشتی میوه را با قاشق له کنید تا به صورت کرم در بیایید. کرم را با عسل مخلوط کنید. اگر پوست چرب دارید به جای عسل آب‌لیمو اضافه کنید. ترکیب آووکادو به همراه موز، آب پرتغال و روغن‌زیتون نیز برای پوست مفید هست. این کرم را حدود ۱۰ دقیقه در همه نواحی یوست به جز حوالی چشم بمالید.

مردم سایر کشورها چگونه آووکادو می‌خورند؟

در استرالیا و نیوزیلند آووکادو را روی نان تست یا داخل ساندویچ مرغشان می‌گذارند.

برزیلی‌ها با شکر و کمی آب‌لیمو مخلوط می‌کنند و به عنوان دسر یا میان وعده، می‌خورند.

 مردم سریلانکا، آووکادو را با شکر، شیر و کمی کاکائو مخلوط می‎کنند و یک نوشیدنی مغذی در وعده صبحانه یا عصرانه برای آنها محسوب می‌شود.

مکزیکی‌ها که بزرگ‌ترین تولیدکننده آووکادو هستند، این میوه را به سالاد، انواع ساندویچ‌ها، سوپ آووکادو یا حتی برنج اضافه می‌کنند.

 کالیفرنیایی‌ها عاشق املت آووکادو هستند و با ترکیب کردن این میوه با تخم‌مرغ، املتی خوشمزه درست می‌کنند.

مصرف آووکادو برای نوزادان مفید هست؟

آووکادو یک میوه نرم و با هضم آسان است که برای نوزادان توصیه می‌شود. همچنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و خواص ضد میکروبی هست که سیستم ایمنی کودکان را تقویت می‌کند.

عوارض آووکادو

آووکادو در کنار فوایدش ممکن منجر به تشدید میگرن شود و علائمی نظیر تهوع، استفراغ و حساسیت به نور را افزایش دهد. همچنین ممکن منجر به حساسیت در افراد حساس به گرده گیاهان شود که بلافاصله پس از خوردن آووکادو رخ می‌دهد و باعث خارش در دهان و گلو می‌شود.

آووکادو در ایران

نهال‌های آووکادو در دهه ۴۰ شمسی از اکوادور وارد ایران شد اما در ابتدا دچار سرمازدگی شد. بعد از گذشت چند سال با آب و هوای منطقه مورد کشت مقاومت ایجاد کرد و هر کدام از این درختان در حال حاضر ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ عدد میوه تولید می‌کنند. در ایران بیش از ۵۰ هکتار در شمال کشور به باغ‌های آووکادو اختصاص دارد و هر ساله حدود ۱۰۰ تن میوه تولید می‌شود. قیمت این میوه نسبتاً گران است به همین خاطر در همه جای ایران یافت نمی‌شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها