|
کدخبر: 251774

معرفی آزمون های آمادگی تافل

برای شرکت در آزمون تافل لازم است تمرینات زیادی انجام داده و به روش های مختلف آمادگی لازم برای کسب نمرات مورد نظرتان را به دست بیاورید. شرکت در آزمون های آمادگی تافل یکی از بهترین روش ها برای به دست آوردن نتایج درخشان در این آزمون خواهد بود.

در این مقاله برخی از بهترین و مؤثرترین تمرینات، برای شرکت در آزمون تافل آمده است که با انجام دادن آنها می توانید به کسب رتبه بالا در این آزمون مهم امیدوار باشید.

آزمون-تافل

 از کتاب های آمادگی برای تافل استفاده کنید

خرید کتاب تافل یکی از بهترین روش ها برای بالابردن اطلاعات دررابطه با زبان انگلیسی و آزمون تافل به شمار می رود. برای این کار یک کتاب آمادگی برای آزمون تافل را خریداری و شروع به مطالعه آن کنید.

در این کتاب ها تعداد زیادی از سؤالات تمرینی طرح شده که می تواند بسیار کمک کننده باشد. همچنین آزمونه ای تمرینی بسیاری نیز در این کتاب ها وجود دارد که حل آنها می تواند به آمادگی شما برای شرکت در آزمون تافل کمک کند.

در هنگام مطالعه و مرور این کتاب ها بیشترین تمرکز خود را بر روی بخشایی قرار دهید که در آنها ضعف داشته و یا دوست دارید در آن رابطه بیشتر ارتقا بیابید.

بهتر است بیشترین وقت را برای بخش هایی بگذارید که در آنها مشکل دارید مانند ریدینگ، تلفظ و.... همچنین برای آمادگی بیشتر، از سؤالات تمرینی نیز استفاده کنید .

معمولاً در کتاب های آمادگی برای تافل، بسیاری از سؤالات تمرینی در پایان هر فصل طرح می شود. مطالعه و حل این تمرینات کمک زیادی به آمادگی شما خواهد کرد.

حل تست های تمرینی

شرکت در آزمون های آمادگی تافل برای تمامی افرادی که قرار است در این آزمون شرکت کنند توصیه می شود.

شرکت در این آزمون ها ربطی به میزان آمادگی و تسلط شما بر زبان انگلیسی نداشته و هر میزان که از آمادگی کامل دراین رابطه برخوردار باشید بازهم لازم است در این آزمون ها شرکت کنید.

این آزمون ها داوطلب را در شرایط مشابه با آزمون اصلی قرار می دهد و سبب خواهد شد از استرس روز آزمون کاسته شده و با اعتمادبه نفس بیشتری در آزمون اصلی تافل شرکت خواهید کرد.

بهتر است قبل از آزمون اصلی تافل در دو آزمون آزمایشی شرکت کنید. زمان آزمون اول را قبل از شروع به مطالعه و مرور کتاب ها در نظر بگیرید تا مشخص شود چه میزان بر زبان انگلیسی تسلط دارید. در این آزمون، شما درمی یابید که در کدام بخش ها ضعیف و بر کدام یک تسلط بیشتری دارید.

در آزمون دوم نیز زمانی شرکت کنید که به پایان مطالعات خود نزدیک می شوید و کم کم باید به استقبال آزمون اصلی بروید.

در آزمون دوم مشخص می شود که تا چه میزان پیشرفت داشته اید و در صورت داشتن مشکل می توانید تا قبل از آزمون اصلی آن را برطرف کنید.

لازم است آزمون های آمادگی تافل را به گونه ای برگزار کنید که شرایط تاحدامکان مشابه آزمون اصلی باشد. برای این کار اتاقی ساکت را انتخاب کرده و آزمون هایی از منابع رسمی تافل مانند آزمون های سال های قبل انتخاب کنید.

آزمون-تافل1

استفاده از فلش کارت

برای حفظ و یادگیری اطلاعات جدید دررابطه با آزمون تافل، فلش کارت ها بهترین گزینه به شمار می روند. در آزمون تافل سؤالات مختلفی دررابطه با تسلط بر واژگان مطرح می شود و فلش کارت ها می توانند به خوبی این واژگان و لغات را در ذهن شما ماندگار کنند.

همچنین تسلط کامل بر واژگان انگلیسی می تواند موجب فهم و درک بهتر از سایر سؤالات در آزمون تافل شود.

تمامی واژگان و لغات را بر روی فلش کارت ها یادداشت کنید و آنها را دسته دسته حفظ کرده و به خاطر بسپارید. این کار بسیار جالب تر از خواندن آنها ازروی یک لیست طولانی خواهد بود.

آمادگی بیشتر با مطالعه مقالات

مطالعه مقالات مختلف به شما این کمک را خواهد کرد که به راحتی بتوانید سؤالات بخش های ریدینگ و اسپیکینگ را درک کرده و پاسخگو باشید.

همچنین بسیاری از سؤالات آزمون تافل از بخش هایی در مقالات معتبر سطح دانشگاهی انتخاب می شوند. در نتیجه با مطالعه این مقالات می توانید آمادگی بیشتری برای پاسخ به آنها و درک مطلب از خود نشان دهید.

در هنگام مطالعه مقالات، به خوبی آنها را خوانده و تنها به صورت چشمی آنها را مرور نکنید. مطالب را تجزیه وتحلیل کرده و سعی کنید با خواندن آنها به خوبی مفهوم جملات را درک کنید.

همچنین بهتر است برای آمادگی بیشتر از مقالات با موضوعات مختلف استفاده کنید تا در تمامی این زمینه ها تسلط بیشتری پیدا کنید.

آزمون-تافل2

گوش دادن به پادکست های مختلف

گوش دادن به پادکست ها می تواند مهارت های شنیداری شما را بسیار ارتقا داده و شما را آماده تر کند. در زمان گوش دادن به این صداها سعی کنید به خوبی مفاهیم را درک کنید.

در آزمون تافل لازم است به فایل های صوتی مختلفی گوش داده و به آنها پاسخ دهید و یا آن را ترجمه کنید. این فایل ها به لهجه های مختلفی از زبان انگلیسی ارائه می شوند مانند: آمریکای شمالی، بریتانیا، استرالیا و یا نیوزیلند.

بر همین اساس گوش دادن به پادکست، با لهجه های مختلف می تواند بسیار کمک کننده باشد. فایل های صوتی که در آزمون تافل آنها را می شنوید تنها یک بار پخش می شوند پس بهتر است از یادداشت برداری در حین آزمون استفاده کنید.

به این ترتیب هیچ نکته ای را جا نمی اندازید و به خوبی به تمامی سؤال پاسخ می گویید. پس بهتر است تمرین یادداشت برداری ازروی فایل های صوتی را از همین حالا شروع کنید و در حین گوش دادن به مقالات مختلف یادداشت برداری کنید.

تمرین نوشتن به زبان انگلیسی

برای تقویت نوشتار به زبان انگلیسی سعی کنید که به صورت روزانه این کار را تکرار کنید. بسیاری از افراد که برای شرکت در آزمون تافل آماده می شوند هنوز هم در نوشتن جملات انگلیسی دچار اشتباهاتی هستند. این اشتباهات می تواند نمره تافل شما را به میزان زیادی کاهش دهد.

از مربی و یا فردی کمک بگیرید که بر زبان انگلیسی تسلط داشته و بتواند نوشته های شما را تصحیح کند.

پیوستن به باشگاه های اسپیکینگ

اسپیکینگ یکی از مهم ترین بخش ها در آزمون تافل به شمار می رود که برای دستیابی به نمرات بالا در این بخش لازم است به صورت روان به مدت معین به زبان انگلیسی صحبت کنید.

بهتر است مدت زمان زیادی به تمرین اسپیکینگ اختصاص دهید تا بتوانید آزمون این بخش را به خوبی بگذرانید.

باشگاه هایی اسپیکینگ مختلفی به صورت آنلاین وجود دارد که با شرکت در آنها می توانید به صورت زنده و رودررو با افراد دیگر به مکالمه انگلیسی بپردازید.

آزمون-تافل3

کلام آخر

شرکت در آزمون تافل برای بسیاری از افراد بسیار مهم و تعیین کننده است. آزمون های آمادگی تافل

می توانند شرایطی کاملاً مشابه با آزمون اصلی را برای داوطلبان ایجاد کنند تا به این وسیله فرد آشنایی کاملی با شیوه برگزاری آزمون پیدا کند.

منابع و آزمون های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید آمادگی خود را برای شرکت در این آزمون بالا برده و به سطح مطلوبی از آمادگی دست پیدا کنید.

کتاب reading یکی از بهترین منابع جهت آماده شده برای شرکت در آزمون تافل است که به وسیله این کتاب

می توانید مهارت های خود را در این زمینه بالا ببرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها