|
کدخبر: 332626

واکنش ها به استعفای زودهنگام ظریف | دلیل استعفا مشخص شد؟

شب گذشته و پس از معرفی کابینه، محمد جواد ظریف رئیس شورای راهبردی دولت؛ با خبر استعفای خود همه را شگفت زده کرد. البته رسانه ها به این موضوع از دو زاویه ی متفاوت نگاه می کنند. عده ای طبق یادداشت منتشر شده ی او دلیل استعفای ظریف را نارضایتی از وزرای معرفی شده توسط رئیس جمهور عنوان کردند و عده ای دیگر دلیل استعفای مرد شماره یک سیاست خارجی دولت دوازدهم را قانون دو تابعیتی نبودن مدیران دولتی و فرزندان آنها می دانند.

سیاست واکنش ها به استعفای زودهنگام ظریف | دلیل استعفا مشخص شد؟

استعفای دکتر ظریف برای برخی افراد غیرمنتظره و شگفت‌آور بود، در حالی که برای گروهی دیگر موجب خوشحالی شد و عده‌ای نیز با قدردانی از تلاش‌های او، امیدوار به بازگشتش و همکاری با دولت جدید بودند.

واکنش ها به استعفای رئیس شورای راهبردی

حمید رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی واکنش نسبتا تندی به استعفای ظریف داشت. رسایی در یادداشتی نوشت:مطابق ماده۲ قانون نحوه انتصاب اشخاص درمشاغل حساس،  انتصاب اشخاص ذیل درپستهای حساس (معاون رییس جمهور) ممنوع است: الف ـ کسانی که خود، فرزندان یا همسرشان تابعیت مضاعف دارند.چنین انتصابی ملغی واستمرار آن جرم تلقی شده. لطفا استعفای اجباری خودتان را مثل روغن ریخته نذر امامزاده نکنید.

حمید رسایی

در سمت دیگر حشمت الله فلاحت پیشه؛ نماینده مجلس واکنش قابل تاملی به استعفای ظریف داشت. او در یادداشتی نوشت:

پزشکیان در دولت خودش در اقلیت است.

 

  • مهوش خوبکار ارسالی در

    جناب آقای دکتر ظریف همیشه برای مردم ایرا ن ارزشمند هستند متاسفم برای آنان که خوشح ال شدن ایشان فردی تحصیل کرده هستند که به خاطر صلاح مردم استعفا دادند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها