|
کدخبر: 333210

کدام وزیر مسعود پزشکیان بیشترین آرای نمایندگان را کسب کرد؟

قبل از مسعود پزشکیان، دو رئیس‌جمهور دیگر نیز موفق به کسب رای اعتماد برای کابینه پیشنهادی خود شده‌اند. امروز، پس از اینکه تمامی وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد دریافت کردند، این سوال برای بسیاری مطرح شد که آیا این اولین بار است یا اینکه پیش از این نیز روسای جمهوری در ایران توانسته‌اند برای تمام اعضای کابینه خود رای اعتماد بگیرند؟

سیاست کدام وزیر مسعود پزشکیان بیشترین آرای نمایندگان را کسب کرد؟

 بررسی اخبار مرتبط با دولت های جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد، پیش از مسعود پزشکیان دو تن دیگر از روسای جمهور برای کابینه پیشنهادی خود رای اعتماد گرفته اند.

بنا به این گزارش محمد خاتمی در سال ۱۳۷۶ و  هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۶۸ تنها رئیس جمهورانی بودند که پیش از مسعود پزشکیان، برای تمام وزرایی که پیشنهاد کرده بودند رأی اعتماد کامل گرفتند.

ناگفته نماند که شهید رجایی نیز در مرداد ۱۳۶۰ و پس از خلع ابوالحسن بنی صدر، به عنوان دومین رئیس جمهور جمهوری اسلامی برای وزرای پیشنهادی‌اش رای اعتماد گرفت با این تفاوت که او برای تمام وزارتخانه‌ها وزیر پیشنهاد نکرده بود.

نمایندگان مجلس جلسات بررسی کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان را از شنبه ۲۷ مرداد ماه آغاز کردند و تا امروز نیز ادامه داشت. در نهایت با پایان بررسی وزرای پیشنهادی دقایقی پیش نتیجه نهایی رای اعتماد وکلای ملت به کابینه مسعود پزشکیان اعلام شد. بهارستان نشینان به تمامی کابینه مسعود پزشکیان رای اعتماد دادند. در ادامه نگاهی به میزان آرای وزاری دولت چهاردهم داریم. همراه ما باشید. 

آرای وزرای راه یافته به پاستور

امروز روز تاریخ سازی برای مسعود پزشکیان بود و در نهایت با برگزاری هشت جلسه بررسی از دقایقی پیش نهمین جلسه بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزیران پیشنهادی در صحن علنی مجلس آغاز شد و امروز با رای نمایندگان، اعضای کابینه دولت چهاردهم مشخص شد. کابینه ای که باید دید چند وزیر و چند سرپرست سکاندار آن شدند. هر کدام از وزرا رای اعتماد نگیرند؛ مسعود پزشکیان برای آن وزارت خانه سرپرست انتخاب می کند تا وزیر جدید از بهارستان رای اعتماد بگیرد.

محسن پاک نژاد وزیر نفت با ۲۲۲ رای موافق 

ظفرقندی وزیر بهداشت با ۱۶۳ رای موافق

میدری وزیر رفاه ۱۹۱ رای موافق

عراقچی وزیر امورخارجه ۲۴۴ 

همتی وزیر اقتصاد ۱۹۲

نوری وزیر کشاورزی ۲۵۳

صراف وزیر علوم  ۲۱۹

اتابک وزیر صمت ۲۳۱

مومنی وزیر کشور ۲۵۹

صالحی وزیر ارشاد ۲۷۱

صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی ۱۶۸

صادق وزیر راه و شهرسازی ۲۳۰

علیرضا کاظمی وزیر آموزش پرورش ۲۶۸

خطیب وزیر اطلاعات  ۲۶۱

نصیرزاده وزارت دفاع ۲۸۱

دنیا مالی ورزش ۲۵۳

ستار هاشمی ارتباطات ۲۶۸

رحیمی دادگستری ۲۶۸

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها