|
کدخبر: 333480

وعده سرلشگر باقری برای بیگانگان | موضع ایران پس از ترور اسماعیل هنیه چه خواهد بود؟

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از تلاش‌های دولت و وزرای کابینه آقای رئیسی، ابراز امیدواری کرد که دولت چهاردهم نیز مانند دولت قبلی با جدیت در پی حل مشکلات مردم باشد و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکند. باقری در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید کرد که انتقام خون شهید هنیه حتمی است و ما همواره حامی ملت‌های مظلوم جهان حمایت هستیم.

سیاست وعده سرلشگر باقری برای بیگانگان | موضع ایران پس از ترور اسماعیل هنیه چه خواهد بود؟

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری اظهار داشت: شهید رئیسی دولتی مردمی را تشکیل داده بود که به‌طور شبانه‌روزی در خدمت کشور و مردم فعالیت می‌کردند؛ امیدواریم دولت وفاق ملی نیز در این مسیر موفق باشد.

وی با اشاره به وضعیت منطقه پس از عملیات طوفان الاقصی تأکید کرد: در۱۱ ماه گذشته، رویدادهای متعددی از جمله عملیات طوفان الاقصی، حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، عملیات وعده صادق، ترور شهید اسماعیل هنیه و عملیات انتقام‌جویانه حزب‌الله به‌عنوان نخستین واکنش به جنایات ترور شهید «فؤاد شکر» در منطقه غرب آسیا رخ داده است.

سرلشکر باقری با اشاره به دوره گذار در آمریکا اظهار کرد: آمریکا در شرق اروپا درگیر شده است و تحولات شرق آسیا را نیز دنبال می‌کند، اما راهبرد خاصی ندارد و درعین‌حال با ارسال تسلیحات و تجهیزات و عدم اقدام در برابر آتش‌بس در غزه تمام‌قد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

وی با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس گفت: این اتفاق فراموش‌شدنی نیست و انتقام خون شهید اسماعیل هنیه توسط محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران قطعی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دام بازی و تحریکات رسانه‌ای دشمن نمی‌افتد، افزود: جمهوری اسلامی ایران خودش برای انتقام تصمیم می‌گیرد و محور مقاومت نیز در این راستا همان‌طور که در روز گذشته دیدیم به‌صورت جداگانه و مستقل عمل خواهد کرد.

سرلشکرباقری در پایان ضمن تشکر از زحمات امیر سرتیپ آشتیانی گفت: برای امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم ایشان همچون مسئولیت‌های گذشته درخشان باشند و مأموریت‌های محوله وزارت دفاع به نحو احسنت انجام شود.

طوفان الاقصی عملیات نظامی نیروهای حماس علیه اسرائیل و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان و هَتْک حرمت مسجدالاقصیٰ این عملیات در منطقه مرزی میان غَزّه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در ۱۵مهر سال ۱۴۰۲  آغاز و تا چندین روز ادامه داشت. در پی این حملات،‌ ابتدا نیروهای حماس برای مقابله با ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی، مناطقی از سرزمین‌های اشغالی را با راکت هدف قرار دادند و پس از آن به صورت زمینی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. گفته می‌شود در پی این عملیات، بیش از ۱۴۰۰ اسرائیلی کشته و ۳۰۰۰ نفر از آنان زخمی شدند. این عملیات شکستی بی‌سابقه برای اسرائیل ارزیابی شد.

پس از این عملیات،‌ نیروهای ارتش اسرائیل به نوار غزه حمله برده و در این حملات تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۴م/۲۲ فروردین ۱۴۰۳ش، ۳۳۴۸۲ کشته و ۷۶۰۴۹ نفر زخمی شده‌اند که بیشتر کشته‌ها زن و کودک بوده‌اند. کشتار غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی توسط اسرائیل واکنش‌هایی را در مناطق مختلف جهان در پی داشت. آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراجع تقلید شیعه از مردم غَزه حمایت کردند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها