|

تایید شهادت حاج علی کرکی در لبنان | جهان اسلام به سوگ شهادت فرمانده مجاهد نشست

شهادت حاج علی کرکی یکی از فرماندهان ارشد حزب الله هم تایید شد.

سیاست تایید شهادت حاج علی کرکی در لبنان | جهان اسلام به سوگ شهادت فرمانده مجاهد نشست

حاج علی کرکی (حاج ابوالفضل)، از فرماندهان ارشد حزب الله و فرمانده جبهه جنوب لبنان نیز در حمله تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

حاج علی کرکی در ۲ مهر ماه نیز مورد حمله تروریستی ناموفق اسرائیل قرار گرفته بود.

شهادت-علی-کرکی\

علی کرکی کیست؟

علی کرکی ممکن است در برخی از عملیات‌های نظامی حساس حزب‌الله علیه اسراییل یا در زمینه حمایت از محور مقاومت در لبنان و سوریه نقش کلیدی داشته باشد، اما اطلاعات دقیق‌تری درباره این عملیات‌ها و سوابق او در دسترس عموم قرار ندارد.

علی کرکی یکی از فرماندهان بلندپایه و شناخته شده حزب‌الله لبنان  هم ردیف با ابراهیم عقیل است. وی نقش‌های مهمی در عملیات‌ها و فعالیت‌های نظامی این سازمان ایفا کرده است. کرکی در حوزه‌های مختلفی از جمله امور نظامی و امنیتی حزب‌الله فعالیت داشته و از فرماندهان برجسته‌ای است که در جنگ‌ها و درگیری‌های مختلفی در منطقه، به‌ویژه در سوریه، مشارکت داشته است.

علی کرکی یکی از افراد کلیدی در ساختار نظامی حزب‌الله لبنان محسوب می‌شود. موقعیت و مسئولیت‌های دقیق علی کرکی ممکن است به‌خاطر ماهیت محرمانه فعالیت‌های حزب‌الله مشخص نباشد، اما او به عنوان یکی از اعضای برجسته و مؤثر این گروه شناخته می‌شود.

درباره سوابق علی کرکی اطلاعات دقیق و جامعی به‌طور عمومی در دسترس نیست، زیرا حزب‌الله لبنان به دلیل ماهیت امنیتی و نظامی خود، اطلاعات شخصی و سوابق فرماندهان و اعضای بلندپایه‌اش را به صورت عمومی منتشر نمی‌کند. با این حال، بر اساس گزارش‌ها و منابع امنیتی مختلف، علی کرکی به عنوان یکی از فرماندهان برجسته حزب‌الله، در فعالیت‌های نظامی این گروه و به‌ویژه در جنگ سوریه نقش مهمی داشته است.

منبع: مشرق
کدخبر: 336133

ارسال نظر