|

ظریف شرط تحقق وفاق ملی در دولت چهاردهم را فاش کرد!

«گفتگو با شنیدن شروع می‌شود. وقت آن رسیده که ما بشنویم بجای اینکه همواره بگوییم. امروز با افتخار اعلام می‌کنم ما آماده‌ایم، آماده شنیدن و فهمیدن هستیم چرا که سعی داریم در مسیر وفاق ملی در کنار جامعه باشیم. باید مسئله را از نو تعریف کنیم و برای هر مسئله‌ای اجازه دهیم ذی‌نفعان یعنی جامعه مدنی، زنان، جوانان و فعالان اجتماعی که به خیر عمومی فکر می‌کنند راه‌حل پیدا کنند و ما تنها تسهیل‌گر نظر آنان باشیم و روش حل مسئله را بیاموزیم.»

سیاست ظریف شرط تحقق وفاق ملی در دولت چهاردهم را فاش کرد!

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری گفت: ما در جامعه با بحران‌های دشوار و سختی روبرو هستیم که پاسخ‌های دولتی جوابگو نیست و نیاز است به جای ارائه پاسخ به مردم از آنان پاسخ بخواهیم. 

محمدجواد ظریف در مراسم اعطای اولین جایزه نوآوری اجتماعی ایران که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار کرد: ما باید مجری پاسخ‌هایی باشیم که مردم با درک عمیق مسئله به آن رسیده‌اند. 

وی ادامه داد: شجاعت می‌خواهد بپذیریم همه راه‌حل‌ها در مغز ما نیست؛ راه‌حل‌ها در مغز ۸۵ میلیون ایرانی آزاده، فهمیده و سرافراز است، ایرانی‌هایی که برای ما افتخار آفریدند و با فرهنگ ایثار، شهادت، نوآوری و خلاقیت در برابر همه سختی‌ها، ناملایمات و اشتباهات ما سرافرازانه ایستادند و افتخار آفریدند. 

ظریف

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) را زمینه‌ای برای گفت‌وگو میان دولت و بخش خصوصی یا زیست‌بوم اجتماعی یا جامعه مدنی و نخبگان می‌دانیم، تصریح کرد: گفت‌وگو با شنیدن شروع می‌شود. وقت آن رسیده که ما بشنویم بجای اینکه همواره بگوییم. امروز با افتخار اعلام می‌کنم ما آماده‌ایم، آماده شنیدن و فهمیدن هستیم چرا که سعی داریم در مسیر وفاق ملی در کنار جامعه باشیم. 

وی با بیان اینکه راه‌های سنتی حل مسئله ما را به جایی نخواهند برد، گفت: باید مسئله را از نو تعریف کنیم و برای هر مسئله‌ای اجازه دهیم ذی‌نفعان یعنی جامعه مدنی، زنان، جوانان و فعالان اجتماعی که به خیرعمومی فکر می‌کنند راه‌حل پیدا کنند و ما تنها تسهیل‌گر نظر آنان باشیم و روش حل مسئله را بیاموزیم. 

ظریف تاکید کرد: ما در مسیر نو و هماهنگی که رئیس‌جمهور گفته‌اند به عنوان وفاق ملی، شنونده‌ایم و در خدمت جامعه و زیست بوم‌ها طوری باید عمل کنیم که همان‌طور که شرکت‌های نوآور اقتصادی می‌توانند از دولت کمک بگیرند، نوآوران اجتماعی را نیز کمک کنیم یا اگر کمک نمی‌کنیم مانع آنان نباشیم.

منبع: ایسنا
کدخبر: 336971

ارسال نظر