|

لاپوشانی اسرائیل در شکست گنبد آهنین | آمریکا چه نقشی در سامانه ضدموشکی تاد دارد؟

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی اظهار داشت: سامانه ضدموشکی تاد به منظور احیای اعتبار آمریکا طراحی شده است، چرا که با اصابت موشک‌های متعدد ایران به سرزمین‌های اشغالی، اعتبار آمریکا تحت تأثیر قرار گرفت. این در حالی است که آمریکا گنبد آهنین را برای اسرائیل ایجاد کرده بود.

سیاست لاپوشانی اسرائیل در شکست گنبد آهنین | آمریکا چه نقشی در سامانه ضدموشکی تاد دارد؟

خبر ارسال سامانه ضدموشکی تاد از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی خبری بود که باعث شد عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی هشدار دهد که آمریکا با ارسال این سامانه جان نیروهای خودش در منطقه را تحت خطر قرار می‌دهد. حالا پرسش این است که ارسال این سامانه از سوی آمریکا چه نتایجی می‌تواند داشته باشد؟

جعفر قنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع گفت: «اخیرا خبری دیدم از سال ۹۷ که در یک رسانه فارسی زبان آمریکایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه سامانه ضدموشکی تاد در اسرائیل مستق شده است؛ این خبر برای بیش از پنج سال پیش است و موضوع جدیدی نیست اما می‌خواهند باز هم بر آن مانور دهد. آمریکایی‌ها از روز اول جنگ غزه نیروهای مستشار خود را به اراضی اشغالی فرستادند و هر کمکی‌ هم می‌توانستند به اسرائیل کردند؛ از کمک‌های نظامی گرفته تا وتوی هر قطعنامه‌ای در شورای امنیت تا فشار بر کشورهای منطقه برای همراهی با اسرائیل و البته تهدید قضاوت دادگاه لاهه برای ادامه نیافتن پرونده جنایات اسرائیل. آمریکایی‌ها برای رژیم صهیونیستی هیچ کم نگذاشتند تا جایی که نتانیاهو به عنوان فردی جنایتکار در یک سال دوبار در کنگره سخنرانی می‌کند و همه نمایندگان کنگره هم برایش دست می‌زنند».

او ادامه داد: «اکنون میان دو جناح دموکرات و جمهوری‌خواه مسابقه بر سر این است که کدامیک از اسرائیل بیشتر حمایت می‌کند. سامانه ضدموشکی تاد هم برای این است که اولا گفته شود دولت دموکرات‌ها حامی صهیونیست‌هاست و ثانیا آمریکا از خود اعاده حیثیت کند به دلیل آنکه با اثابت موشک‌های متعدد ایران به اراضی اشغالی آبروی آمریکا رفت زیرا آنها گنبد آهنین را برای اسرائیل درست کرده بود؛ بنابراین اکنون سامانه ضدموشکی تاد را علم کرده‌اند تا بی‌آبرویی گنبد آهنین فراموش شود».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «آمریکایی‌ها با مخابره خبر ارسال سامانه تاد به اسرائیل می‌خواهند در جهان چنین القاء کنند که هنوز تجهیزات نظامی پیشرفته دنیا در اختیار ماست در صورتی که واقعیت جهان کنونی متفاوت از ادعای آمریکایی‌هاست».

قنادباشی در پایان گفت: «اکنون آمریکا بر سر چندراهی دشواری قرار گرفته است. اگر دولت آمریکا به سمت خواست اسرائیل پیش برود ممکن است در منطقه شرایطی به وجود آید که قیمت نفت به شدت افزایش یابد و اگر بخواهند به خواسته‌های صهیونیست‌ها تمکین نکند در آن صورت لابی‌های صهیونیستی در انتخابات را از دست می‌دهد».

منبع: نامه نیوز
کدخبر: 337829

ارسال نظر

 

آخرین اخبار