|
کدخبر: 334377

بازگشت نوید محمدزاده به استایل ده شصت | پشت مو دوباره مد شد؟

با گذشت زمان، سلیقه‌ها و مد به تدریج تغییر می‌کنند. تحولات دنیای مد به قدری سریع و چشمگیر است که ممکن است امروز با دیدن عکس یا ویدیویی از چند سال پیش، استایل و نوع لباس پوشیدن خود و دیگران را متعجب کنیم.

سینما و تلویزیون بازگشت  نوید محمدزاده به استایل ده شصت | پشت مو دوباره مد شد؟

این سبک در برخی از سریال‌ها و فیلم‌های اخیر به وفور مشاهده می‌شود. این آثار به دهه‌های گذشته ارتباط برقرار کرده و هدفشان ایجاد حس نوستالژی است.

نوید محمدزاده و محسن تنابنده

نوید محمدزاده

ترکیب محمدزاده و تنابنده در یک فیلم کمدی به کارگردانی رامبد جوان، واقعاً شگفت‌انگیز است. به نظر می‌رسد جوان به سراغ موضوعاتی با حال و هوای دهه‌های گذشته رفته است. در خبر مربوط به فیلم "زودپز" آمده که انفجار یک زودپز باعث می‌شود تا جوان، تنابنده و محمدزاده با هم داستان‌های کمدی را تجربه کنند. باید دید نتیجه این سفر به زمان و دهه‌های پیش چگونه خواهد بود. استایل موی تنابنده که سال‌هاست موهای واقعی‌اش را از دست داده، به او بسیار می‌آید و نوید نیز ظاهری جالب پیدا کرده است. امیدواریم این استایل دهه شصتی در "زودپز" با داستانی جذاب و لحظات خنده‌دار همراه باشد.

هادی کاظمی

هادی کاظمی

هادی کاظمی با موهای بلندش در سریال "اکازیون" دوباره نقشی را ایفا می‌کند که پیش‌تر تعریف شده و به آن جان بخشیده است. هرچند که این نوع گریم و موضوعات به شدت تکراری شده‌اند و حتی از حالت نوستالژیک دلپذیر خارج گشته‌اند، اما جذابیت ذاتی کاظمی در پرورش نقش تأثیر زیادی داشته است. او که در آثار کمدی حضوری پویا و بامزه دارد، با این موهای بلند به طرز خنده‌داری ظاهر شده است. کاظمی در نقش‌های مختلفی فرو رفته و این بار نیز به خوبی از عهده اجرای نقش برآمده است. با اینکه کلیت کار چندان قابل بحث نیست، اما او به خوبی وظایفش را انجام داده است.

رضا عطاران

رضا عطاران

 

عطاران بدون شک یکی از برجسته‌ترین طنزپردازان دنیای تصویر در ایران به شمار می‌آید. او با حرکات و ژست‌های چهره‌اش به راحتی می‌تواند نقشی ماندگار و خنده‌دار خلق کند. حال اگر این ترکیب جادویی از شوخ‌طبعی و جذابیت را با پشت‌مو اضافه کنیم، شخصیت فراموش‌نشدنی ارژنگ در فیلم نهنگ عنبر شکل می‌گیرد. ارژنگ روایت‌گر داستان جوانانی است که در دوران جنگ تلاش می‌کردند با استایل مو و پوشش خود، به هنرپیشه‌های مشهور غربی آن زمان نزدیک شوند. هرچند که نتیجه این تلاش‌ها در حال حاضر بسیار خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما در آن زمان، این پشت‌موها نماد استایلی مدرن و به‌روز بودند. در نهنگ عنبر، ارجاعات بسیار جالب و خنده‌داری به مد و فشن در دهه‌های گذشته، به ویژه دهه شصت و هفتاد، وجود دارد. 

امیرحسین رستمی

امیرحسین-رستمی

امیرحسین رستمی نیز تجربه‌ای از استایل پشت مو دارد. با اینکه او به طور کلی چهره‌ای مدرن و امروزی دارد و این نوع تیپ برایش چندان باورپذیر نیست، اما در فیلم "گیجگاه" با این مدل موها به نمایش درآمد. استفاده از این کلیشه دیگر چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و به نظر می‌رسد کارگردان‌ها باید به دنبال موضوعات و سبک‌های جدیدتری بروند. در تصویر بالا، نمونه‌ای از استایل پشت‌مویی امیرحسین رستمی را می‌بینید. جوانان گذشته با این مدل مو و پوشیدن کاپشن‌های خلبانی و شلوارهای گشاد، تلاش می‌کردند تا از زیبایی‌های دوران جوانی خود بهره‌برداری کنند.

حسین یاری و مهران غفوریان 

حسین یاری

حسین یاری یکی از بازیگران برجسته سینما و تلویزیون ایران است که در نقش‌های متنوع به خوبی درخشیده و توانسته است به خوبی از عهده اجرای شخصیت‌های مختلف برآید. او هم در نقش‌های جدی و هم در شخصیت‌های کمدی به طرز قابل توجهی عمل کرده است. در سریال نیسان آبی، او با موهای پشت‌مو و استایل خاص دهه شصت جوانان آن زمان به نمایش درآمد. جالب است که با این تیپ و استایل، همچنان ظاهری نسبتاً خوب دارد. منوچهر هادی، کارگردان این اثر، به خوبی از فرصت‌هایی که با انبوه طرفداران مواجه می‌شود، بهره‌برداری می‌کند. او به خوبی قواعد دنیای عوام‌پسند را فراگرفته است، اما باید گفت که هادی و دیگران باید به تدریج از ایده بازگشت به دهه‌های گذشته فاصله بگیرند.

 

منبع: برترین ها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها