|
کدخبر: 334996

با پرفروش ترین آلبوم های موسیقی جهان آشنا شوید

در حال حاضر، صنعت موسیقی با تغییرات سریعی مواجه است که فرمت‌های دیجیتالی مانند پخش آنلاین و دانلود از فروش فرمت‌های فیزیکی مانند سی‌دی‌ها پیشی گرفته‌اند. با این حال، فروش آلبوم‌ها، چه به صورت فیزیکی و چه به صورت دیجیتالی، همچنان به عنوان معیار مهمی برای اندازه‌گیری محبوبیت و موفقیت هنرمندان موسیقی در برخی ژانرها و بین طرفداران خاصی که خرید آلبوم را اولویت می‌دانند، در نظر گرفته می‌شود.

فرهنگی و اجتماعی با پرفروش ترین آلبوم های موسیقی جهان آشنا شوید

اینفوگرافیک زیر، پرفروش ترین آلبوم هر سال را از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۳ بر اساس تعداد فروش نشان می‌دهد. تعداد آلبوم های فروخته شده شامل تمام فرمت‌های فیزیکی (صفحه گرامافون، کاست، سی‌دی) و دانلودهای کامل آلبوم با پرداخت هزینه است.

در زیر، فهرست پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی هر سال را از ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۳ می بینید. با نگاهی به این فهرست می توان دید که ادل (Adele) در این زمینه طی ۲۳ سال گذشته برجسته‌ترین موزیسین بوده است.
آلبوم

ادل، خواننده و ترانه‌سرای بریتانیایی، یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان در دو دهه گذشته است. سه آلبوم اخیر او: ۲۱، ۲۵ و ۳۰، هر کدام در سال انتشار خود، پرفروش‌ترین آلبوم‌های جهان بودند.

پرفروش‌ترین آلبوم او، ۲۱ – با تک آهنگ‌های پرطرفداری مانند Rolling in the Deep و Someone Like You، دو سال پیاپی برنده شد. این آلبوم، پرفروش ترین آلبوم تمام دوران در بریتانیا است.

در سال‌های اخیر، فروش آلبوم، در سطح جهانی اهمیت یافته است، به طوری که هنرمندان تایوانی (جی چو)، کره‌ای (سونتین، بی‌تی‌اس) و ژاپنی (آراشی) آلبوم‌های پرفروشی را ثبت کرده‌اند.

کی- پاپ

در سال ۲۰۲۳، ۱۹ آلبوم از ۲۰ آلبوم برتر در نمودار فروش جهانی آلبوم IFPI متعلق به هنرمندان کره جنوبی بود. تنها آلبوم غیر کره‌ای در میان ۲۰ آلبوم برتر، ۱۹۸۹ از تیلور سوئیفت بود.

فروش بالای آلبوم های موسیقی کره جنوبی به علت محبوبیت آلبوم‌های کی‌پاپ است که شامل کتاب‌های عکس مفصل، پوسترها، کارت‌های عکس و سایر اقلامی از این دست است. این امر باعث می‌شود نسخه‌های فیزیکی به دلیل بسته‌بندی نوآورانه و ارزش یادگاری انحصاری، بسیار مورد تقاضا باشند.

آلبوم

علاوه بر این، فیلم‌های محبوبی مانند High School Musical، Frozen و The Greatest Showman نیز آلبوم‌های موسیقی متن بسیار موفقی تولید کرده‌اند.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها