|
کدخبر: 326939

رفیق فابریک قایدی در راه استقلال

استقلال به دنبال تقویت ترکیب خود برای فصل آینده است و جواد نکونام از حالا چندین نام مطرح را در لیست خود قرار داده است. یکی از بازیکنان موردنظر آبی ها، بازیکن سابق این باشگاه است.

فوتبال

داریوش شجاعیان، بازیکن سابق تیم استقلال، پس از پایان دیدار با گل گهر، به طور ضمنی اشاره‌ای به پیشنهاد بازگشت به باشگاه استقلال و پیوستن به جمع آبی‌ها داشته است.

داریوش شجاعیان اگر چه در بازی با گل گهر شاهد شکست سنگین تیمش با ۵ گل و حذف از مسابقات جام حذفی بود، اما در هفته‌های اخیر یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود و گل‌های حساسی برای تیمش به ثمر رساند. به نظر می‌رسد همین اتفاق موجب شده او مورد توجه آبی‌ها قرار بگیرد.

داریوش شجاعیان در پایان بازی با گل گهر در مورد پیشنهاد باشگاه استقلال اینطور گفت: توکل به خدا و امیدوارم هرچه خیر است برایم پیش بیاید و هرچه که به سود تیم استقلال است پیش بیاید. اگر من بتوانم به تیم استقلال کمک کنم چرا که نه باید بگذاریم بعد از پایان فصل.

جواد نکونام پیش ازاین تماس با هر بازیکنی برای فصل جدید را تکذیب کرد و تنها از باشگاه خواست از جمع بازیکنان فعلی اش هر بازیکنی قراردادش تمام شده برای فصل بعد تمدید شود. به زعم سرمربی تیم استقلال بازیکنان فعلی استقلال نمایش درخورتحسینی در ترکیب تیم داشته اند.

استقلال-96

احیای استقلال با تاکتیک‌های مرد آلمانی

مرد آلمانی با اعمال تغییراتی در ترکیب، ورق را به سود تیم جدید خود برگرداند. امید نورافکن به دفاع چپ منتقل شد. مجید حسینی و پژمان منتظری قلب خط دفاعی را بیمه کردند. امید ابراهیمی به‌روزهای اوج خود بازگشت. حضور سرور جپاروف و مامه تیام، جان تازه‌ای به خط حمله استقلال داد. فرشید اسماعیلی بهترین دوران فوتبالی خود را در پست وینگر چپ زیر نظر شفر تجربه کرد. داریوش رضاییان در بال راست آقایی می‌کرد. همه‌چیز برای استقلال دگرگون‌شده بود.

وینفرد شفر در دربی برگشت از همتای کروات خود انتقام گرفت. وریا غفوریِ احیا شده، تک‌گل استقلال را وارد دروازه بیرانوند کرد. هرچند قهرمانی لیگ نصیب پرسپولیس شد اما جام حذفی را تیم رقیب تصاحب کرد. فصل ۰۷-۹۶ با صعود تاریخی شاگردان شفر به دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید.

دیدار تمام ایرانی در آسیا میان استقلال و ذوب‌آهن، با برتری آبی‌های تهرانی خاتمه یافت. تیم اصفهانی با هدایت امیر قلعه‌نویی، با درخشش به‌یادماندنی مامه تیام، از آسیا حذف شد. هواداران استقلال در آسمان‌ها سیر می‌کردند تا اینکه اتفاقات عجیب از راه رسیدند.

پایان ماه عسل آبی‌ها با هنرنمایی مدیران باشگاه

تیام، جپاروف، ابراهیمی و حسینی جدا شدند. جایگزین‌ها نیز به‌هیچ‌وجه به کار وینفرد شفر و استقلال نیامدند. درنهایت نیز استقلال مقابل السد قطر شکست خورد و حذف شد. بسیاری از کارشناسان، استقلالِ شفر را نزدیک‌ترین مجموعه پس از تیم سال ۷۸ ناصر حجازی، به قهرمانی در آسیا می‌دانستند. سو مدیریت در استقلال، رویاهای دوست داران این باشگاه را نابود کرد.

به مناسبت دیدار استقلال و پیکان در هفته پنجم از لیگ بیست و دوم، نگاهی به تیم جذاب آبی‌ها در آن فصل می‌اندازیم. ترکیب آن روزهای استقلال از همه نظر کامل و ایده آل به نظر می‌رسید. از حسین حسینیِ رکوردشکن تا تیام که وارث خوبی برای پیراهن فرهاد مجیدی بود.

در عکس زیر ترکیب استقلال برابر پیکان در اردیبهشت سال ۹۷ را می‌بینید. هدایت پیکانی‌ها را مجید جلالی بر عهده داشت. استقلال با درخشش امید ابراهیمی، فاتح آن بازی جذاب شد. تیام و غفوری آبی‌ها را پیش انداختند. در ادامه پیکان بازی را به تساوی کشاند. به نظر می رسید بازی با نتیجه مساوی به پایان می رسد. اما امید ابراهیمی با گل لحظه آخری خود، زمینه ساز پیروزی دراماتیک استقلال شد.

  • ناشناس ارسالی در

    منظورت از بال راست و داریوش رضاییان همون داریوش شجاعیان هسش
    😯

  • امبن تاجی ارسالی در

    مگه دیوانه ایم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها