|
کدخبر: 328184 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال مظلوم واقع شد | نکونام شاهکار کرد | فدراسیون به هدفش رسید

نوری بیان کرد: همگان شاهد بی عدالتی ها و ناداوری ها در بازی آخر لیگ بودند. از ابتدای فصل نسبت به تبعیض ها و ظلم های بی پایان فدراسیون و سازمان لیگ در حق استقلال صحبت کردم ولی متاسفانه قرار نیست این مسائل در فوتبال ما تمام شود. استقلال در این فوتبال، به معنای دقیق کلمه مظلوم واقع شده است.

فوتبال استقلال مظلوم واقع شد | نکونام شاهکار کرد | فدراسیون به هدفش رسید

باشگاه استقلال در هفته پایانی لیگ بیست و سوم برابر شاگردان رضا عنایتی قرار گرفت. این دیدار خارج از خانه آبی ها مقابل پیکان، مشخصا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود.

آبی های پایتخت با درخشش مهرداد محمدی، موفق به شکست تیم میزبان شدند و امیدوار بودند تا مس رفسنجان در تهران یقه پرسپولیس را بگیرد. مسی ها مقاومت خوبی در ورزشگاه آزادی نشان دادند اما گل دقیقه ۸۷ گئورگی گولسیانی، ناامیدی را به اردوی آبی های تهرانی برد. گلی که با حرف و حدیث های بسیاری به ثمر رسید و سرنوشت تیم قهرمان را از اساس دگرگون ساخت.

در مورد هفته پایانی لیگ برتر و به ویژه بحث داوری ها، جنجال های زیادی ایجاد شد و کادرفنی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت و همچنین پیشکسوتان سرخابی ها، حسابی از خجالت یکدیگر درآمدند. این افراد هرکدام خود را در این جریان محق می دانند و دیگری را متهم به فساد و بی عدالتی می کنند.

در خصوص این موضوعات و حواشی ایجاد شده در هفته پایانی لیگ، گسترش نیوز گفت و گویی را با محمد نوری، بازیکن اسبق استقلال ترتیب داده است که در ادامه می خوانید.

محمد-نوری

استقلال مظلوم واقع شد

محمد نوری درمورد حواشی هفته آخر لیگ بیست و سوم و ناکامی آبی ها در تصاحب جام قهرمانی گفت: همگان شاهد بی عدالتی ها و ناداوری ها در بازی آخر لیگ بودند. از ابتدای فصل نسبت به تبعیض ها و ظلم های بی پایان فدراسیون و سازمان لیگ در حق استقلال صحبت کردم ولی متاسفانه قرار نیست این مسائل در فوتبال ما تمام شود.

او ادامه داد: استقلال در این فوتبال، به معنای دقیق کلمه مظلوم واقع شده است و انواع و اقسام بی عدالتی ها را در حق تیم ما انجام دادند. برای فدراسیون فوتبال و تمام ارکان آن به خاطر تمام تصمیمات تبعیض آمیزش، متاسف هستم.

نوری افزود: استقلال در این فصل متحمل تنها یک شکست شد که همان نتیجه نیز حاصل اشتباه مهلک کوپال ناظمی بود. پس از آن نیز بارها و بارها این نوع اشتباهات تاثیرگذار تکرار شد تا به هفته آخر رسید. در بازی پرسپولیس و تیم مس رفسنجان نیز گل آفساید گولسیانی مردود نشد تا سرنوشت قهرمانی به طور کلی تغییر پیدا کند.

گولسیانی-مس

عرب-براقی

وی در مورد حاشیه های مربوط به داوری بازی پرسپولیس و مس رفسنجان بیان کرد: زمانی که رئیس کمیته داوران و رئیس سازمان لیگ به علت فساد دچار محرومیت می شود، تا انتهای این داستان را باید به راحتی پیش بینی کرد. گل باشگاه پرسپولیس به وضوح در شرایط آفساید به ثمر رسید و همگان متوجه این موضوع هستند.

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: چینش داوران نیز زیر نظر سازمان لیگ و کمیته داوران است و متاسفانه آقای عرب براقی و کمک های او، به هدف خود رسیدند. برخی از ابتدای فصل علیه استقلال قرار گرفتند و در نهایت به خواسته خود رسیدند. این جماعت چشم دیدن موفقیت استقلال را نداشتند و نمی خواستند که ما قهرمان شویم.

نوری در رابطه با عملکرد کلی جواد نکونام در استقلال مطرح کرد: آمارها و ارقام نشان می دهد که جواد در فصل اول خود بسیار خوب عمل کرده است. از ابتدای فصل شاهد کارشکنی های فراوانی علیه جواد بودیم و مدیران با او همکاری نکردند.

او یادآور شد: از آقای کریمی تا علی خطیر، همگی به نوعی پشت سرمربی باشگاه را خالی کردند، اما جواد پا پس نکشید و با قدرت به کار خود ادامه داد. قهرمانی در چنگ استقلال بود که متاسفانه دوستان فدراسیون نشین، چنین چیزی را نمی خواستند.

جواد-نکونام

جواد نکونام شاهکار کرد

بازیکن پیشین استقلال تصریح کرد: با تمام این مسائل، به باور من جواد نکونام در اولین فصل حضورش روی نیمکت استقلال، عملکردی فوق العاده داشت و حداقل در بحث نتیجه گیری دست به یک شاهکار زد. کسب ۶۷ امتیاز با وجود این همه دشمن، کار ساده ای نیست و نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد.

نوری در  ادامه ابراز کرد: جواد برای فصل جدید، باید استراتژی فنی خود را تغییر دهد و نیمکت خود را تقویت کند. در هر صورت، برخی از بازیکنان ما موفق به ارائه عملکرد مطلوبی در فصل پیش نشدند و لازم است که برای حضور قدرتمند در فصل جدید، یک تیم ایده آل داشته باشیم.

او در ارتباط با ضرورت تقویت ترکیب و نیازمندی های استقلال در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: من سالهاست که به جذب یک هافبک بازیساز و یک رهبر نظم دهنده تاکید می‌کنم اما متاسفانه اهمیت این موضوع نادیده گرفته می شود. استقلال باید یک بازیکن خلاق همانند مجتبی جباری و یا سرور جپاروف به خدمت بگیرد.

امیر-قلعه-نویی

از امیر قلعه نویی گلایه دارم

ستاره سال های گذشته استقلال افزود: در این میان نباید از آسیب دیدگی بازیکن های مهم مثل کوین یامگا هم به سادگی گذشت که این موارد باعث خالی شدن دست کادرفنی روی نیمکت شد. استقلال علاوه بر رقابت های داخلی، مسابقات آسیایی نیز در پیش دارد که باید با نهایت قدرت پا به این میادین بگذارد. به عقیده من، استقلال باید ۴ تا ۵ بازیکن باکیفیت و موثر را جذب کند تا خیال جواد و کادر او راحت شود.

نوری در مورد عدم دعوت از حسین حسینی برای حضور در اردوی جدید تیم ملی عنوان کرد: من از این بابت بسیار متاثر شدم و از امیر قلعه نویی گلایه مند هستم. مطابق آمارها، سیدحسین حسینی بهترین دروازه بان لیگ بیست و سوم است. او بیشترین کلین شیت را ثبت کرد و عملکرد بسیار خوبی درون دروازه استقلال داشت.

وی تصریح کرد: ای کاش امیر قلعه نویی پای حسینی می‌ایستاد و گوش به حرف دیگران نمی‌داد، حتی اگر به استعفای او منجر می‌شد. اینکه بازیکن ضعیفی مثل کنعانی زادگان به تیم ملی دعوت می شود اما کاپیتان شایسته ما خیر را باید از کادر فنی تیم ملی سوال کنید.

محمد نوری در پایان اضافه کرد: واقعا این گونه تصمیمات مایه شرم و خجالت است و از این حیث، من از سرمربی تیم ملی گلایه جدی دارم. اگر عدم دعوت از حسینی دلیل غیرفوتبالی دارد، چرا بازیکن بی اخلاقی نظیر مدافع تیم رقیب همواره پای ثابت تیم ملی است؟ کاملا واضح است که برخی افراد پُرنفوذ در این موضوع نیز بین دو تیم تبعیض قائل می شوند و بازیکن لایقی مانند روزبه چشمی نادیده گرفته می شود.

  • ناشناس ارسالی در

    اخییی بو شد ؟!!! فوت کن

  • Saeid ارسالی در

    مثل اینکه بازم جنسش زیادی خوب بوده وجدان ن آدرس ساقیت رو به ما هم بده

  • ناشناس ارسالی در

    قلعه‌نویی کری میشنوی چی میگن

  • رضا ارسالی در

    یعنی استقلال بغیر از حاشیه هیچ چیز دیگری این بلا سرش نیاورد فقط و فقط حاشیه ،الا ن ایشون بعنوان یه پیشکسوت که برای دیده ش دن مثل یه بچه میاد کری میخونه چه توقعی ب اید دیگه از امثال نکونام یا هاشمی نصب با ید داشت ،،من خودم هوادار پرسپولیس کبیر ه ستم با افتخار ولی اگه تمرکز کرده بودن رو تیم خودشون و کاری به دیگر تیمها نداشتن و تمرکز بازیکن خودشون نریخته بودن بهم و بازی با نساجی اون بازی افتضاح نکرده بود ن مطمئنا الان این صحبت ها نبود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها