|
کدخبر: 332918 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال با رقیب رضاییان توافق کرد

آبی های پایتخت اولین گام خود را در فصل جدید رقابت های لیگ برتر محکم برداشتند و با غلبه بر شمس آذر سختکوش، سه امتیاز مهم را تصاحب کردند. این پیروزی خارج از خانه برای شاگردان نکونام از اهمیت بالایی برخوردار بود تا با شروعی خوب، فصل جدید را آغاز کنند. اما یک خبر جالب بعد از این برد مهم، از اطراف باشگاه استقلال شنیده شد که در صورت تایید آن می تواند کام هواداران را بیش از این شیرین کند. همگان از خطر مهمی که آبی ها را در این فصل تهدید می کند باخبر هستند و حالا فرشید سمیعی و همکاران او قصد دارند خیال دوست داران استقلال را با یک خرید غافلگیرکننده و جذاب راحت کنند.

فوتبال استقلال با رقیب رضاییان توافق کرد

کسب پیروزی در نخستین مسابقه لیگ برای جواد نکونام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و در جریان این دیدار خارج از خانه، اضطراب و نگرانی را می‌شد در چهره سرمربی آبی ها به وضوح مشاهده کرد. به دست آوردن برد در اولین قدم و شروع مقتدرانه، اتفاق مهمی به شمار می رفت که نکونام به دنبال آن بود و درنهایت نیز به هدف دلخواه دست پیدا کرد.

پیش از شروع بازی مشکلاتی ذهن سکان دار باشگاه استقلال را به خود مشغول ساخته و ترس هایی را در دل او پدید آورده بود. عدم استفاده از برخی بازیکنان مهم و تاثیرگذار نظیر گوستاوو بلانکو، مهرداد محمدی، دیدیه اندونگ، ابوالفضل جلالی و گائل کاکوتا به دلایل مختلف، همان مسئله‌ای بود که نکونام از آن ترس داشت.

بیشتر بخوانید:

داغ دل هواداران استقلال تازه شد

آبی ها بازی را بهتر از میزبان شروع کردند و موقعیت های نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه شمس آذر به وجود آوردند. در نهایت آرمان رمضانی قفل دروازه را شکست و تیمش را با یک فرصت طلبی پیش انداخت. در نیمه دوم اوضاع دگرگون شد و شاگردان سعید دقیقی با ارائه فوتبالی هجومی و از طریق بازی مستقیم، نایب قهرمان لیگ گذشته را تحت فشار گذاشتند.

البته در این راه نباید از نقش باد شدید در ورزشگاه سردار آزادگان غافل شد که در نیمه دوم آبی ها را کمی تا قسمتی آزار داد. موردی که در نیمه اول به سودشان بود، حالا کاملا به زیان آن ها پیش می‌رفت و اگر درخشش حسین حسینی نبود، چه بسا خیلی زودتر دروازه تیم مهمان باز می‌شد.

در نهایت پیام حیدری به سود شمس آذر اعلام یک ضربه پنالتی کرد تا شرایط برای آبی ها بسیار سخت شود. سیستم کمک داور ویدئویی سرانجام وارد عمل شد و خطای رافائل سیلوا را دید. قزوینی ها از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاندند و اضطراب بالایی را به استقلال وارد کردند. شرایط باز هم تغییر کرد و استقلال حالا برای کسب پیروزی، نبض بازی را در دست گرفت.

جواد-نکونام

نکونام و ادامه اشتباهات همیشگی

ظاهرا نکونام قرار نیست که از اشتباهات فصل گذشته خود درس بگیرد و پس از به ثمر رساندن گل، آهنگ بازی را تغییر ندهد و با یازده بازیکن عقب ننشیند. این بار خرید جدید و موثر استقلال به داد نکو رسید و نتیجه را عوض کرد. رامین رضاییان که در فصل نقل و انتقالات تابستانی از سپاهان به استقلال آمده بود، تاثیر خود را با یک پاس گل ۳ امتیازی گذاشت. محمدحسین اسلامی که از قضا او هم بازیکن جدید آبی ها است، قدر این پاس خوب رامین را دانست و دروازه شمس آذر را برای دومین بار گشود.

در ادامه نیز تلاش های تیم میزبان سودی نداشت و آبی های تهرانی ۳ امتیاز شیرین خارج از خانه را به حساب خود واریز کردند. عدم حضور ستاره های خارجی استقلال در این بازی از جمله نکات قابل ذکر محسوب می شود. هواداران استقلال در انتظار بودند تا بازیکنان جدیدی مثل گائل کاکوتا، اندونگ و زیلیکیچ به میدان روند و از آن ها به نوعی رونمایی شود اما این اتفاق رخ نداد. عدم آمادگی بدنی و تاخیر این بازیکنان در ملحق شدن به اردوی آبی ها، منجر به نیمکت نشینی و عدم حضورشان در بازی مذکور شد.

طرفداران استقلال باید تا بازی با ملوان صبر کنند تا تیمشان تکمیل شود و با تمام قوا در لیگ به مصاف رقبا روند. البته مهرداد محمدی داستان متفاوتی دارد و حالا حالاها نباید به انتظار بازگشت او بنشینیم. محمدی به دلیل مصاحبه تند و تیزش در هفته آخر لیگ بیست و سوم، ۶ جلسه از همراهی تیم خود محروم است اما سایر نفرات احتمالا در بازی با ملوان برای دقایقی هم که شده به میدان خواهند رفت و به تیم خود کمک می کنند.

رامین-رضاییان

فارغ از تمام این موارد و پیروزی آبی ها در هفته اول، یک خبر داغ به دست گسترش نیوز رسیده که در صورت تحقق نهایی می تواند کام دوست داران باشگاه را حسابی شیرین کند.

همگان به این موضوع اشراف دارند که بزرگ‌ترین نقطه ضعف استقلال در فصل جاری در یک پست خواهد بود و آن پست دفاع راست است. البته شاید خیلی از شما با خواندن این گزاره متعجب شوید اما در ادامه علت آن را ذکر خواهیم کرد.

مهدی-تیکدری

آخرین ماموریت سمیعی و دوستان

استقلال احتمالا بهترین خرید خود را در پست مدافع راست انجام داد و چشمه‌ای از تاثیر این موضوع را در دیدار افتتاحیه لیگ برتر برای آبی ها مشاهده کردیم. در حالی که بسیاری از طرفداران استقلال به تقسیم امتیازات فکر می کردند، رامین رضاییان از راه رسید و اصطلاحا کار را برای آبی ها درآورد تا سه امتیاز بازی نصیب هم تیمی هایش شود.

طبعا با وجود رامین در این قسمت از زمین نباید نگرانی وجود داشته باشد اما ایراد اصلی نبودِ یک جانشین برای او در طول یک فصل فرسایشی و پر از مسابقه است. استقلال باید در ۳ جبهه با تیم های داخلی و خارجی بازی کند اما در پست دفاع راست تنها و تنها رامین رضاییان را در لیست خود دارد!

از این حیث، لزوم حضور یک بازیکن جدید در این پست حس می شود و از قضا مدیریت باشگاه نیز وارد عمل شده و با چند گزینه در حال مذاکره است. شنیده ها حکایت از آن دارد که مسئولان باشگاه با یکی از گزینه های مورد نظر کادر فنی به توافقاتی نیز دست پیدا کرده‌اند تا رامین رضاییان در طول فصل یک آلترناتیو نیز داشته باشد. مهدی تیکدری در ابتدای فصل نیز مورد توجه نکونام بود اما در نهایت به دلایلی آبی پوش نشد. حالا و با یک تغییر جهش از سوی آبی ها، تیکدری به میز مذاکره بازگشته تا ماموریت ناتمام در نهایت به پایان برسد. طبیعتا جذب این بازیکن می تواند پازل تاکتیکی نکونام را تکمیل کند و نگرانی ها را از بین ببرد.

تیکدری-گل-گهر

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

منبع: گسترش نیوز

  • حسرت ۶۱ ساله ارسالی در

    تیکدری عالیه استقلال از همون اول باید سا مان رو میفرستاد سربازی تا تو تیم ملوان پ خته بشه بعد برگرده استقلال

  • پرویز ارسالی در

    همیشه امیدوار بودم با اومدن روزبه به هاف بک بخش مهمی از مشکلات استقلال در این بخش حل بشه.ولی روزبه افتضاح بود توی بازی او ل.دریغ از یک پاس درست و درمون.بسیار بسیا ر کند و پر اشتباه بود.اندونگ به تنهایی ک افی نیست.امیدوارم بازی های بعدی حل بشه ا ین مشکل

  • کون لق استقلال ارسالی در

    تیم معیشتی.خریدهای نجومی معیشتی.حفظ کردن سقف نقل و انتقالات

  • دو ستاره اصل ارسالی در

    تیکدری گزینه خوبیه

  • ناشناس ارسالی در

    بفرمایید برای اولین بازی با شمس اذر تو ق زوین توی استادیوم برای بادی که شدید بود میتونستین ۷/ ۸ تا گل بزنید باد نمیزاشت ب ابا دقیقی از شما کیسکشا معذرت نخواست ؟ ب راینکه فصل قبل بعداز بازی با سرورتون پرس پولیس و قبل از قهرمانی که عادت کردیم بهش ، نمیدونیم چرا از شما سوراخ فوریها عذرخ واهی کرد ، شما کیسکشا اگر میدونید بگید خ وشحال میشیم ! راستی گل افسایدتون مبارک ❤ پرسپولیس همیشه قهرمان ❤

  • اس اس ارسالی در

    استقلال سرور لنگیاست،پس بازی کن لنگی بی مصرف بگیره.

  • ناشناس ارسالی در

    از نکونام حاشیه ساز می پرسم از هاشمی نسب پرخاشگر چه خبر ؟هاشمی نسب چه چیزی رامیخواهد فاش کند آخردر جواب نکونام گفته بگذار رفاقتمان پابرجا بماند اگر نه همه چیز رلفاش میکنم این دونفر پارسال باهم هم که بودند حاشیه ساز وخبر ساز بودند جداازهم همینطور خیلی جالبه!!!!

  • رضا ارسالی در

    آقای نکونام اینقدروقتی یه گل میزنی عقب ن کش تهاجمی بازی کن نه فوتبال ترسو واعصاب خرد کن حمله کن یه گل درباری ضمانت بردنیس ت ازبازتاب بازی پرسپولیس استقلال خوزستان و استقلال می رفسنجان عبرت بگیرید

  • نويد ارسالی در

    سه ساعت صغري كبري مي چيني تا تازه برسي به مطلبي كه براش تيتر زدي؟!!! اين توهين به شعور مخاطبه!

  • ناشناس ارسالی در

    کیسه کشا اگر مسی بیارن باز امسال هیچی نمیشن کیسه کشا دنبال حاشیه هستن فقط فقط پرسپولیس امسال عشقه همه تیمهای لیک برتری مثل تراختور شعله زرد با کیس کشا همه الکی مانور میدن جوجه اخر پاییز الکی مانور ندین

  • ناشناس ارسالی در

    سبک بازیکنان کیسه دفاعی یا همان اتوبوسی هست نمی تونن نتیجه بگیرن بازیکنان دلیل ن میشه اون همدلی توی زمین مهمه که کیسه کشا ندارن امسال پرسپولیس بازهم قهرمان

  • ناشناس ارسالی در

    رضاییان خودش ۳۵ سال سن داره باید جواد چکش دو تا رقیب برایش بگیره یکی کم هست کیسه کشا یکسره بازیکنان میگیرن باز میگن رقیب فلان بازیکن اقای جواد چکش به اندازه سه ت تیم بازیکنان داری دفاع کم داری اقای جواد چکش

  • سید محمد سجادی ارسالی در

    درحال حاضر یک مربی خوب و فهیم ، با کلاس برای استقلال از هر چیزی واجب تر است حتی از بازکن ، اگر مسولین هلدینگ از تصمیم غافل شوند ضرر و ضربه ای خواهند خورد که جبرانش ممکن نیست ۰

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها