|
کدخبر: 334564 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال با مهندس به توافق رسید

جواد نکونام قصد دارد با ترکیبی قدرتمند پا به مسابقات آسیایی بگذارد و از این رو، پس از ابقا در سمت خود، لیستی از بازیکنان مورد نظر خود را در اختیار مدیریت باشگاه قرار داده است. هلدینگ خلیج فارس برای اثبات حمایت خود از کادر فنی، به صورت همزمان با چند گزینه مطرح و باکیفیت مذاکره می کند. نکونام برای ترمیم اسکواد استقلال، نام یک مهاجم هدف و یک هافبک طراح را در صدر لیست خود قرار داده است. بازیساز مورد نظر سرمربی آبی ها، یک گزینه نام آشنا و جذاب به شمار می رود.

فوتبال استقلال با مهندس به توافق رسید

باشگاه استقلال چهار روز دیگر باید در چارچوب لیگ نخبگان آسیا به مصاف تیم الغرافه قطر برود. در روزهای اخیر، بحث‌های متعددی در مورد مکان برگزاری این دیدار به وجود آمده است و تیم فوتبال تهران برای میزبانی تیم قطری، دو ورزشگاه امام رضا (ع) در مشهد و شهر قدس را به عنوان مکان‌های ممکن ارائه داده‌اند.

در نهایت با تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، ورزشگاه شهر قدس به عنوان مکان برگزاری دیدار بین تیم‌های استقلال و الغرافه قطر تعیین شد. با اعلام AFC اطلاعیه مربوط به محل برگزاری دیدار دو تیم مذکور در وب‌سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر شده است.

جواد نکونام پس از ماندگاری در پست خود، از نیازمندی های نقل و انتقالاتی خود رونمایی کرد و نام دو بازیکن سرشناس را به مدیریت باشگاه تحویل داد. نکونام بارها از ضعف استقلال در برخی پست ها سخن به میان آورده و در پیوند با این موضوع گلایه مندی خود را به صورت مکرر ابراز نموده است.

یکی از پست هایی که سرمربی آبی ها قصد تقویت آن را دارد، پست مهاجم هدف محسوب می شود. آبی ها هم در فصل گذشته لیگ برتر و هم در ۳ بازی نخست فصل جاری، از بابت این پست اذیت شده و به گواه اکثر تحلیلگران، زهر لازم را در نوک خط حمله ندارد. در سه بازی آغازین فصل، مهاجمان استقلال عملکرد ضعیفی داشتند و این موضوع منجر به تصمیم نهایی نکونام شده است.

گوستاوو بلانکو نیز علی رغم عملکرد بهتر نسبت به رمضانی، آن زهر لازم را در پیشانی خط حمله ندارد و کادر فنی استقلال به خوبی این مسئله را می‌داند. بلانکو بیش از آن که بازیکنی گلزن باشد، یک مکمل و سازنده برای گلزنی بازیکنان پیرامون خود است. تمام این مسائل دست به دست هم داد تا نکونام به دنبال یک فوروارد جدید برای تیمش باشد. به همین منظور این روزها نام بازیکنانی نظیر کریم انصاری فرد و رضا اسدی مطرح شده تا در نهایت یک بازیکن از میان این دو آبی پوش شود.

رضا-اسدی

نکونام در دوراهی دشوار

گفته می شود که رضا اسدی نسبت به انصاری فرد، شانس بیشتری برای پیوستن به استقلال دارد و مذاکرات خوبی نیز با آبی های پایتخت برای عقد قرارداد انجام داده است. هلدینگ خلیج فارس بودجه خوبی را برای خریدهای آخر استقلال در نظر گرفته تا با انفجار بمب های پر سر و صدا خواسته های نکونام را به نوعی اجابت کند.

ماندگاری نکونام در استقلال، علی رغم روشن شدن تکلیف نایب قهرمان فصل پیش و تداوم مذاکرات با اهداف نقل و انتقالاتی باشگاه، مخالفان بسیاری در بین پیشکسوتان باشگاه داشت. به عنوان مثال، سعید لطفی طی مصاحبه اخیر خود به شدت علیه سکاندار آبی ها موضع گیری کرد و نکونام را یک مربی ضعیف و در سطح لیگ دو دانست!

البته در سمت مقابل، برخی استقلالی ها با اخراج نکونام مخالفت کرده و خواستار ابقای او شدند. علی حمودی، بازیکن سابق استقلال از جمله موافقان نکونام به حساب می‌آید و در گفت و گویی که با گسترش نیوز داشت، حمایت خود را از آقای سرمربی ابراز کرد.

حمودی در این خصوص عنوان کرد: «تصمیمات این چنینی را نمی توان فوتبالی و یا فنی قلمداد کرد و من حتی از بابت مطرح‌سازی آن گلایه مند هستم. در هیچ نقطه از جهان، سرمربی را در هفته چهارم مسابقات برکنار نمی‌کنند و متاسفانه این موارد فقط در فوتبال ما رخ می‌دهد که بسیار مضحک و مسخره است. اگر تعارض و یا اختلاف نظری میان کادر فنی و مدیریت وجود داشت، باید پیش از آغاز فصل تصمیم اساسی در این خصوص اتخاذ می‌شد.»

جواد-نکونام

طلسم ستاره اسپانیایی می شکند؟

او ادامه داد: «استقلال همواره از خودی ضربه می خورد و این امر در تیم ما به امری کاملا عادی بدل شده است. تعویض سرمربی در این مقطع نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه بر تعداد مشکلات و چالش های استقلال خواهد افزود. تیم فعلی با نظرمستقیم نکونام بسته شده است و برکناری او در ابتدای راه را متوجه نمی شوم. بی تدبیری مدیریت باشگاه، باعث و بانی تمام گرفتاری های اسقلال، هم در این فصل و هم در فصول گذشته به شمار می رود.»

فارغ از جذب مهاجم و با توجه به خلأ یک هافبک بازیساز و خلاق، نکونام به دنبال جذب یک بازیکن طراح است تا از این طریق مشکل تغذیه مهاجمان را برطرف سازد. نام چند گزینه در این رابطه مطرح شده اما هافبک سابق فولاد خوزستان در صدر لیست باشگاه استقلال قرار دارد.

روبرتو تورس بار دیگر بدل به هدف نقل و انتقالاتی استقلال شده است و مسئولان باشگاه نیز این بار با بسته پیشنهادی بهتری به سراغش رفتند. شنیده ها حکایت از آن دارد که مبلغ پیشنهادی هلدینگ به قدری مطلوب است که نظر مثبت تورس را به نوعی جلب کرده و حالا انتقال ستاره اسپانیایی به استقلال هموارتر از همیشه به نظر می رسد. نکونام در گذشته سابقه همکاری با تورس را در کارنامه خود دارد و همواره سبک بازی وی را تحسین کرده است.

روبرتو-تورس1

رزومه-تورس

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

  • علی ارسالی در

    لعنت بر فدراسیون حکومتی و تاج و کلیه ارک انش که قانون رو برای ضربه زدن به پرسپولی س بزرگ وضع کردند چون می دونستند درویش طب ق قانون عمل میکند وقتی بیشتر بازیکنان رو بخاطر سقف از دست دادیم شیطنت تیم خاص و حکومتی طویله با شله زرد انجام شد مثلث تا س قوانین رو به **کشیدن و حالا با فسخ های پیاپی و دوباره با قرارداد های صوری مجدد ا بازیکنان رو وارد لیست کردند و بازیکنان چند میلیون دلاری رو که از هلدینگ و فولا د و..پرداخت میشود مهم نیست که پول بیت ال مال است ،سر در فدراسیون رو باید **گذاشت .

  • نوید نویدکیا ارسالی در

    بخاطر دل هواداران میلیونی استقلال حجازی و غلام حسین مظلومی و پورحیدری عزیز آقای جواد نکونام دوست داریم بدون بیانیه وشکای ت کسی و هوچی گریهای وسط فصل درست ومتین و مودب مربیگری کنی و خرافاتی و تور دروازه واز این قبیل کارها که دور از شخصیت یک مر بی است. انجام. ندهید به امید پیروزی استق لال در آسیا و لیگ ایران 🌹💙🙏💙

  • ناشناس ارسالی در

    تورس خوبه. اسدی نهههههه. فقط مامه تیام و السلام.

  • آرش ارسالی در

    تورس فوتبالش داره تموم میشه

  • ابوالفضل ارسالی در

    به نظر من منتظر محمد را نگیرید و روبرتو تورس را بگیرید

  • آبیته ارسالی در

    نکونام مربی محافظه کاری است ....ترسو بود نش....یعنی کم آوردن امتیاز در آخر فصل... .دوست داشتنی حمله حمله

  • Erfan ارسالی در

    تا نکونام با افکار کثیف هست استقلال هیچ نمیشه

  • اکبر ارسالی در

    ای کاش بگذارنداستقلال بدون حاشیه به کارش ادامه بدهدفصل قبل تمام دنیاشاهدبودبدستوراقایان ونامردی داور
    جام بی هویت رابه لنگ کثیف هدیه دادندیکی ازحاشیه هاوزدن استقلال برنامه فوتبال میثاقی لنگی صف هستش چرااستقلالیهاجواب دراین برنامه کثیف حضورپیدامیکننداصل رسانه ریلی بامردم نبودن است

  • علی ارسالی در

    امید است هر چه زودتر نام این دو بازیکن در باشگاه استقلال ثبت وبه تمرینات استقلال برسند تا بیشتر هماهنگ شوند وهوادار هم مثل همیشه پشت تیم باشند تا انشالا هم در اسیا هم در لیگ نتایج خوبی بگیرد واز هر حاشیه ای دور باشند

  • رضا ارسالی در

    نکونام بهترین مربی برای کیسه هست هم پررو هست هم گوشت تلخ هم از نظر فنی در حد لیگ دسته ۳ عالی انشالله بمونی براشون

  • علی ارسالی در

    یعنی در میان هزاران بازیکن درسطح جهان، ب ازیکن خوبی وجود نداره تا نکونام همچنان ب دنبال خرید تورس پیر باشه!؟ یعنی درهمان ا سپانیا بازیکنی کم سن و سال تر از تورس وج ود نداره تا استقلال خرید کند!؟

  • رضا ارسالی در

    زنده با. آقا جواد و استقلال ، به امید بر ده‌ای پیاپی در تمامی مسابقات و قهرمانی د ر تمامی جبهه ها .

    • ناشناس ارسالی در

      حتما،، این هیچی حالیش نیس استقلال به فنا میره

  • رضا ارسالی در

    درود بر آقا جواد لالیگای تو پارسال هم تیمو قهرمان کردی ایناهم که میگن باید بره لنگی هستن چون یه هوادار واقعی هفته چهارم ساز جدایی مربیشو نمیزنه

  • محمد ارسالی در

    لعنت‌خدا‌به‌ان‌گروهی‌که‌بافوتبال‌تواین‌مملکت‌‌مشکل‌دارن‌وچشم‌دیدن‌ورزش‌فوتبال‌راندارند

  • ناشناس ارسالی در

    نکـنونام اگر بازیکن از بارسـلنا روئالم. براش بگیریم باز هیچکارن امسالم پای بازی نشینیم بهتره حداعقل اعصابمون ارومه جام اماده کنین برا تیم های دیگه

  • ناشناس ارسالی در

    آقا جواد دوست داشتنی ....میخام مثل تانک پر قدرت....مثل جت سریع.....مثل موشک نابو د کننده باشی.....#قوی تر از همیشه

  • محمد ارسالی در

    این مربی از هر لحاظ که بگی شخصیتش در حد استقلال نیست.ولی خدا رو شکر موند تا به ن فع سایر تیمها بشه.تا آخر فصل تو هر بازی حاشیه با استقلال موندکه بعد هر باخت تمام عالم مقصر بشن به غیر از ایشون.داور زمین وضعیت چمن وضعیت جوی خارج از تهران بازی کردن کلاغ روی آسمون و...یکی نیست بهش بگه کمک کیروش ملوان اگه کمک داوری نبود دو ه یچ تو رو برده بود.این دو امتیاز حق ملوان رو‌که خوردی با هوچی گری اون دنیا طلبش

  • ناشناس ارسالی در

    درکجا دنیا دیدم که مربی مدیر عامل را اخراج کند فقط در باشگاه استقلال ده سال است این اتفاق رخ می‌دهد هر سال مدیر عامل یک سو سرمربی هیت مدره وزارت ورزش دیگه سو همه این ها ازدست بزرگ هاي استقلال است خیلی شان آدم های بی مصرف است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها