|
کدخبر: 334717 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال با تیام جدید به توافق رسید

جواد نکونام از اوایل هفته گذشته تا به امروز، به شدت در تکاپو است تا یک مهاجم گلزن و زهردار را به تیمش اضافه کند. در ابتدا گزینه های داخلی مدنظر و مورد تایید سکاندار باشگاه استقلال بودند و تلاش هایی برای وقوع یک اتفاق مهیج صورت گرفت اما درنهایت آبی پوش شدن ستاره هایی نظیر کریم انصاری فرد و رضا اسدی منتفی شد. پس از خنثی شدن بمب های داخلی، حالا سرمربی ابقا شده آبی ها یک تصمیم غیرمنتظره برای به خدمت گرفتن فوروارد جدید اتخاذ کرده است.

فوتبال استقلال با تیام جدید به توافق رسید

باشگاه استقلال فردا شب در ورزشگاه شهر قدس میزبان تیم الغرافه قطر است. این دیدار نخستین تجربه استقلال در لیگ نخبگان آسیا است و این مسئله می تواند بر جذابیت های دیدار مذکور بیافزاید.

الغرافه قطر از ستاره های نامدار و باکیفیتی برخوردار است که می توانند در یک لحظه سرنوشت بازی را رقم بزنند. حضور نفراتی از قبیل یاسین براهیمی در ترکیب الغرافه، قدرت نماینده قطر را مضاعف می کند و کادر فنی استقلال از این حیث باید با تجزیه و تحلیل دقیق نقاط ضعف و قدرت حریف، دوشنبه شب تیم خود را روانه میدان کند.

کارشناسان فوتبال کشور، اولین دیدار استقلال را یک مصاف سرنوشت‌ساز قلمداد کردند که نتیجه آن می‌تواند بر روحیه آبی‌ها در ادامه فصل تاثیرگذار باشد. کسب پیروزی در این نبرد همان اتفاقی است که می تواند ورق را برای نکونام برگرداند و رابطه وی را با طرفداران به نوعی ترمیم کند.

منصور رشیدی پیشکسوت باشگاه استقلال در این راستا بیان کرد: «من شناخت چندانی از این حریف ندارم اما قطعاً تیم الغرافه سرمایه‌گذاری زیادی برای رقابت‌های این فصل ستارگان قطر کرده و می‌خواهد در آسیا هم برای خودش اسم و رسمی به پا کند. در رابطه با این تیم قطعاً آقای نکونام و کادر فنی اش تحقیق کرده‌اند و باید بدانم که ما در بازی خانگی باید برنده شویم و سه امتیاز را در ایران نگه داریم.»

برخی پیشکسوتان استقلال نگاه بدبینانه‌ای نسبت به حضور استقلال در لیگ نخبگان آسیا دارند و عملا هیچ شانسی را برای شاگردان نکونام قائل نیستند. هاشم بیک زاده، مدافع اسبق آبی ها در این خصوص عنوان کرد: «آن زمان که ما در آسیا بودیم تیم های آسیایی اینقدر بازیکن بزرگ نداشتند ولی ما نمی توانستیم حتی به جمع ۴ تیم صعد کنیم، الان با این وضعیت که دیگر هیچ شانسی نداریم. البته فوتبال است و مشخص نمی کند؛ همان طور که کسی فکر نمی کرد العین قهرمان آسیا شود. البته العینی ها امکانات خوبی دارند و فقط قهرمانی برای تیم عربستانی و قطری نیست.»

تیم الغرافه در چهار بازی اخیر خود نتایج مطلوبی کسب نکرده که این مسئله ممکن است بر انگیزه بازیکنان مقابله با استقلال تأثیر بگذارد. نماینده کشور قطر تنها یک برد را در چهار بازی ابتدایی لیگ ستارگان قطر به دست آورده است که در هفته سوم در مقابل الریان بوده و این دیدار در ورزشگاه خانگی الغرافه برگزار شد. پس از بازی دیشب، تیم قطری در رده هفتم جدول لیگ ستارگان قطر قرار گرفته است.

در سمت مقابل استقلال از سه بازی اخیر خود، یک برد، یک تساوی و یک شکست را تجربه کرده است که این مسئله نوسان ملموس آبی ها در هفته های گذشته را تایید می کند. یکی از دلایل نکونام برای کسب این نتایج و عملکرد ضعیف فنی آبی‌ها، خلأ یک مهاجم موثر در پیشانی خط حمله است.

جواد-نکونام

نیاز فوری نکونام به یک مهاجم جدید

جذب یک مهاجم جدید برای جواد نکونام از نان شب هم واجب‌تر است و تلاش های اخیر وی برای متقاعدسازی مدیران نیز بر همین مسئله صحه می‌گذارد. سرمربی استقلال به خوبی می‌داند که مهاجمان فعلی نمی‌توانند نیازهای او را برطرف سازند و مدافعان حریف را با یک مشکل جدی مواجه کنند.

گوستاوو بلانکو در فصل گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشت و اما آمار گلزنی او نشان می‌دهد که او مهاجم قابل اعتمادی نیست. بلانکو بیش از آن که مهاجمی گلزن و زهردار باشد، یک بازیکن مکمل و فرصت ساز برای نفرات پیرامونش محسوب می شود. او هم روی زمین بازیکن جذابی است و هم روی ارسال‌ها می تواند هم‌تیمی‌های خود را صاحب فرصت گلزنی کند. با این حال، تعداد فرصت های هدر رفته مهاجم آرژانتینی در قیاس با توپ های تبدیل به گل شده، به مراتب بیشتر است.

آمار آرمان رمضانی از بلانکو نیز فاجعه بارتر است و عملکرد معمولی او در فصل گذشته و همینطور در فصل جاری، عزم نکونام را برای به خدمت گرفتن یک بازیکن جدید در پست مذکور جزم کرده است. آرمان به شدت استقلال را دوست دارد و تمایلی برای جدایی ندارد ولی نکونام در این خصوص با او هم نظر نیست. مهاجم ۳۲ ساله استقلال در سه بازی اخیر استقلال، تنها یک گل به ثمر رسانده و عملکرد کلی مطلوبی نداشته است. هواداران استقلال خواستار جذب یک مهاجم جدید هستند تا بعد از مدتها از داشتن یک گلزن شش‌‌دانگ برخوردار شوند.

هواداران-استقلال

زمان انفجار بمب است

در هفته گذشته نام بازیکنانی مانند کریم انصاری فرد و رضا اسدی برای انتقال به استقلال مطرح شد اما هر کدام به دلایلی آبی پوش نشدند تا حالا نکونام یک تصمیم غیرمنتظره اتخاذ کند. نزدیکان باشگاه استقلال از تصمیم نهایی نکونام برای جذب یک مهاجم خارجی و جایگزین کردن آن با رمضانی سخن به میان آوردند.

شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که گزینه اصلی سرمربی آبی های پایتخت، یک مهاجم سنگالی است. فامارا دادیو ۳۱ ساله در رادار آبی ها قرار دارد و مذاکرات ابتدایی با وی صورت گرفته است. مطابق اعلام سایت ترانسفرمارکت، دادیو هم اکنون بدون تیم است و می تواند به عنوان بازیکن آزاد راهی استقلال شود.

سوشو، آنژه و بریستول سیتی باشگاه هایی هستند که دادیو سابقه بازی در آن‌ها را دارد. او همچنین در تیم ملی فوتبال سنگال بازی کرده است و از بازیکنان گلزن سنگالی در سال های اخیر محسوب می شود. مهاجم بلند قامت اهل سنگال، تگ قیمتی ۵۰۰ هزار یورویی دارد و در گذشته با مامه تیام، مهاجم سابق آبی ها همبازی بوده است. مذاکرات اولیه با او به خوبی پیش رفته و توافقات اولیه نیز حاصل شده است اما کارنامه ضعیف این بازیکن در سال های اخیر، قدری پروژه جذب دادیو را با وقفه مواجه کرده است.

فامارا-دادیو

دادیو-سنگال

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها