|
کدخبر: 334814

استقلال با ستاره اروپایی توافق کرد

باشگاه استقلال در یک دیدار حساس و مهم امشب برابر تیم الغرافه قطر قرار می گیرد. نکونام پیش از شروع این دیدار، بار دیگر از نیازمندی هایش در فصل نقل و انتقالات پرده برداشت. او همچنان به جذب یک فوروارد جدید تاکید دارد اما در عین حال، نیاز دیرین او بر انتقال یک هافبک خلاق بر قوت خود باقی است. شاگرد سابق سرمربی آبی ها به شدت در رادار استقلال قرار دارد و علی رغم تکذیب برخی از مسئولان باشگاه، توافقات ضمنی نیز در این خصوص با هافبک اروپایی حاصل شده است. نکونام از مدیران باشگاه خواسته که هر طور شده بستر لازم را برای آبی پوش شدن شاگرد سابقش فراهم کنند.

فوتبال استقلال با ستاره اروپایی توافق کرد

جواد نکونام به شدت در پی جذب بازیکن جدید است تا بتواند اسکواد استقلال را تا پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی تقویت کند. انتقال یک مهاجم جدید همواره در اولویت نکونام بوده اما حالا شنیده ها حکایت از آن دارد که سکاندار آبی ها برای آبی پوش شدن هافبک مورد علاقه خود عزم جدی دارد.

روبرتو تورس که در ابتدای نقل و انتقالات نیز مورد توجه باشگاه استقلال قرار داشت، یک بار دیگر در رادار نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر است. نکونام از تحسین کنندگان وی محسوب می شود و به شدت خواهان همکاری مجدد با هافبک اسپانیایی است.

باشگاه استقلال در روزهای اخیر پیشنهاد اولیه‌ را به هافبک اسپانیایی فصل گذشته گل گهر ارائه کرده‌ و بسیار خوشبین است تا چراغ سبز اولیه را از تورس بگیرد. بعد از فسخ قرارداد آلمدین زیلیکیچ با استقلال و منتفی شدن حضور منتظر محمد، نکونام از مدیران باشگاه خواست زمینه عقد قرارداد با روبرتو تورس را فراهم کنند، بازیکنی که فصل قبل یکی از ستاره‌های لیگ برتر بود.

در این بین مدیران استقلال در روزهای گذشته مذاکرات اولیه با روبرتو تورس را انجام داده‌اند و قرار است بعد بازی با الغرافه مذاکرات نهایی با این بازیکن انجام شود. در این بین نکونام امیدوار است موافقت تورس جلب شود تا این بازیکن در ادامه لیگ بتواند در ترکیب استقلال به میدان برود.

روبرتو تورس بار دیگر بدل به هدف نقل و انتقالاتی استقلال شده است و مسئولان باشگاه نیز این بار با بسته پیشنهادی بهتری به سراغش رفتند. شنیده ها حکایت از آن دارد که مبلغ پیشنهادی هلدینگ به قدری مطلوب است که نظر مثبت تورس را به نوعی جلب کرده و حالا انتقال ستاره اسپانیایی به استقلال هموارتر از همیشه به نظر می رسد. نکونام در گذشته سابقه همکاری با تورس را در کارنامه خود دارد و همواره سبک بازی وی را تحسین کرده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره دیدار تیمش برابر الغرافه گفت: بازی فردا با یکی از بهترین‌ تیم‌های آسیایی است. بازی سختی برای هر دو تیم است اما ما استقلال هستیم و قدرت شکست هر تیمی را داریم.

تورس-اسپانیا1

جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل از دیدار تیمش برابر الغرافه قطر در لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: در ابتدا از پیشکسوتان و هواداران استقلال بابت حمایت‌های‌شان از این تیم تشکر می‌کنم. برای من فقط استقلال مهم است و اگر صحبتی انجام می‌دهیم می‌خواهیم از اتفاقات باخبر شوند. یک مقدار شیطنت‌های رقیب باعث می‌شود هواداران فریب بخورند. من همه توانم را برای استقلال می‌گذارم.

وی در واکنش به اینکه برخی این تصور را به وجود آورده‌اند که الغرافه تیم قدرتمندی نیست، تصریح کرد: من با واقعیت فوتبال صحبت می‌کنم. بازی هفته قبل آنها را دیدم. تعداد بازیکنان الغرافه که ملیت کشور قطر را داشته باشند شاید به دو یا سه نفر نرسد. تمام بازیکنان‌شان باکیفیت خارجی هستند. الغرافه بازیکنانی دارد که فقط برای این تیم در آسیا بازی می‌کنند. الغرافه تیم فوق‌العاده‌ای دارد، اما ما هم استقلال هستیم.

هواداران-استقلال

امیدوارم در ادامه راه ورزشگاه آزادی آماده شود

سرمربی تیم فوتبال استقلال به مشکلات این تیم اشاره کرد و گفت: مشکلی که داشته‌ایم این بوده که سه بازی در لیگ برتر انجام داده‌ایم و در هر سه بازی میهمان بوده‌ایم. تمام قدرت ما هواداران و ورزشگاهی بود که در آن بازی می‌کردیم، الان اما باید در ورزشگاه شهدای شهرقدس بازی کنیم. از مسئولان شهرقدس تشکر می‌کنم که این ورزشگاه را آماده کرده‌اند، اما شرایط برای تیم ما خوب نیست. ما ورزشگاه آزادی را داشتیم که برای هر بازیکنی ترسناک است. این شرایط ایده‌آل برای تیم ما نیست. امیدوارم در ادامه راه ورزشگاه آزادی آماده شود.

نکونام در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کند الغرافه با حضور برخی از ستاره‌هایش به هماهنگی لازم رسیده است یا نه، خاطر نشان کرد: این شرایط را تیم ما نیز دارد. با توجه به تغییرات زیاد و تغییر سیستم به نسبت سال گذشته نیاز به زمان داریم. بازیکنان بزرگ در لحظه می‌توانند نتیجه را عوض کنند. تمرکز ما روی تمامی بازیکنان الغرافه است و امیدوارم بتوانیم با حمایت هواداران نتیجه لازم را بگیریم.

حسین حسینی، دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از بازی با الغراقه قطر در لیگ نخبگان آسیا گفت: همه ما بازیکنان انگیزه زیادی داریم و شکر خدا با تلاشی که پارسال انجام دادیم توانستیم در لیگ نخبگان حضور پیدا کنیم. سطح این لیگ خیلی بالاتر است و تیم‌های خوب و درجه یکی در این لیگ حضور دارند و این قول را به هواداران می‌دهیم که برای سربلندی استقلال همه تلاش خود را بکنیم.

او درباره شناختش از بازیکنان الغرافه گفت: طبق آنالیزی که کادر فنی انجام داده، الغرافه بازیکنان با کیفیتی دارد و صد درصد بازی سختی داریم اما استقلال هستیم و تیم بزرگی داریم و بی صبرانه منتظر بازی فردا هستیم. این قول را به هواداران می‌دهیم که با تمام وجود برای موفقیت در بازی فردا تلاش کنیم.

جواد-نکونام

ابقای نکونام بهترین تصمیم بود

صمد مرفاوی سرمربی سابق استقلال می‌گوید در شرایط فعلی نتیجه گرفتن برای تیم‌های ایرانی در لیگ نخبگان آسیا، سخت است.

سرمربی سابق استقلال می‌گوید با شرایطی که فوتبال ایران دارد نتیجه گیری کار خیلی سختی است. صمد مرفاوی در این باره به خبرورزشی گفت:

تیم‌های حوزه خلیج فارس با توجه به سرمایه گذاری و گرفتن بازیکن، زمین و برنامه ریزی از ما جلوتر هستند. در شرایط فعلی فکر می‌کنم اگر تیم‌های ایرانی موفق نشوند طبیعی است و اگر نتیجه بگیرند کار بزرگی انجام داده اند.

او در مورد شرایط استقلال قبل از بازی با الغرافه گفت:

استقلال شرایط خاصی دارد و یک هفته است آرامش در آن برقرار شده است. من از نظر فنی بازی‌های قبلی را می‌بینم و شرایط فعلی تیم را نمی‌دانم ولی فکر می‌کنم استقلال می‌تواند الغرافه را شکست بدهد.

سرمربی سابق استقلال در مورد اختلاف‌هایی که بین مدیران و کادرفنی باشگاه وجود دارد هم گفت:

همه فوتبالی می‌گویند در هفته سوم مربی را عوض نمی‌کنند. نمی‌شود در این مدت کوتاه در مورد شرایط فنی تیم نظر داد و باید به آقای نکونام و تیم فرصت داد تا شرایط بهتر شود. الان نمی‌شود دست به تغییر زد و فکر می‌کنم ابقای نکونام بهترین تصمیم بود.

مرفاوی در مورد شانس قهرمانی استقلال هم گفت:

استقلال و پرسپولیس همیشه شانس قهرمانی دارند، این چیزی است که هوادار استقلال می‌خواهد و می‌تواند قهرمان شود ولی استقلال نیاز به آرامش و تمرکز دارد. چه مدیریت و چه کادرفنی نباید خودزنی کنند. در این صورت من فکر می‌کنم استقلال می‌تواند قهرمان شود.

لیگ-نخبگان-آسیا

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها