|
کدخبر: 334986 سهیل مافی

استقلال گزینه پرسپولیس را هایجک کرد

استقلال قصد دارد آخرین سهمیه خرید خود در نقل و انتقالات تابستانی را به بهترین شکل پُر کند. طبق نظر نکونام و با موافقت مدیریت باشگاه، تمام تمرکز آبی ها روی پست مهاجم است. پستی که مشخصا ضعف های عمده ای در آن وجود دارد، به نحوی که ایراد گلزنی فورواردها در بازی های اخیر مشهود بوده است. سرمربی استقلال لیست نهایی خود را به هلدینگ خلیج فارس واگذار کرده که گزینه اول تیم رقیب، در صدر لیست سکاندار آبی های پایتخت دیده می شود.

فوتبال استقلال گزینه پرسپولیس را هایجک کرد

باشگاه استقلال نخستین دیدار آسیایی خود را با یک نتیجه درخشان به پایان برد تا روحیه خوبی برای ادامه مسیر خود در فصل جدید به دست آورد. آبی های تهرانی موفق به شکست حریف قطری خود با نتیجه ۳ بر صفر شدند و با این نتیجه در صدر گروه قرار گرفتند.

شاگردان جواد نکونام در مسابقه اخیر خود برابر الغرافه قطر، سنگ تمام گذاشتند و با ارائه فوتبالی هجومی و پویا، ۳ امتیاز بازی را تصاحب کردند. عملکرد خیلی خوب استقلال در این بازی منجر به تغییر نظر اکثر هواداران نسبت به کادر فنی شد. با رصد برخی از نظرات و پست های هواداری در فضای مجازی، می توان به خوبی دریافت که دیدگاه ها نسبت به نکونام دگرگون شده است.

بسیاری از کارشناسان فوتبال و پیشکسوتان باشگاه استقلال، پیش از این بازی به اهمیت نتیجه و همچنین عملکرد آبی ها تاکید داشتند. تاثیر برد و عملکرد مطلوب در اولین بازی آسیایی بر تغییر باور طرفداران، نکته ای بود که برخی تحلیلگران به خوبی در خصوص آن پیش بینی های دقیقی را طی روزهای گذشته ارائه دادند.

عباس سرخاب، فوروارد اسبق آبی ها، این طور مدعی شده بود: «قطعاً تیم الغرافه بازیکنان خارجی خوبی دارد که هر کدامشان می‌توانند تاثیرگذار باشند اما معمولاً تیم‌های این چنینی که در رده‌های میانی جدول قطر قرار دارند نمی‌توانند حریف سرسخت یا گلوگیری برای تیم استقلال به شمار بروند. تیم استقلال همیشه خارج از خانه و در بازی‌های بین‌المللی خوب ظاهر شده و قطعاً این بار هم می‌تواند یک نتیجه خوب بگیرد اما فقط باید به این تیم تا آن زمان آرامش تزریق کرد.»

استقلال در همان آغاز بازی نشان داد که تنها برای کسب برد به میدان آمده و نتیجه ای به جز پیروزی برایش رضایت بخش نیست. جلال الدین ماشاریپوف خیلی زود آبی ها را پیش انداخت و در ادامه نیمه اول نیز فرصت هایی برای گلزنی بیشتر فراهم شد که ثمری نداشت. رامین رضاییان و آرش رضاوند در نیمه دوم، دو مرتبه دیگر برای استقلال گلزنی کردند تا یک پیروزی پرگل و درخشان نصیب یاران نکونام شود.

استقلال با کسب این پیروزی به صدر جدول رقابت ها رفت و یک شروع طوفانی را در لیگ نخبگان آسیا رقم زد. البته این بازی نکات منفی و ناامیدکننده نیز داشت که مربوط به وضعیت میزبانی می شود. چمن استادیوم شهر قدس برای میزبانی این دیدار آماده نبود و این موضوع حواشی بسیاری را در رسانه های خارجی ایجاد کرد. نمایندگان ایران به علت مشکلات مربوط به آماده سازی ورزشگاه آزادی، ورزشگاه قلعه حسن خان را برای میزبانی از حریفان انتخاب کردند.

استقلال-آسیا

آقایی آبی ها در قلعه حسن خان

بهتر است کمی بیشتر به بیان عملکرد عالی استقلال در دیدار اخیر بپردازیم و اشاره ای به تغییر سیستم نکونام در مصاف نخست آسیایی آبی ها داشته باشیم. سرمربی باشگاه استقلال برای رویارویی با الغرافه بار دیگر به سیستم مورد علاقه خود، یعنی بازی با ۳ دفاع مرکزی بازگشت. سامان فلاح و رافائل سیلوا بک سنتر ها بودند و روزبه چشمی نیز نقش مدافع سوییپر را ایفا کرد. عملکرد هر سه بازیکن خوب و قابل قبول بود.

بازگشت به سیستم سابق و استفاده از روزبه در قلب خط دفاعی، آزادی بیشتری به وینگ بک های استقلال داده بود. رامین رضاییان یک شب درخشان را سپری کرد و مدام در خط حمله به یاری مهاجمان می آمد. عملکرد اندونگ و نیک نفس نیز قابل ستایش بود و نظم خوبی در خط میانی استقلال دیده می‌شد.

سرپرست تیم استقلال درباره پیروزی به یاد ماندنی استقلال مقابل الغرافه قطر، گفت: «الغرافه یکی از گران‌ترین تیم‌های آسیا است و بازیکنان بزرگی مثل خوسه‌لو را در اختیار دارد ولی بچه‌های ما عملکرد خیلی خوبی داشتند و نشان دادند این تیم در آسیا پرافتخار است.این از هوشمندی بازیکنان ما بود که توانستند چنین بازیکنی را به خوبی مهار کنند و جلوی عرض اندام او را بگیرند.»

یکی از نکات منفی ترکیب استقلال در دیدار با الغرافه، عملکرد نسبتا ضعیف گوستاوو بلانکو بود. مهاجم آرژانتینی باز هم در گلزنی ناکام بود تا نکونام بیش از پیش در اندیشه مهاجم باشد. نمایش های اخیر بلانکو و رمضانی باعث شده تا هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس طلب یک مهاجم جدید کنند.

جواد-نکونام

نکونام گزینه پرسپولیس را هدف گرفت

نکونام لیستی از مهاجمان مورد نظر خود را از شروع فصل نقل و انتقالات در اختیار مدیریت باشگاه گذاشت اما هر بار زمینه لازم برای آبی پوش شدن گزینه های خارجی و داخلی نکونام فراهم نمی‌شد و در نهایت سرمربی استقلال به خواسته خود نرسید. حالا و پس از گذشتن چندین هفته، یکی از گزینه های اصلی نکونام که از قضا گزینه نهایی پرسپولیس نیز به شمار می رود، در مذاکرات اخیرش به توافقات خوبی با آبی ها دست پیدا کرده است.

ستاره خط هافبک تیم سپاهان که در هفته اول مسابقات موفق شد به عنوان بازیکن تعویضی یک گل به ثمر برساند، حالا پس از تصمیم ژوزه مورایس در خارج کردن نام او از لیست ۲۳ نفره، تصمیم به ماندن در اصفهان گرفته و تیمش را در سفر به اردن همراهی نکرده است. این حرکت آشکارا بوی جدایی از سپاهان می دهد و اکنون به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه باید خود را آماده صدور رضایتنامه‌ این بازیکن کنند.

اکثر هواداران استقلال انتظار جذب یک مهاجم خارجی را دارند اما ظاهرا نکونام تصمیم خود را برای هایجک شکاری از پرسپولیس گرفته تا به این شکل بتواند با یک تیر، دو هدف را مورد اصابت را قرار دهد. شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که شکاری استقلال را به عنوان مقصد جدیدش انتخاب کرده و به زودی قرارداد جدیدی امضا می کند.

رضا-شکاری

شکاری-سپاهان

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها