|

شوک ۶ ریشتری به استقلال قبل از دربی

یکی از اعضای کمیته استیناف اظهار کرده است که حضور مهرداد محمدی در دربی ۱۰۴ تایید شده نیست.

فوتبال شوک ۶ ریشتری به استقلال قبل از دربی

مهدی دادرس درباره حضور مهرداد محمدی در دربی ۱۰۴، با اینکه دو بازی از محرومیت او گذشته است، اظهار داشت: تا جایی که بررسی کرده‌ایم، مهرداد محمدی تنها در لیست استقلال هفته دوم حاضر نبوده و در هفته سوم، باشگاه نام او را به ثبت نرسانده بود!

دادرس اضافه کرد: ما در حال بررسی هستیم. اگر اشتباه کرده باشیم گردن می‌گیریم و رای را عوض می‌کنیم. به زودی در این باره تصمیم نهایی خواهیم گرفت.

علی پورحیدری پسر اسطوره فقید استقلال گفت: همه هواداران فوتبال از طرفداران استقلال گرفته تا پرسپولیسی‌ها همیشه برایم محترم هستند و خیلی هم اهل کری خواندن نیستم.

تعدادی از پیشکسوتان استقلال روز دوشنبه در تمرین این تیم حضور پیدا کردند تا به جواد نکونام و شاگردانش قبل از تقابل با پرسپولیس روحیه بدهند. در جمع آنها "علی پورحیدری" را هم دیدیم. پسر منصور پورحیدری یکی از چهره‌های ماندگار استقلال و فوتبال کشورمان که همراه با پیشکسوتان آبی به جمع آبی‌پوشان رفت. با علی در رابطه با این اتفاق و شرایط استقلال به گفتگو نشستیم که حرف های او را در ادامه می خوانید:

پورحیدری-حجازی

در تمرین استقلال دلتنگ پدرم شدم

حضور شما در تمرین استقلال همراه با تعدادی از پیشکسوتان، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

آقایان نکونام و عالمی لطف کردند و در آستانه بازی با پرسپولیس دعوت به عمل آوردند به همین خاطر سر تمرین استقلال رفتم و این کار را با افتخار انجام دادم چون در کنار دوستان و شاگردان پدرم ایستادم و تمرین تیمی را دیدم که بابا سال ها برایش زحمت کشیده بود. انصافاً برخورد خیلی خوبی نیز از طرف کادر فنی و بازیکنان صورت گرفت. خیلی هم خوشحالم که حضورمان موجب دلگرمی مجموعه استقلال شد.

فضای تیم را چطور دیدی؟

جواد نکونام شخصیتی جنگجو دارد و اهل شانه خالی کردن نیست. البته استقلال در روزهای گذشته مشکلات زیادی داشت ولی سرمربی تیم خیلی روی آنها مانور نکرد و ترجیح داد امیدوارانه صحبت کند. خوشبختانه آقای شهریاری هم آنجا بود و در حضور پیشکسوتان قاطعانه از آقا جواد حمایت کرد تا دلگرمی در تمام مجموعه افزایش پیدا کند.

شما سر تمرین تیمی رفته بودی که پدرت سال ها سرمربی آن محسوب می‌شد. از این حس و حال ویژه برایمان بگو...

تمرین در زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی بود همان محلی که من بارها با پدرم رفته بودم و حس نوستالژیک برایم داشت. آخرین بار سال ۹۴ وقتی پدر از بیمارستان مرخص شد، او را به همین زمین بردم تا تمرین استقلال را از نزدیک تماشا کند. دوشنبه قبل از اینکه به ورزشگاه آزادی برسم پیش خودم فکر می‌کردم که در داخل مجموعه چطور زمین شماره ۲ را پیدا کنم ولی باورتان نمی‌شود به محض وارد شدن به مجموعه آزادی، تمام مسیر در ذهنم ترسیم شد و بدون هیچ مشکلی خودم را به محل تمرین استقلال رساندم. این حضور علاوه بر اینکه برایم خیلی شیرین بود، حس دلتنگی خاصی هم داشت. حس نبودن پدرم.

می دانستی منصورخان اولین سرمربی تیم ملی ایران بود که جواد نکونام را دعوت کرد؟

بله. بابا اولین شخصی بود که نکونام را به تیم ملی فراخواند. این اتفاق سال ۷۸ افتاد و اتفاقا خود نکونام هم به همین مساله اشاره کرد. پدرم جدا از بحث فنی، به لحاظ شخصیتی هم خیلی جواد نکونام را دوست داشت.

برسیم به دربی. مسابقه چه می‌شود؟

همه هواداران فوتبال از طرفداران استقلال گرفته تا پرسپولیسی‌ها همیشه برایم محترم هستند و خیلی هم اهل کری خواندن نیستم. قبل از هر چیز دلم می‌خواهد فوتبال قشنگی را ببینیم و البته به عنوان عضوی از خانواده استقلال طبیعی است که دوست دارم این تیم برنده شود.

دلت می‌خواهد کدام استقلالی گل بزند؟

یک حس خاصی در مورد بلانکو دارم و دوست دارم او در دربی گل بزند. این بازیکن را واقعاً مهره‌ای ارزشمند و زحمتکش برای استقلال می‌دانم.

اولین دربی که به یادت می‌آید کدام مسابقه بود؟

بازی استقلال و پرسپولیس در بهار سال ۱۳۶۹. فینال لیگ بود و ما ابتدا یک گل خوردیم ولی در نیمه دوم آقای قلعه نویی ۲ سانتر خوب کرد و آقایان عباس سرخاب و صمد مرفاوی گل‌هایی فوق العاده زیبا به ثمر رساندند تا استقلال دربی را با نتیجه ۲ بر یک ببرد و قهرمان ایران شود.

قبل از آن مسابقه بازیکنان در خانه شما جمع شده بودند؟

 فکر نمی‌کنم پیش از آن دیدار در منزل ما جمع شده باشند ولی قبل از دربی دی ماه سال ۷۹ که قرار بود مهدی هاشمی نسب برای اولین بار با پیراهن استقلال مقابل پرسپولیس بازی کند، همه بازیکنان و مربیان در منزل ما جمع شدند و یک ضیافت کوچک بود تا روحیه نفرات افزایش یابد. آنها حدوداً دو ساعت در منزل ما بودند و پس از آن به هتل رفتند تا اردو بزنند.

منبع: خبر ورزشی
کدخبر: 335599

ارسال نظر