|

استقلال با سرمربی سابق اینتر تمام کرد

پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام تکلیف نکونام در استقلال مشخص شد. مدیران باشگاه سرمربی ناموفق خود را کنار گذاشتند و سهراب بختیاری زاده را به صورت موقت جایگزین نکو کردند. سهراب نیز این تصمیم را تایید کرد و اظهار داشت که هلدینگ خلیج فارس به دنبال استخدام یک سرمربی جدید است. دو گزینه خارجی برای نیمکت آبی های پایتخت، بیش از سایرین شانس دارند تا به تهران آمده و با باشگاه استقلال قرارداد امضا کنند. گفته می شود که با توجه به خواسته مؤکد دوست داران استقلال، مذاکرات جدی و مثبتی با یکی از این دو گزینه محبوب صورت گرفته و چراغ سبز اولیه از سوی سرمربی پرطرفدار به آبی ها داده شده است. هلدینگ قصد دارد با آغاز فیفادی بعدی، سرمربی جدید استقلال را به طور رسمی معرفی کند.

فوتبال استقلال با سرمربی سابق اینتر تمام کرد

گسترش نیوز - سهیل مافی: باشگاه استقلال در ادامه ناکامی هایش، برابر السد قطر مغلوب شد تا تیره روزی های نکونام تکمیل شود. عملکرد آبی ها در این مسابقه به قدری افتضاح بود که دیگر چاره‌ای برای مدیران باشگاه در راستای برکناری نکونام باقی نماند.

جواد نکونام با تصمیم تیم مدیریتی آبی های پایخت کنار گذاشته شد تا سهراب بختیاری زاده به صورت موقف روی نیمکت بنشیند. بازی با هوادار، اولین تجربه بختیاری زاده خواهد بود تا پس از چندین باخت و تساوی متوالی، سرانجام یک پیروزی برای آبی ها حاصل شود.

بیشتر بخوانید:

 بازگشت ژنرال پرسپولیس تایید شد

سهراب بختیاری‌ زاده، سرمربی جدید و موقت تیم استقلال، اعلام کرد که باشگاه به دنبال انتخاب یک سرمربی بزرگ خارجی می‌باشد. در نهایت، در شب سه‌شنبه تصمیم گرفته شد که با نکونام همکاری نشود و به صورت موقت سهراب بختیاری‌زاده، مدافع پیشین این تیم، مسئولیت هدایت تیم را بر عهده بگیرد.

بختیاری‌ زاده درباره جلسه‌ اخیر در باشگاه استقلال عنوان کرد: «در جلسه‌ای که امروز در باشگاه داشتیم، تصمیم بر این شد که در بازی با هوادار روی نیمکت بنشینم و شرایط فنی تیم را زیر نظر داشته باشم. در اینجا لازم می‌دانم ضمن کسب اجازه از تمام پیشکسوتان و بزرگان باشگاه استقلال، به عنوان یک هوادار همیشگی از اعتماد مدیران باشگاه تشکر کنم.»

وی افزود: «سیاست باشگاه استقلال انتخاب یک سرمربی بزرگ خارجی است و این اتفاق قطعا رخ خواهد داد، اما ممکن است بهترین انتخاب کمی زمان ببرد. چراکه قرار است حتما بهترین تصمیم برای تیم گرفته بشود و من هم سعی می‌کنم در این زمینه اگر کمکی از دستم بربیاید به آقای احمد شهریاری و سایر اعضای باشگاه انجام بدهم. ادامه کارم بعد از حضور مربی خارجی بستگی به نظر باشگاه و سرمربی آینده تیم دارد. اگر آنها بخواهند به کارم ادامه خواهم داد و اگرنه فعالیتم در استقلال به پایان خواهد رسید.»

در هر صورت سهراب برای مدتی کوتاه سکان هدایت آبی های تهرانی را برعهده دارد و باید دید که او می تواند یک شوک مثبت به استقلال وارد کند یا در باز هم روی همان پاشنه می چرخد و ناکامی های سابق ادامه پیدا می کند.

باشگاه-استقلال

زمان تصمیم بزرگ فرا رسیده است

موقتی بودن سهراب منجر به این امر شده که مدیران استقلال بار دیگر با گزینه های خارجی وارد مذاکره شوند تا یک سرمربی مطرح را به خدمت بگیرند. در ماه گذشته چندین سرمربی در رادار هلدینگ خلیج فارس قرار داشتند که مذاکرات در نهایت به نتیجه نهایی منتهی نشد و نکونام در استقلال ماندنی شد.

شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که گزینه های باشگاه به دو شخص محدود شده و تمرکز روی همین دو سرمربی معطوف شده است. ریکاردو ساپینتو و آندره آ استراماچونی، گزینه های نهایی باشگاه هستند. ساپینتو چندی پیش چراغ سبز خود را برای بازگشت به تهران نشان داد و برای عقد قرارداد با آبی ها اعلام آمادگی کرد اما برخی مسائل نظیر رفتارهای تند و خوی برون‌گرای سرمربی پرتغالی باعث شده که مدیران باشگاه برای پرهیز از بروز حواشی قبلی، قید ساپینتو را بزنند.

حالا استراماچونی جدی ترین گزینه باشگاه استقلال محسوب می شود که حتی بر طبق شنیده ها مذاکرات خوبی با این سرمربی بدون تیم انجام گرفته است. استراماچونی مبلغ بالایی برای بازگشت به استقلال دارد اما بعید به نظر می رسد که هلدینگ مشکلی برای پرداخت مطالبات سرمربی محبوب ایتالیایی داشته باشد.

سکاندار اسبق استقلال در میان هواداران به شدت محبوب است و به دلیل سبک بازی مهیج و تماشگرپسندش، می تواند یک گزینه ایده آل برای مدیران باشگاه باشد. او برای بازگشت تمایل نشان داده اما چالش های مالی و شخصی نیز دارد که باید دید مسئولان استقلال چگونه این موارد را مرتفع می کنند.

استرا-الغرافه

آندره-آ-استراماچونی

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 336541 سهیل مافی

ارسال نظر