|

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال با گلزن تمام عیار توافق کرد

باشگاه استقلال سه شنبه شب برابر النصر عربستان قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. امریک لاپورته تک گل تیم مهمان را به ثمر رساند تا سه امتیاز مهم بازی به حساب نماینده فوتبال عربستان واریز شود. نتایج ضعیف آبی ها در این فصل، هواداران را به ستوه آورده و آن ها بیش از هر عامل دیگری، مدیریت باشگاه را مقصر و باعث و بانی وضع موجود می دانند. این شکست مقابل چشمان سرمربی جدید رقم خورد که نشانه هایی برای وی در راستای احیای تیم بحران زده استقلال داشت. به گواه اکثر مفسران فوتبال ایران، بزرگترین باگ و ایراد آبی های تهرانی در نوک حمله دیده می شود.

فوتبال استقلال با گلزن تمام عیار توافق کرد

گسترش نیوز - سهیل مافی: آبی های پایتخت در هفته سوم رقابت های لیگ نخبگان آسیا میزبان تیم النصر عربستان بودند. این دیدار به علت عدم آمادگی ورزشگاه آزادی و برخی دلایل غیر فوتبالی، در استادیوم آل راشد امارات برگزار شد.

سهراب بختیاری زاده در این دیدار نیز مسئول فنی استقلال بود و سرمربی جدید از روی سکوها نظاره گر عملکرد شاگردان جدیدش بود. بختیاری زاده با بهره‌گیری از همان سیستم بازی های قبل، تیم خود را به میدان فرستاد تا بتواند نتیجه خوبی برابر حریف قدرتمند و پُر از ستاره کسب کند. النصر در ترکیب خود از فوق ستاره هایی نظیر کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، مارسلو بروزویچ و امریک لاپورته بهره می‌برد و در طول ۹۰ دقیقه بازی چیرگی محسوسی نسبت به استقلال داشت.

در این مسابقه خبری از فورواردهای استقلال در ترکیب اصلی نبود و مهرداد محمدی نقش مهاجم سایه را ایفا می کرد که البته این بازیکن خیلی زود و در دقیقه ۵ بازی به علت آسیب دیدگی زمین را ترک کرد تا علیرضا کوشکی جایگزین وی شود. گفته می شود که مهرداد به دلیل شدت مصدومیت تا ۳ ماه قادر به همراهی تیمش نخواهد بود.

سرمربی موقت آبی های پایتخت با دیدگاه تدافعی در پی ممانعت از باز شدن دروازه بود و نیم نگاهی هم به ضدحملات داشت که البته برنامه خاصی برای تهدید جدید دروازه النصر مشاهده نشد. استقلال با تعداد نفرات بالا در خط دفاعی راه گلزنی را بر ستاره های سرشناس النصر بسته بود و در نیمه اول از این نظر موفق عمل کرد.

در نیمه دوم سرانجام قفل دروازه حسین حسینی شکسته شد و امریک لاپورته روی یک فرصت طلبی تیم خود را پیش انداخت. کاپیتان استقلال فارغ از نتیجه نهایی، در بازگشت به دروازه استقلال، عملکرد خیلی خوبی داشت و ستاره تیمش لقب گرفت. به جرات می توان اذعان کرد که اگر درخشش حسینی نبود، نتیجه دیگری رقم می خورد.

ماموریت بختیاری زاده با این شکست به پایان رسید و حالا باید منتظر آغاز دوران سرمربیگری پیتسو موسیمانه در استقلال باشیم. بی شک کار سختی در انتظار سکاندار جدید آبی ها است و برای احیای این تیم بحران زده نیاز به صبوری فراوانی وجود دارد. پیشکسوتان باشگاه استقلال بر این باور هستند که با توجه به شرایط بسیار نامطلوب تیم از نظر روحی و روانی، باید به موسیمانه فرصت کافی داد تا بتواند آبی ها را از این منجلاب ناکامی های سریالی نجات دهد.

استقلال-النصر

هر بلایی خواستند سر استقلال درآوردند

حسین فرزامی، بازیکن و مدیر اسبق باشگاه استقلال در خصوص شکست اخیر آبی ها و آخرین شرایط این تیم بحران زده گفت: «باعث تاسف است که ما دیگر به این وضعیت عادت کرده‌ایم. طرفداران استقلال زمانی از مساوی این تیم غصه می‌خوردند و تحملش را نداشتند اما حالا برای مساوی کردن دست به دعا می‌شوند. ببینید باشگاه استقلال به این عظمت و تیم به آن بزرگی را به چه روزی انداختند که ما از خدا می‌خواهیم تیم‌مان بتواند مساوی کند.»

او ادامه داد: «هر بلایی خواستند ظرف این چند سال سر استقلال درآوردند. این تیم بعد از مدت‌ها یک قهرمانی به دست آورد اما از ۲ روز بعد از قهرمانی کام هواداران را تلخ و خون به جگر همه قدیمی‌های این تیم کردند. حالا هم رفته‌اند از آفریقا برای باشگاه ما مربی آورده‌اند. مربیان پرسپولیس و بقیه تیم‌های بالای جدولی اروپایی هستند مربی استقلال آفریقایی! همه جوره به دنبال تحقیر تیم استقلال هستند و پشت سر به ما می‌خندند.»

برای ضعف های پرشمار استقلال از بعد فنی و مدیریتی می توان مطلب‌ها نوشت و دلایلی برایشان ذکر کرد. کارشناسان فوتبال به عدم توازن اسکواد اشاره می کنند و می گویند که استقلال در برخی پست ها بازیکن باکیفیت فراوانی دارد و در بعضی دیگر خالی از حتی یک بازیکن شاخص است!

یکی از پست هایی که در خصوص آن اجماع نظر روشنی وجود دارد، پست مهاجم هدف است. استقلال با تصمیم جواد نکونام، با گوستاوو بلانکو و آرمان رمضانی فصل را استارت زد. در مورد رمضانی و ضعف هایش به خوبی اطلاع دارید اما ماجرای بلانکو کمی متفاوت است. مهاجم آرژانتینی اساسا یک مهاجم گلزن به حساب نمی آید اما در زمینه کمک به سایر بازیکنان هجومی تاثیر گذار عمل می کند. در حالی که استقلال به یک تمام کننده احتیاج دارد، و نه یک بازیکن موثر و مکمل در خط حمله.

هیئت-مدیره-استقلال

پروژه بازگشت تیام کلید خورد

موسیمانه در روزهای گذشته از مدیریت باشگاه درخواست جذب یک مهاجم جدید کرده است و گزینه هایی را نیز در اختیار مسئولان قرار داده تا هرچه سریعتر یک فوروارد تمام عیار به تیم اضافه شود. گفته می شود که گزینه های موسیمانه مورد موافقت هیئت مدیره باشگاه قرار نگرفته و حالا باشگاه به طور مستقیم در زمینه جذب مهاجم وارد عمل شده و آپشن های دلخواه خود را به موسیمانه معرفی کرده است.

باشگاه استقلال در نقل و انتقالات تابستانی نیز در سودای بازگرداندن ستاره محبوب هواداران بود که در نهایت مذاکرات به جایی نرسید تا پروژه بازگشت تیام به بن بست بخورد. حالا شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که با توجه به نیاز مبرم استقلال به یک بازیکن گلزن در پیشانی خط حمله و همچنین در راستای اجابت خواسته اصلی موسیمانه، پرونده جذب مهاجم سنگالی را باز کرده و حتی در مذاکرات اولیه نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

مامه تیام برای بازگشت به استقلال تمایل نشان داده اما جذب این ستاره از باشگاه ترکیه‌ای پیچیدگی های خاص خود را دارد. مهاجم ۳۲ ساله در مقطعی کوتاهی که عضو استقلال بود، عملکرد بسیار خوبی داشت و زیر نظر وینفرد شفر نمایش های به یادماندنی و جذابی از خود برجای گذاشت.

مامه-تیام

مامه-تیام

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

نظر خود را درباره آخرین شرایط باشگاه استقلال و بهترین گزینه برای خط حمله این تیم در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

کدخبر: 338830 سهیل مافی

ارسال نظر

 

آخرین اخبار