|
کدخبر: 269134 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با مربی و کارشناس والیبال؛

تیم ملی والیبال کار بزرگی کرد / فدراسیون به اسماعیل نژاد کمک کند / یک فاکتور به داد لهستان رسید

ناصر شهنازی مربی سابق تیم ملی والیبال بیان کرد: حضور در بین ۸ تیم برتر رقابت‌ها، بیانگر کار بزرگ کادرفنی و ملی پوشان ما است. با توجه به ایجاد تغییرات عمده در ترکیب تیم، به شخصه توقع صعود به این مرحله را نداشتم اما تیم ملی بعد از بازی با آمریکا روند رو به رشدی داشت و شرایط به کلی تغییر کرد.

ورزش تیم ملی والیبال کار بزرگی کرد / فدراسیون به اسماعیل نژاد کمک کند / یک فاکتور به داد لهستان رسید

تیم ملی والیبال ایران پس از نمایش‌های درخشان در دور گروهی مسابقات لیگ ملت ها، به مصاف لهستان رفت. لهستانی‌ها که در دیدار گذشته مقابل ملی پوشان کشورمان شکست خورده بودند، این بار برای جبران نتیجه قبلی، انگیزه های زیادی داشتند.

این بازی حساس که در بولونیای ایتالیا برگزار شد، در نهایت با پیروزی ۳ بر ۲ لهستان به اتمام رسید. تیم ملی ایران در این دوره از رقابت‌ها، غالبا از بازیکنان جوان بهره برد و این بازیکنان کم تجربه و البته مستعد، پاسخ اعتماد بهروز عطایی را به خوبی دادند. درخشش تیم ملی ایران با ترکیبی جوان، امیدهای دوست داران والیبال را برای رقابت‌های قهرمانی جهان افزایش داده است.

مسلما با ادامه روند فعلی و بازگشت چند مهره مصدوم، تیم ملی در تورنمنت مهم آتی، حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. گسترش نیوز برای تحلیل و بررسی بازی اخیر تیم ملی والیبال ایران و چگونگی عملکرد ملی پوشان در مسابقات لیگ ملت‌ها، گفت و گویی با ناصر شهنازی کارشناس و مربی والیبال داشت که در ادامه می خوانید.

ناصر-شهنازی

کار بزرگ ملی پوشان در لیگ ملت‌ها

ناصر شهنازی کارشناس والیبال درباره عملکرد تیم ملی در لیگ ملت ها گفت: حضور در بین ۸ تیم برتر رقابت ها، بیانگر کار بزرگ کادر فنی و ملی پوشان ما است. با توجه به ایجاد تغییرات عمده در ترکیب تیم، به شخصه توقع صعود به این مرحله را نداشتم اما خوشبختانه تیم ملی بعد از بازی با آمریکا روند رو به رشدی داشت و شرایط به کلی تغییر کرد.

او ادامه داد: عملکرد ایران در لیگ ملت های ۲۰۲۲ تماشاگر پسند بود و بازیکنان برای هر توپ می‌جنگیدند. شرایط در دور نهایی با مرحله مقدماتی بسیار متفاوت است. در مرحله نهایی، تیم ها با ضریب اشتباهات کم‌تر، از تمام ابزار خود برای موفقیت و صعود استفاده می کنند.

ایران-و-لهستان

دلیل شکست ایران مقابل لهستان چه بود؟

او در رابطه با بازی ایران و لهستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ ها عنوان کرد: لهستان در مرحله پیش از تمام ظرفیت های خود استفاده نکرد اما در بازی با ایران، تمام بازیکنان خود را به کار گرفت. ما در مقابل لهستان بازی خوبی را انجام دادیم ولی عدم موفقیت در سرویس بر خلاف بازی های قبل، کار دست تیم داد.

شهنازی افزود: در ست چهارم پس از فاصله زیادی که بین دو تیم ایجاد شد، آقای گربیچ به چند مهره کلیدی خود استراحت داد. در ادامه و در ست پنجم نیز، تیم لهستان تمرکز بالاتری نسبت به ما پیدا کرده بود و این مسئله به نفع آن ها تمام شد. به هر حال لهستان با استفاده از فاکتور تجربه بالاتر، موفق به شکست تیم ما شد.

تجربه گرانقدر حضور در میادین بزرگ

او در خصوص مهم ترین دستاورد تیم ملی در لیگ ملت ها بیان کرد: حضور در رقابت هایی نظیر لیگ ملت‌ها، همواره درس‌های مهمی برای تیم ما دارد. تقابل با بهترین بازیکنان و مربیان دنیا، تجربه گران‌قدری است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. به عنوان مثال تیم های شاخص در مرحله اول، از بازیکنان جوان بهره بردند و به مهره های کلیدی خود استراحت دادند. همین موضوع می تواند یک نمونه از درس های حضور در میدان‌های بزرگ باشد. ما نیز باید با یک برنامه ریزی اصولی، انرژی خود را برای تورنمنت‌های مختلف تقسیم کنیم.

امین-اسماعیل-نژاد

امین اسماعیل نژاد؛ پدیده جذاب ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲

شهنازی درباره عملکرد امین اسماعیل نژاد به عنوان پدیده مسابقات اظهار کرد: امین در سال ۹۵ با وجود بازیکنان پشت خط زن مطرح، توسط من به تیم «ب» دعوت شد. البته این تصمیم بنده باعث انتقاداتی از سوی برخی افراد نیز شد. بعدها من اسماعیل نژاد را به همراه رضا قرا به مسابقات جام کنفدراسیون والیبال آسیا (‌AVC CUP) بردم. این در حالی بود که پیش‌تر این بازیکن در یکی از تیم های دسته دو ملکان بازی می کرد و کسی شناختی از او نداشت. من پتانسیل او را از همان ابتدای راه می دیدم و اقدام به انتخاب او کردم.

وی در ادامه به گسترش نیوز گفت: اسماعیل نژاد به تدریج شناخته‌تر شد اما در ادامه مصدومیت گریبان او را گرفت. در همان اثنا، ما این والیبالیست را به تیم سایپا آوردیم و دورانش به صورت جدی‌تر در این باشگاه آغاز شد. سپس به شهداب یزد پیوست و دوران تکاوری خود را طی کرد.

او اضافه کرد: در گذشته برخی مربیان تیم ملی مثل آقای کولاکوویچ به اصرارهای من مبنی بر استفاده از امین بی‌توجهی کردند. در نهایت آقای بهروز عطایی، با توجه به درخشش امین در شهداب، او را دعوت کرد. این بازیکن مستعد نیز در لیگ ملت‌ها عالی ظاهر شد و پاسخ اعتماد کادر فنی را داد.

مربی سابق تیم ملی در ادامه تصریح کرد: امین پتانسیل فوق العاده‌ای دارد و به لحاظ فیزیکی نیز از شرایط مطلوبی برخوردار است. امیدوارم دوستان در فدراسیون کمک کرده تا مشکل سربازی این جوان حل شود. من از پیشنهادهای تیم های بزرگ دنیا برای اسماعیل نژاد مطلع هستم و مطمئنا به زودی شاهد لژیونر شدن او خواهیم بود.

اسفندیار-عطایی

چالش آینده تیم ملی والیبال ایران

این مربی والیبال در پایان در مورد حضور ایران در رقابت های قهرمانی جهان که از شهریور ماه آغاز می شود، گفت: مسابقات جهانی با مسابقات لیگ ملت‌ها تفاوت زیادی دارد. تیم‌ها از همان ابتدا با تمام قوا به میدان می آیند. مطمئنا بازی‌های جهانی محل آزمون و خطا نیست. باید با بهترین نفرات پا به این مسابقات بگذاریم. قطعا با اضافه شدن بازیکنان مصدوم و برخی مهره های باتجربه، تیم ملی قدرتمندی را در رقابت های قهرمانی جهان شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها