|
کدخبر: 278464 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

این بهترین نمایش استقلال بود / به یک هافبک طراح نیاز داریم

علی لطیفی؛ پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: به گواه اکثر هواداران، یکی از بهترین عملکردهای تیمیِ استقلال در این فصل را شاهد بودیم. اما به عقیده من، این بهترین نمایش استقلال تا به اینجای فصل بود. استقلال مقابل نساجی، چندین مرتبه صاحب موقعیت گلزنی شد. در صورت عدم درخشش حقیقی، استقلال با اختلاف بیشتری پیروز می‌شد.

ورزش این بهترین نمایش استقلال بود / به یک هافبک طراح نیاز داریم

استقلال با کسب پیروزی مقابل تیم نساجی مازندران، برای اولین بار قهرمان سوپرجام شد. آبی‌های پایتخت در این بازی نسبت به حریف قائم‌شهری برتری محسوسی داشتند. تلاش‌های آبی‌ها در نیمه اول، بی‌نتیجه ماند. واکنش‌های علیرضا حقیقی و فرصت سوزی مهاجمان، مانع از به ثمر رسیدن گل در ۴۵ دقیقه نخست شد.

در نیمه دوم ارسلان مطهری قفل دروازه نساجی را شکست. ارسلان با به ثمر رساندن این گل، حالا در هر ۴ تورنمنتی که با لباس استقلال به میدان رفته، موفق به گلزنی شده است. در ادامه بازی، شاگردان ساپینتو بازی را مدیریت کرده و درنهایت به پیروزی رسیدند. کسب این عنوان می‌تواند برای ادامه مسیر آبی‌ها و تکرار قهرمانی در لیگ، یک عامل انگیزشی باشد.

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر دیدار سوپرجام و همچنین جهت تحلیل روند کلی آبی‌ها تا به اینجای فصل، گفت‌وگویی با علی لطیفی پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

استقلال-سوپرجام

این بهترین نمایش استقلال بود

علی لطیفی درباره بازی سوپرجام میان استقلال و نساجی گفت: به گواه اکثر هواداران، یکی از بهترین عملکردهای تیمیِ استقلال در این فصل را شاهد بودیم اما به عقیده من، این بهترین نمایش استقلال تا به اینجای فصل بود. از ابتدا به فلسفه فوتبال ساپینتو اشاره کردم. او علاقه‌مند به بازی مالکانه و هجومی است اما در بازی‌های اخیر یک ضعف اساسی وجود داشت.

او ادامه داد: فوتبال مالکانه استقلال، همراه با خلق موقعیت‌های جدی نمی‌شد. این عجز در ایجاد موقعیت گلزنی در برابر تیم‌های تدافعی بیشتر نمود داشت. به این موضوع، میانگین پایین گلزنی را نیز اضافه کنید اما در این بازی یکی از این دو ضعف، یعنی بحث خلق موقعیت، برطرف شد. استقلال مقابل نساجی، چندین مرتبه صاحب موقعیت خوب گلزنی شد. در صورت عدم درخشش علیرضا حقیقی، استقلال با اختلاف بیشتری پیروز می‌شد.

هر ۳ مهاجم استقلال عالی کار کردند

کارشناس فوتبال در رابطه عملکرد نساجی در تقابل با استقلال بیان کرد: نساجی در این فصل ثابت کرده که علاقه به فوتبال رو به جلو دارد و خیلی مایل به دفاع صرف و بستن بازی نیست اما نسبت به دیدار قبلی با استقلال در لیگ، در این بازی روی به فوتبال تدافعی آورده بود و عقب نشست و دل به ضد حملات بست.

لطیفی افزود: فارغ از نوع بازی نساجی، خط دفاعی استقلال نسبت به گذشته، بسیار کم‌تر اقدام به ارسال توپ‌های مستقیم برای مهاجمان کرد. در بازی سوپرجام، این مسئولیت را هافبک‌ها انجام دادند. نکته بعدی مربوط به فاز هجومی می‌شود. جایی که هر سه مهاجم استقلال عالی کار کردند. محبی، قایدی و مطهری هم با توپ و هم بدون توپ، مؤثر عمل کردند.

استقلال-نساجی

استقلال باید هافبک بخرد؟

لطیفی در ارتباط با با ضعف خط هافبک استقلال در تغذیه مهاجمان و لزوم جذب بازیکن جدید توضیح داد: استقلال مقابل تیم‌های تدافعی، دچار ناتوانی می‌شود. استقلال پلن بی برای گلزنی ندارد و صرفاً به مالکیت توپ و میدان مشغول است؛ بنابراین مقابل تیم‌هایی نظیر ذوب‌آهن یا پیکان دچار مشکل می‌شود. البته هافبک‌هایی که قدرت شوت‌زنی مناسب و ارسال توپ‌های عرضی و عمقی را دارا باشند، در این تیم حضور دارند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: ضمن اینکه خط حمله استقلال نیز کامل به نظر می‌آید. استقلال برای مقابله با تیم‌های دفاعی، نیاز به داشتن پلن بی دارد تا اینکه در پنجره نقل و انتقالات دست به ولخرجی بزند. ساپینتو باید در کنار پلن اول خود که بازی مالکانه است، پلن بی را نیز در دستور کار قرار دهد تا مقابل تیم‌هایی نظیر ذوب‌آهن به بن‌بست تاکتیکی نخورد.

پیشکسوت آبی‌ها اضافه کرد: استقلال ابزار لازم برای موفقیت را دارد. آرش رضاوند در بازی‌های اخیر خوب و مؤثر کار کرده است. او در حال حاضر در پست موردعلاقه خود بازی می‌کند. این تیم تنها نیاز به یک هافبک طراح شبیه به مجتبی جباری دارد. ما به هافبکی با ویژگی‌های کوین دیبروین در من سیتی احتیاج داریم. هافبکی که شوت‌زن باشد، دید خوبی برای پاس‌های کلیدی داشته باشد و به بازی نظم دهد.

قهرمانی-استقلال

قهرمانی در لیگ دور از دسترس نیست

لطیفی در خصوص روند کلی استقلال، از ابتدا تا به این مقطع از فصل تصریح کرد: من برخلاف نظر اکثر دوستان، از روز اول حامی آقای ساپینتو بودم. البته این حمایت را از همه مربیان استقلال به عمل آوردم. آقای ساپینتو هفته‌به‌هفته افکار خود را در تیم جاری کرد و استقلال امروز با استقلال بازی اول مقابل سپاهان، کاملاً متفاوت است.

علی لطیفی در انتها بیان کرد: این روند رشد استقلال، مطابق انتظار نبوده و به شکل کندی پیش می‌رود. تا پایان هفته یازدهم، استقلال به لحاظ وحدت تاکتیکی، باید در بهترین شرایط ممکن باشد. اگر استقلال همین عملکرد درخشان مقابل نساجی را ادامه دهد، قهرمانی دور از دسترس نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها