|
کدخبر: 332552

اختصاصی گسترش نیوز؛

حواشی آخرین روز المپیک پاریس ۲۰۲۴ | کاروان ایران با کسب ۱۲ مدال به کار خود خاتمه داد

رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به انتهای راه خود رسیده است و کشورهای شرکت کننده برای ارتقای رتبه خود در جدول نهایت تلاش خود را به کار می بندند. کاروان المپیکی ایران تا به امروز ۱۰ مدال کسب کرده و در ادامه شانس تصاحب ۲ مدال دیگر را نیز دارد. رحمان عموزاد و امیرعلی آذرپیرا نمایندگان ایران در روز پایانی مسابقات هستند و شانس خوبی برای کسب 2 مدال دیگر وجود دارد. عموزاد در دیداری حساس به مصاف موسوکایف مطرح و عنوان دار می رود.

ورزش حواشی آخرین روز المپیک پاریس ۲۰۲۴ | کاروان ایران با کسب ۱۲ مدال به کار خود خاتمه داد

المپیک ۲۰۲۴ پاریس با تمام حواشی و اتفاقات مختلف از روز افتتاحیه تا به اکنون، به پرده آخر رسیده است. سی و سومین دوره المپیک به میزبانی کشور فرانسه برگزار شد که به دلیل وقوع برخی حواشی عجیب، مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است.

از نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه تا برخی تصمیم گیری های عجیب در خصوص برخی ورزشکاران، حواشی پر سر و صدای این دوره محسوب می شود که ترکش آن حتی به کاخ ریاست جمهوری نیز رسید. امانوئل مکرون و حزب چپ او هنوز درگیر جنجال های مربوط به انتخابات بود که شکل برگزاری مسابقات منجر به ایجاد حواشی تازه شد.

همانطور که پیش بینی می‌شد، تیم های موفق در دوره های گذشته بار دیگر در جمع آوری مدال های رنگارنگ عالی کردند و رتبه های برتر را از آن خود کردند. چین و آمریکا به مانند دوره های قبل، عملکرد فوق العاده ای داشتند و رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص دادند. در این بین اما استرالیا فراتر از انتظار ظاهر شد و تا به امروز با کسب ۵۰ مدال در رتبه سوم جدول رده بندی قرار دارد. کشورهای ژاپن و فرانسه در رده های بعدی قرار دارند و در روز پایانی این شانس را دارند که جایگاه خود را ارتقا دهند.

مدال-آور-4

مدال-آور-3

کاروان ایران در المپیک پاریس علی رغم شروع ناامیدکننده در ادامه مسیر خیلی خوب عمل کرد و مدال های مختلفی را کسب کردند. ورزشکاران ما تا به اینجای کار موفق به کسب ۱۰ مدال شدند و در رتبه ۲۲ جدول رقابت ها قرار دارند. کاروان ما با کسب ۳ مدال طلا، ۵ نقره و ۲ برنز، فاصله کمی تا شکستن یک رکورد تاریخی دارد.

محمدهادی ساروی، سعید اسماعیلی و آرین سلیمی، موفق به  کسب خوش رنگ ترین مدال المپیک شدند و نقش بسزایی در ارتقای رتبه ایران در جدول ایفا کردند. ناهید کیانی، امیرحسین زارع، حسن یزدانی، مهران برخورداری و علیرضا مُهمدی مدال نقره گرفتند. امین میرزازاده و مبینا نعمت زاده مدال برنز را از آن خود کردند تا به این شکل در پایتخت کشور فرانسه تاریخ سازی کرده باشند.

مدال-آور-5

مدال-آور-6

ناهید-کیانی

در روز پایانی بازی های المپیک، کاروان ایران دو نماینده خواهد داشت که در صورت کسب موفقیت، احتمال ارتقای رتبه ما در جدول وجود دارد. از ساعت ۱۳:۰۰ امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به دنبال کسب مدال برنز به مصاف حریف قدرتمند خودر می رود و رحمان عموزاد به عنوان آخرین شانس طلای ایران از ساعت ۱۴:۰۰ به وقت تهران برابر حریف خود قرار خواهد گرفت.

عموزاد در نهایت موفق به کسب مدال طلا نشد و بازی را به حریف ژاپنی خود واگذار کرد. مدال نقره عموزاد، تعداد نقره های کاروان ایران را به عدد ۶ رساند. ضمن اینکه آذرپیرا با کسب پیروزی درخشان برابر کایل اسنایدر آمریکایی، صاحب مدل برنز شد.

بنابراین، کاروان المپیکی ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۲ مدال برنز به کار خود خاتمه داد و در جایگاه ۲۱ جدول رده بندی ایستاد.

عموزاد-کشتی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها