|
کدخبر: 334445 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال با غول ۲ متری شبانه بست

ابقای جواد نکونام در سمتش، تمامی حواشی مربوط به جایگزینی و بازگشت افرادی نظیر ریکاردو ساپینتو و آندره‌آ استراماچونی را به اتمام رساند. نکونام با حمایت قاطع هلدینگ خلیج فارس در استقلال ماندنی شد تا شایستگی های خود را اثبات کند. او پس انتشار خبر ابقایش در استقلال، به سرعت لیست آخر نیازمندی های خود در فصل نقل و انتقالات تابستانی را به سمع مدیران باشگاه رساند. اولویت اصلی نکونام برای این منظور، جذب مهاجم هدف است و گزینه اصلی او یک ستاره نام آشنا برای طرفداران تیم رقیب محسوب می شود. نکو قصد دارد با جذب این بازیکن گلزن، بمب بزرگ نقل و انتقالات را پیش از آغاز مسابقات آسیایی منفجر کند.

ورزش استقلال با غول ۲ متری شبانه بست

مسئولان باشگاه استقلال پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام تکلیف نیمکت تیم را مشخص کردند و به تمامی حرف و حدیث های اخیر پیرامون کادر فنی پایان دادند. نکونام با تصمیم مالکان باشگاه در استقلال ماندنی شد تا ماموریت ناتمام خود را به اتمام برساند.

پس از شکست برابر استقلال خوزستان در هفته سوم لیگ بیست و چهارم، وضعیت عجیبی بر اردوی آبی های تهرانی حاکم شد. هواداران استقلال نسبت به عملکرد ضعیف استقلال در فصل جدید و نتایج بد تیمشان به شدت معترض و خواستار اخراج فوری نکونام شدند.

بیشتر بخوانید:

چشمک مهاجم گلزن به نکونام

جواد نکونام نیز که از خشم دوست‌داران استقلال به خوبی مطلع بود، در کنفرانس خبری بعد از بازی، از همه طرفداران عذرخواهی کرد و قول قهرمانی داد. استقلالی ها به گفته های جدید آقای سرمربی اعتنا نکردند و در فضای مجازی کمپین هایی علیه نکونام به راه انداختند. در زمان بسیار کوتاهی پس از ثبت اولین شکست استقلال در هفته سوم، هشتگ اخراج نکونام به ترند نخست پلتفرم ایکس تبدیل شد. ضمن اینکه شعارهای «حیا کن، رها کن» نیز در ورزشگاه فولادآرنا شنیده شد و هواداران استقلال در اهواز حسابی از خجالت سرمربی خود درآمدند.

نکونام در عبور از حواشی و انتقادات، بارها نسبت به تعهد کاری خود و علاقه به استقلال تاکید کرد و وعده قهرمانی در پایان فصل را داد. مدیران باشگاه در ابتدا سکوت معناداری اختیار کردند و موضع گیری روشنی از خود نشان ندادند. به مرور و با بالا گرفتن صدای اعتراضات هواداری، خبرهایی مبنی بر مذاکره با چند گزینه خارجی شنیده شد. پُر واضح است که برخی افراد باشگاه با ابقای نکونام در استقلال مشکل دارند و خواستار استخدام یک سرمربی خارجی هستند.

با وجود تمام اختلاف نظرها، تصمیم نهایی هلدینگ خلیج فارس در خصوص نیمکت استقلال مشخص شد و نکونام حداقل تا نیم فصل سرمربی آبی ها باقی ماند.

بعد از بحث‌های فراوان درباره برکناری جواد نکونام، احمد شهریاری و مصطفی کارخانه دیروز به محل تمرین تیم استقلال مراجعه کردند تا اختلافات را حل کنند. حضور شهریاری منجر به اعلام این موضوع شد که به دلیل ناتوانی در استخدام سرمربی خارجی، تصمیم به ابقای نکونام گرفته‌اند. اما پرسش اصلی این است که چرا در این جلسه فرشید سمیعی حاضر نشد؟

فرشید-سمیعی

سمیعی ساز مخالف می زند

در ایام اخیر، نکونام به جای توجه به شهریاری، واکنش‌هایی نسبت به رفتار سمیعی نشان داد و ادعا کرد که او امور تیم را به طور کامل رها کرده است. حضور سمیعی در جلسه آشتی با سرمربی تیم برای بسیاری از ما ابهاماتی ایجاد کرد، اما شایعات نشان می‌دهد که این امر ممکن است به دلیل از دست دادن رابطه مثبت ماه‌های گذشته با شهریاری باشد که دعوت او به این جلسه را مشکوک می کند.

از زمانی که فرشید سمیعی به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال منصوب شد، بسیاری فکر می‌کردند که او دسترسی چندانی به اجرای امور باشگاه ندارد و تنها خواسته‌های شهریاری را اجرا می‌کند. اما اخیراً شنیده شده است که رابطه خوب بین این دو طرف به دلایلی خراب شده و حتی شایعاتی درباره اخراج سمیعی نیز به گوش می رسد.

طیف مخالفان نکونام تنها به افراد داخل باشگاه محدود نمی شود و سرمربی پرحاشیه آبی ها در میان پیشکسوتان نیز مخالفانی جدی دارد. اخیرا سعید لطفی، مدافع اسبق استقلال حسابی از خجالت نکونام درآمد و او را در حد لیگ دو دانست!

لطفی در این باره مدعی شد: «من همان زمان که کسی شناختی از نکونام نداشت، با توجه به تاکتیک‌ها و نمایش‌های تیمش از همان لیگ آزادگان اعلام کردم که او به درد لیگ برتر در هیچ تیمی نمی‌خورد! همان سطح دوم فوتبال برایش کافی است اما حالا که او را انتخاب کرده‌اند، باید بگذارند کارش را انجام دهد تا همه ببینند چه چیزی در چنته دارد.»

جواد-نکونام

او ادامه داد: «اگر الان ایشان را بردارند فردا می‌گوید نگذاشتند من با استقلال قهرمان آسیا شوم! هر نتیجه و موفقیتی را به حساب تیم بستن خودش می‌گذارد و اینکه اگر اجازه می‌دادند، او چنین و چنان می‌کرد! او با این نتایج و نمایش، از خودش در فضای مجازی بت ساخته حال تصور کنید اگر برکنار شود و استقلال با این همه ستاره نتیجه بگیرد، چه خواهد شد.»

فارغ از تمام این موضوعات و مخالفت ها، جواد نکونام در سمت خود ابقا شده و باید دید که در ادامه می تواند شرایط را تغییر دهد یا خیر. او روز گذشته در راستای جذب یک مهاجم جدید، گزینه های مدنظر خود را به اطلاع مدیریت باشگاه رساند. نکونام قصد دارد یک فوروارد باکیفیت را جایگزین آرمان رمضانی کند.

اسدی-سپاهان

اسدی چراغ سبز نشان داد

به همین منظور دو گزینه در صدر لیست سکاندار باشگاه استقلال قرار گرفته است تا پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی، پروسه آبی پوش شدن یکی از گزینه ها انجام شود. کریم انصاری فرد و رضا اسدی، گزینه های نهایی نکونام هستند که مذاکرات ابتدایی با آن ها در اواخر هفته گذشته انجام شد. سن بالای انصاری فرد و تگ قیمتی بالای وی، انتقال ستاره سابق پرسپولیس به استقلال را منتفی کرد تا همه نگاه ها به اسدی معطوف شود.

رضا اسدی در چند فصل اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و خود را در قامت یک گلزن زهردار معرفی کرده است. مهاجم بلندقامت باشگاه سپاهان به شدت مورد تحسین سرمربی استقلال قرار دارد. شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که در تماس تلفنی اخیر بین طرفین، توافق نهایی صورت گرفته است. البته چراغ سبز اسدی به نکونام تنها بخشی از ماجراست و باید دید موضع هلدینگ در این خصوص چگونه خواهد بود.

رضا-اسدی

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا راست میگی بزارید نکونام چه کار می کنداینقدر بازکن گرفته فردا م یگوید من با زکن نداشتم..

  • خانعلی طاهری ارسالی در

    نکو نان خیلی به استقلال زربه زده بعدن می فهمیم چه کار کرده بازیکنان خوبه بیرون کرده

    • عرفان ناصری ارسالی در

      شما اول برو نهضت یه چند کلاس ابتدایی درس بخون که نوشتن رو یاد بگیری بعد نسبت به دیگران بیا نظر بده.

  • ابراهیم ارسالی در

    سعید لطفی دوسال بازیکن استقلال بوده..از روی بغض گینه حرف میزنه..مافیافاسد لنگ حم ایت میشه

  • جواد ارسالی در

    ***به این تصمیت نکونام
    اسدی ت پرس پولیس چه نخاله ای بود اینجا باشه

  • تا ابد آبی ارسالی در

    تیتر با محتویات ربطی به هم ندارند
    بیایید لنگی صفت نباشیم

  • تاجی ارسالی در

    کوشش بس نه غول 2متری دیدیم نه خوندیم دست مان انداختین غول زاهدی بود هیچ کسی قدرش ندانست الان ژاپن توهربازی 2گل راحت میزند تا6گل شده بس خواهشن دروغاتون تموم کنین سرپرست فت الازاده بیارین ببینین چه میکند

  • حسینی کازرون ارسالی در

    لیاقت امثال رامین ها و اسدی ها. همون طوی له خسروانی ست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها