|
کدخبر: 335127

شوک به کشتی کشور |خبری ناراحت کننده درباره حسن یزدانی پس از عمل جراحی + عکس

رسانه‌های روسی زمان بازگشت حسن یزدانی به تشک را حدود دو سال دیگر پیش‌بینی کردند.

ورزش شوک به کشتی کشور |خبری ناراحت کننده درباره حسن یزدانی پس از عمل جراحی + عکس

حسن یزدانی در فینال کشتی آزاد ۸۶ کیلوگرم المپیک پاریس بارها از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شد و در نهایت با قبول شکست به مدال نقره رسید.

کشتی‌گیر برجسته تیم ملی ایران که با وجود آسیب‌دیدگی موفق به کسب مدال نقره المپیک پاریس شد، دیروز سه‌شنبه در شهر نیس فرانسه تحت عمل جراحی قرار گرفت و کتف راست خود را به جراحان سپرد.

عمل جراحی حسن یزدانی ۷ ساعت به طول انجامید و کتف وی در ۳ ناحیه جراحی شد.

کانال دنیای کشتی روسیه مدعی شد یزدانی احتمالا برای مدت طولانی از میادین دور خواهد بود و یک سال آینده و احتمالا دو سال دیگر کشتی نخواهد گرفت. با این اوصاف او در رقابت‌های جهانی زاگرب که سال آینده برگزار می‌شود قطعا غایب خواهد بود و باید دید دوران دوری این کشتی‌گیر تا چه زمانی به طول خواهد انجامید.

63175736

علیرضا رضایی پیشکسوت کشتی آزاد پیش تر در مصاحبه ای گفت :در ورزش حرفه‌ای آسیب‌دیدگی غیرقابل اجتناب است و برای هر ورزشکاری پیش می‌آید. در تمامی رشته‌های ورزشی ورزشکاران تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و این موضوعی نیست که صرفاً برای کشتی‌گیران و حسن یزدانی رخ داده باشد. ضمن اینکه قطعاً قبل از جراحی کتف این موضوع به تأیید پزشکان رسیده بود و انجام شد. بعد از عمل جراحی، ورزشکاران با یک ریکاوری و فیزیوتراپی خوب و پیشرفته به میادین ورزشی برمی‌گردند و مشکل خاصی هم پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: قطعاً این شرایط هم برای حسن یزدانی رخ خواهد داد. او کشتی‌گیر حرفه‌ای است و به نظرم نباید از نرسیدن او به المپیک صحبت کنیم. من امیدوارم یزدانی پس از ریکاوری با بهترین شرایط به تشک برگردد. او باتجربه و بااراده است و حتماً برای بازگشت به تشک کشتی با تمرینات خاص و فیزیوتراپی تلاش خواهد کرد. به هر حال هر ورزشکاری وقتی دچار آسیب دیدگی شد باید آن را درمان کند و اگر این کار صورت نگیرد با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

مربی کشتی آزاد عنوان کرد: به هر حال هر ورزشکاری وقتی دچار آسیب دیدگی شد باید آن را درمان کند و اگر این کار صورت نگیرد با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهد شد. موضوع آسیب‌دیدگی و درمان آن به وسیله عمل جراحی اجتناب ناپذیر است و هر ورزشکاری ممکن است با آن روبه‌رو شود. به نظرم این موضوع را نباید بیش از اندازه بزرگ کنیم. به هر حال مصدومیت باید درمان شود. یزدانی هم افتخار کشتی ایران است و سرمایه ملی محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها