|

اختصاصی گسترش نیوز؛

استقلال با سرمربی جدید به توافق رسید

ناکامی های استقلال با جواد نکونام تمامی ندارد و این بار السد قطر طعم شکست را به آبی های تهرانی چشاند. دوست داران باشگاه استقلال امیدوار بودند که پس از قبول باخت برابر پرسپولیس، با کسب یک پیروزی در لیگ نخبگان آسیا شرایط بهتری پیدا کنند اما در نهایت چنین چیزی محقق نشد. نماینده فوتبال قطر با ارائه یک بازی برتر موفق به غلبه بر مهمان خود شد و جایگاه خود در جدول رقابت ها را بهبود بخشید. این شکست به مثابه پایان کار نکونام در استقلال بود و حالا تمام نگاه ها به هلدینگ است تا سرمربی جایگزین را انتخاب کند. یکی از گزینه های سرشناس لیست مدیران باشگاه برای آمدن به تهران اعلام آمادگی کرده است.

ورزش استقلال با سرمربی جدید به توافق رسید

گسترش نیوز - سهیل مافی: استقلال بعد از شکست تلخ در دربی پایتخت، شب گذشته مهمان السد قطر بود. همانطور که انتظار می رفت آبی ها از شرایط روحی و روانی خوبی برخوردار نبودند و و نمایشی به غایت ضعیف ارائه دادند تا سکانس آخر نکونام در استقلال به بدترین شکل ممکن به پایان برسد.

جواد نکونام در این مسابقه تغییراتی را نسبت به دربی در ترکیب تیمش لحاظ کرده بود. روزبه چشمی، مهرداد محمدی و ایمان سلیمی از ابتدا در ترکیب استقلال قرار گرفتند. نگرانی و ناامیدی در چهرهٔ نکونام آشکار بود و دلیل این مسئله را همگان به خوبی درک می‌کردند. احمد شهریاری در هفته گذشته بارها و بارها از سرمربی آبی‌ها حمایت کرد و هواداران نیز از این مسئله گلایه‌مند بودند.

با این حال، شکست آسیایی می ‌توانست به معنای پایان کار نکو در استقلال باشد که در نهایت این امر نیز محقق شد و آقای سرمربی در کنفرانس خبری آخر بازی، بار دیگر از سمت خود استعفا داد. نکونام پس از دربی نیز این تصمیم را علنی کرده بود اما مخالفت جدی احمد شهریاری مانع از جدایی او شد.

عملکرد استقلال در این بازی به حدی ضعیف و ملال آور بود که حتی صدای حامیان نکونام هم بلند شد و سرانجام آن ها نیز لب به گلایه و انتقاد گشودند. السد بازی را خیلی بهتر از استقلال آغاز کرد و فرصت های گلزنی بهتری را روی دروازه حسینی صورت داد تا اینکه در دقیقه ۴۰ و روی اشتباه مهلک کاپیتان آبی ها، گل اول به ثمر رسید. حسین حسینی در ادامه نمایش های عجیبش در این فصل، گل به خودی زد تا قطری ها از نماینده ایران پیش افتاده و نیمه اول را با برتری به رختکن بروند.

نکونام در نیمه دوم تغییراتی را در ترکیب ترتیب داد اما عملکرد استقلال در ۴۵ دقیقه دوم فاجعه بار از نیمه اول بود. بی انگیزگی در نوع بازی استقلالی ها به وضوح مشاهده شد و آن ها هیچ حرفی برای گفتن نداشتند. در ادامه این نمایش خجالت آور، اکرم عفیف گل دوم السد را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا کار استقلال در دقیقه ۶۸ بازی تمام شود.

نکونام در کنفرانس خبری پس از بازی، ضمن عذرخواهی از هواداران استقلال، بار دیگر اعلام استعفا کرد و خبر از جدایی قطعی خود داد. او در این خصوص اظهار کرد: «نظرم و فکرم همان چیزی است که بعد از بازی با پرسپولیس مطرح کردم، بهتر است من از استقلال جدا شوم. اگر در این بازی هم استقلال را همراهی کردم به خاطر این بود که وظیفه‌ام بود تا لحظه آخر کنار استقلال باشم. سعی کردم سنگ‌هایی که در حال پرتاب شدن به سمت من است و اتفاقاتی که برای من رقم می‌خورد، متوجه استقلال نشود، به همین دلیل از استقلال کنار می‌روم تا لطمه‌ای به این تیم وارد نشود ولی متاسفانه با جدایی من موافقت نشد ولی بازهم تکرار می‌کنم که حرف من همان حرف قبل است.»

جواد-نکونام

فاجعه پشت فاجعه!

۳  شکست، ۲ مساوی و ۲ برد، حاصل کار نکونام در این فصل کابوس وار بود. استقلال تحت هدایت استقلال در این ۷ بازی، ۹ گل به ثمر رساند و ۹ گل هم دریافت کرد که در نوع خود قابل توجه است. پرسش احتمالی طرفداران استقلال از مدیریت باشگاه، احتمالا به حمایت های سریالی از نکونام علی رغم نتایج ضعیف و ارائه نمایش های غیر قابل تحمل مربوط می شود.

استقلال از همان بازی نخست تا شکست برابر السد قطر، ایرادات فنی پرشماری داشت که این ضعف ها بازی به بازی بزرگ‌تر و مشهودتر شد تا اینکه در نهایت یک شرایط بحرانی در اردوی آبی ها حاکم شود. دوست داران استقلال نسبت به تصمیمات مسئولان باشگاه به شدت معترض هستند و تنها استخدام یک سرمربی معتبر خارجی می تواند آن ها را آرام کند.

محسن یوسفی، پیشکسوت باشگاه استقلال در رابطه با عملکرد آبی ها در قطر گفت: « متاسفانه فوتبالی که در دیدار مقابل السد ارائه کردیم به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. اینکه استقلال می‌خواهد فوراً حمله کند گل بزند و بعد بازی را ببندد یک روش قدیمی است که دیگر کسی با این سبک فوتبال در مسابقات حضور پیدا نمی‌کند. سه شکست در لیگ داخلی و خارجی آن هم در سه بازی متوالی چیزی نیست که من آن را به یاد داشته باشم.»

او ادامه داد: « شنیدم که گفته‌اند قرار است یک مربی ظرف روزهای آینده به جای نکونام بیاید. ای کاش این اتفاق در همان ابتدای فصل رخ می‌داد چون کاملاً مشخص بود که کادر مدیریتی تمایلی به همکاری با جواد نکونام ندارد. متاسفانه باز هم سیدحسین حسینی و روزبه چشمی کاپیتان‌های اول و دوم استقلال در این دیدار تمرکز لازم را نداشتند.»

ساپینتو-فولاد11

زمان بازگشت مرد محبوب رسیده است

تیم مدیریتی استقلال در حال کار روی گزینه های موجود برای انتخاب جایگزین نکونام هستند. همانند ماه گذشته، چند گزینه محتمل به باشگاه نزدیک هستند که البته نام یک نفر بیش از سایرین به گوش می رسد. ریکاردو ساپینتو برای بازگشت به تهران اعلام آمادگی کرده است و مشکلی از بابت عقد قرارداد با آبی ها ندارد.

او در پیام اخیرش به هواداران استقلال، از آمادگی کامل برای بازگشت به نیمکت و قبول پست سرمربیگری آبی ها خبر داده است. سرمربی پرتغالی در این پیام عنوان کرد: «من در دسترس و مایل به بازگشت هستم، با وجود این که باشگاه هنوز بدهی‌ای را که دو سال است به من بدهکار است تسویه نکرده است. با این وجود، به خاطر احترامی که برای هواداران استقلال قائل هستم، می‌خواهم برگردم.»

بازگشت ساپینتو با توجه به سبک هجومی و تماشاگرپسندش می تواند خبر خوبی برای هواداران استقلال باشد. تنها نگرانی هلدینگ خلیج فارس در این میان، رفتارها و خلقیات ساپینتو است که در تجربه قبلی حواشی متعددی را برای اسقلال پدید آورد. شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که فرشید سمیعی از جمله موافقان بازگشت ساپینتو محسوب می شود و حتی در مذاکراتی که از ماه گذشته آغاز شد، به توافقاتی با وی دست پیدا کرده است.

آمار-ساپینتو

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 336364 سهیل مافی

ارسال نظر