|
کدخبر: 325925

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی ۲۰۲۴

کسب و کار بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی ۲۰۲۴

شروع یک سفر تحصیلی به اروپا، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و بسیار غنی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. از خیابان‌های پر جنب‌وجوش بارسلون گرفته تا دانشگاه‌های تاریخی مانند آکسفورد و مناظر آرام کشورهای اسکاندیناوی، اروپا مقصدی جذاب برای متقاضیان آینده‌نگر است. دانشجویان نه تنها در دانشگاه‌های معتبر تحصیل خواهند کرد، بلکه افق‌های دیدشان را نیز گسترش می‌دهند تا مهارت‌های لازم برای کار و زندگی را به دست آورند. برای انتخاب مقصد تحصیلی مناسب در این بررسی به بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی اشاره می‌کنیم.

کشور آلمان

از آنجایی که آلمان با 11 کشور مرز مشترک دارد، مرکز بسیاری از فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی است. آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا محسوب می‌شود، بنابراین فرصت‌هایی شغلی خوبی را در حین تحصیل و بعد از فارغ‌التحصیلی به دانشجویان ارائه می‌دهد. تحصیل در آلمان مزایای زیادی دارد. محبوبیت فزاینده آلمان تا حدی به دلیل افزایش تعداد دوره‌های ارائه شده به زبان انگلیسی است.

یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های آلمان این است که دانشگاه‌های دولتی شهریه دریافت نمی‌کنند. دانشجویان اهداف تحصیلی خود را در شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌های این کشور محقق کنند. دانشگاه‌های مطرح آلمان شامل دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ هستند.

کشور ایتالیا

ایتالیا در بین بهترین کشورهای اروپایی قرار دارد، زیرا دانشگاه‌های این کشور از نظر تحصیلات در سطح بسیار بالایی هستند. رشته‌های هنر، تاریخ جهان و معماری از جمله رشته‌های محبوب در ایتالیا هستند. تحصیل در ایتالیا به خاطر وجود زمینه قوی گردشگری و شهرهای معروف بسیار محبوب است.

یکی از بهترین شهرهای ایتالیا فلورانس نام دارد که پایتخت هنری این کشور است. این شهر به خاطر معماری فوق‌العاده، نقاشی‌های معروف و مجسمه‌هایش شهرت دارد. دانشگاه‌های مطرح این کشور شامل دانشگاه میلان، دانشگاه یولونیا و دانشگاه پاودا هستند.

مهاجرت-دو

 

کشور انگلستان

انگلستان معروف‌ترین دانشگاه‌های اروپا مانند کینگز کالج لندن، دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کالج لندن را در خود جای داده است. دانشگاه‌های انگلستان طیف وسیعی از رشته‌ها را در همه زمینه‌ها و مقاطع تحصیلی ارائه می‌دهند.

جامعه بزرگی از دانشجویان بین‌المللی در لندن حضور دارند که این موضوع فرصتی را برای ملاقات با افراد با فرهنگ‌ها و پیشینه‌های مختلف فراهم می‌کند. علاوه بر برتری آکادمیک، انگلستان مکانی برای دانشجویان ماجراجو است تا خانه ویلیام شکسپیر در انگلستان، جاینتز کازوی در ایرلند شمالی و قلعه‌های باشکوه در ولز را ببینند.

کشور فرانسه

فرانسه علاوه بر اینکه یک مقصد گردشگری پرزرق‌وبرق است، یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی نیز محسوب می‌شود. این دانشگاه بیش از 3500 موسسه آموزش عالی و دانشگاه دولتی دارد که همه رشته‌های تحصیلی از هنر گرفته تا پزشکی را ارائه می‌دهند.

چه در پاریس اقامت داشته باشید و چه در پروونس، تحصیل در فرانسه فرصت‌های زیادی را در اختیار دانشجویان از اقصی نقاط جهان قرار می‌دهد. علاوه بر این، فرانسه به دلیل غذا‌های خوشمزه مانند کروسان، راتاتویی و سایر موارد معروف است. از دانشگاه مطرح فرانسه می‌توان به دانشگاه سوربن، موسسه پلی تکنیک پاریس و دانشگاه پاریس اشاره کرد.

مهاجرت-سه

 

کشور هلند

هلند هر ساله میزبان هزاران دانشجوی بین‌المللی است که برای تحصیل به زبان انگلیسی در بیش از 20 هزار رشته دانشگاهی به این کشور مهاجرت می‌کنند. دانشگاه‌های هلند تاکید زیادی بر سبک تدریس تجربه محور و مبتنی بر نوآوری دارند. هلند با سایر کشورها متفاوت است، زیرا دولت هلند مشتاق حفظ استعدادهای بین‌المللی است و از فارغ‌التحصیلان برای ماندن در کشور حمایت می‌کند.

شما می‌توانید تا یک سال پس از فارغ‌التحصیلی در هلند بمانید. همچنین این امکان را دارید از موزه‌ها، کانال‌ها و دوچرخه‌سواری در این کشور لذت بسیار ببرید. از دانشگاه مطرح هلند می‌توان به دانشگاه آمستردام، دانشگاه توئنته و دانشگاه ماستریخت اشاره کرد. برای تحصیل در هلند با کارشناسان مهاجرتی دکتر زنگنه در ارتباط باشید.

کشور سوئد

سوئد جایگاه مهمی را منطقه اسکاندیناوی دارد و یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. این کشور به خاطر آموزش خلاقانه و مترقی خود شهرت بالایی دارد. دانشجویانی که از دانشگاه‌های سوئد مدرک می‌گیرند، فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را به ویژه در صنعت فناوری دارند.

دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان زیادی در سوئد هستند که هزینه‌های تحصیلی کمی را ارائه می‌دهند. در این کشور می‌توانید از نوشیدن قهوه سوئدی به همراه شیرینی‌های سنتیمانند وته‌بالار و اسماکاکور لذت ببرید. از دانشگاه مطرح سوئد می‌توان به موسسه کارولینسکا، دانشگاه بوراس و دانشگاه اوپسالا اشاره کرد.

کشور فنلاند

گذشته از اینکه فنلاند سال‌هاست یکی از شادترین کشور جهان است، همچنین به دلیل سیستم آموزشی قوی خود یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل محسوب می‌شود. علاوه بر این، فنلاند به برابری بین همه ساکنان اهمیت زیادی قائل است.

همه ساکنان می‌توانند از امکانات تحصیلی، امکانات رفاهی، سالم‌ترین غذا، تمیزترین آب و سایر مزایای چشمگیر تحصیل در فنلاند لذت ببرند. مهم‌تر از آن، فنلاند کیفیت زندگی بالایی را برای دانشجویان و نیروهای کار آینده ارائه می‌دهد. از دانشگاه مطرح فنلاند می‌توان به دانشگاه هلسینکی، دانشگاه آلتو و دانشگاه اولو اشاره کرد.

کشور پرتغال

پرتغال خانه برخی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا مانند دانشگاه کاتولیک پرتغال، دانشگاه نوا د لیسبوا و انستیتو سوپریور تکنیکو است. علاوه بر تحصیلات عالی، پرتغال یک فضای دوستانه، پر جنب‌وجوش با مناطق زیبا را ارائه می‌دهد. هزینه‌های پایین زندگی و کم بودن شهریه دانشگاه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی را به این کشور جذب می‌کند.

شهرهایی مانند لیسبون و پورتو هر ساله پذیرای دانشجویان علاقه‌مند برای تحصیل در روزنامه‌نگاری، پزشکی، علوم اجتماعی، مهندسی و حقوق هستند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان پرتغال نیز پذیرش بگیرند، اما یادگیری زبان لاتین برای ارتباط با مردم محلی توصیه می‌شود.

برای مهاجرت تحصیلی به کجا مراجعه کنیم؟

تصمیم‌گیری برای مهاجرت تحصیلی یک انتخاب کاملاً شخصی است که به عوامل مختلفی مانند علایق تحصیلی، آرزوهای شغلی، تمایلات فرهنگی و غیره بستگی دارد. کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، هلند، ایتالیا و سایر موارد به دلیل داشتن دانشگاه‌ها در سطح جهانی، دوره‌های تحصیلی متنوع و فرصت‌هایی برای تحقیق و نوآوری مشهور هستند. دانشجویان آینده‌نگر می‌توانند با در نظر گرفتن عواملی مانند مهارت زبان، سیاست‌های مهاجرتی، چشم‌انداز شغلی پس از فارغ‌التحصیلی، کیفیت زندگی و سایر موارد تصمیمات آگاهانه‌ای برای مهاجرت بگیرند.

برای دریافت مشاوره و انجام خدمات مربوط به اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی می‌توانید به موسسه مهاجرتی زنگنه مراجعه کنید. کارشناسان، متخصصان و تیم حقوقی ما تجربه بالایی در ارائه خدمات مشاوره‌ای کاربردی برای موفقیت دانشجویان در انتخاب بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 02188203842 تماس بگیرید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها