|

مقایسه روش های مختلف عمل بینی + معرفی بهترین روش

کسب و کار مقایسه روش های مختلف عمل بینی + معرفی بهترین روش

 

داشتن چهره‌ای زیبا و بدون عیب و نقص از گذشته تا به حال همیشه مسئله ای مهم به خصوص برای بانوان بوده و هست. گاهی اوقات افراد برای رسیدن به زیبایی موردنظر به جراحی‌هایی ازجمله عمل بینی روی می‌آورند. از انجائیکه تعداد متقاضیان این جراحی روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند، برای آن‌که بتوانند نسبت به این عمل آگاهی‌های بیشتری کسب کنند به مطرح کردن پرسش‌های مختلفی مانند انواع روش‌های مختلف بینی و اینکه کدام روش مناسب است، اقدام می‌نمایند. چنانچه شما هم از متقاضیان جراحی بینی هستید و آگاهی یافتن از روش‌های مختلف جراحی بینی برایتان حائز اهمیت است، می‌توانید با مطالعه این مطلب به اطلاعات مناسبی دست یابید.

روش‌های مختلف عمل بینی

جراحی بینی با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تغییر فرم بینی است. در گذشته روش‌های محدودی برای عمل بینی وجود داشت اما امروزه با وجود تکنولوژی‌ها و تجهیزات مختلف و پیشرفت علم پزشکی، روش‌های جراحی بینی گسترده شده‌اند. توجه داشته باشید اینکه از چه روشی برای جراحی استفاده شود باید توسط پزشک انتخاب گردد. چرا که انتخاب روش جراحی به عواملی چون بررسی و شکل فرم بینی مرتبط است. نکته مهمی که وجود دارد اینست‌که نمی‌توان گفت کدام روش جراحی به دیگری ارجحیت دارد و همان‌طورکه گفته‌شد بهترین روش عمل بینی توسط پزشک شما انتخاب می‌شود. در ادامه به بررسی روش‌های مختلف عمل بینی پرداخته شده که شما می‌توانید با مطالعه آن‌ها با این روش‌ها بیشتر آشنا شوید.

  • جراحی بینی باز

روش جراحی بینی باز را باید به‌عنوان یکی‌از پرکاربردترین روش‌های عمل بینی در پزشکی به شمار آورد. پزشک در جراحی بینی باز، برشی را در قسمت ستون میانی ایجاد کرده تا بتواند دسترسی بیشتر و دید بهتری به ساختارهای داخلی آن پیدا کند. درحقیقت با استفاده از این روش، پزشک قادر خواهد بود تا به مشاهده دقیق اجزای بینی پرداخته و پس از بررسی دقیق آن‌ها، به ایجاد تغییرات عمده و اصلاحات لازم اقدام نماید. به عقیده بسیاری از متخصصان زیبایی و جراحی بینی، این روش برای کسانی‌که بینی‌هایی با ساختار پیچیده دارند و نیازمند به اصلاحات گسترده در اجزای بینی خود هستند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. نکته مهمی که درباره تکنیک جراحی بینی باز لازم است بدانید اینست‌که افراد متقاضی به استفاده از این روش بایستی دوره نقاهت طولانی‌تری پشت سر بگذرانند حال آن‌که نتایج حاصله از این روش دقیقتر خواهد بود.

مزایای جراحی بینی باز

استفاده از روش جراحی بینی باز از مزایای متعددی برخوردار است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتنداز:

  1. جراح به بخش‌های داخلی بینی دسترسی بیشتری دارد.
  2. در این روش می‌توان به تغییرات بیشتری در ناحیه بینی اقدام کرد.
  3. تشخیص مشکلات احتمالی در بخش داخلی بینی دقیق‌تر است.
  4. روشی بی‌خطر و ایمن محسوب می‌شود.
  5. احتمال آنکه عوارضی مانند عدم قرینگی در بینی ایجاد شود، اندک است.
  6. روش جراحی بینی باز، روشی بسیار ایده‌آل برای کسانی است که دچار کجی بینی یا انحراف بینی می‌باشند.
  7. و...
    • معایب جراحی بینی باز

همان‌طورکه قبلا هم اشاره شد، در تکنیک جراحی بینی باز، برش‌های زیادی ایجاد می‌شود. به‌همین علت تعداد بخیه‌هایی که در قسمت‌های برش‌خورده زده می‌شود، بیشتر است. بنابراین یکی از معایب این نوع از جراحی بینی، تعداد بخیه‌های بالای آن است. نیازی نیست که درباره تعداد بالای بخیه‌ها نگران نباشید چراکه در مدت‌زمان کوتاهی رفع می‌شوند.

  • جراحی بینی بسته

از دیگر روش‌های جراحی بینی که متداول است، تکنیک جراحی بینی بسته می‌باشد. از این روش به‌عنوان روشی کم تهاجمی یاد می‌شود که در آن پزشک تمامی برش‌ها را در قسمت داخلی بینی انجام می‌دهد و هیچگونه اسکار خارجی باقی نمی‌ماند. استفاده از این روش برای کسانی‌که بینی‌اشان نیازمند به تغییرات ظریف و جزئی دارد مناسب است. این روش از مزیت‌های گوناگونی برخوردار است که ازجمله آن‌ها می‌توان به کم بودن تورم پس از عمل، بهبودی سریع و غیره اشاره کرد. از معایب روش جراحی بینی بسته که لازم است به آن اشاره شود، ایجاد محدودیت‌ در میزان دسترسی پزشک متخصص به ساختارهای داخلی بینی است.

  1. رینوپلاستی غیرجراحی

تا به اینجا به بررسی دو شیوه جراحی بینی پرداخته شد که هرکدام از آن‌ها دارای مزایای مختص به خود هستند. اما یکی از بهترین روش‌ها برای اصلاح فرم بینی، رینوپلاستی غیرجراحی است که در آن بدون نیاز به انجام عمل جراحی، به ایجاد تغییراتی در ظاهر بینی اقدام می‌گردد. در این تکنیک از روش‌هایی مانند تزریق فیلر و مواد پرکننده برای رفع کردن برخی از ایرادات بینی مانند افزایش ارتفاع پل بینی و یا اصلاح نوک آن استفاده می‌شود. رینوپلاستی غیرجراحی به کسانی‌که قصد دارند قبل از انجام جراحی، شانس خود را برای ایجاد تغییرات در بینی با سریعترین روش و با کمترین درد تجربه کنند، توصیه می‌شود. نکته مهم درباره این روش که باید بدانید اینست‌که نتایج حاصل‌شده از آن دائمی نبوده و احتیاج به تکرار در زمان‌های مشخص دارد.

جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته؟

در بخش‌های گذشته به‌طور مفصل به‌بررسی دو روش مهم عمل بینی یعنی جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته پرداخته شد. احتمالا این سوال برای شما ایجاد شده است که استفاده از کدام تکنیک جراحی بهتر است؟ پاسخ به این سوال را نمی‌توان به‌طور دقیق تشریح کرد. اما اگر می‌خواهید بدانید که کدام روش برای جراحی بینی شما مخصوصا اگر گرفتگی بینی شدید هم داشته باشید مناسب است، باید به بررسی ساختار بینی خود و شرایط آن بپردازید. به عبارت دیگر، ساختار بینی اشخاص یکی از مهم ترین معیارهای زیبایی است که تعیین می‌کند فرد از کدام تکنیک جراحی استفاده کند. برخی از افراد باتوجه به ساختار بینی‌اشان بهتر است از تکنیک جراحی باز استفاده کرده و بعضی دیگر از تکنیک جراحی بسته. چنانچه قصد دارید بینی خود را عمل کنید، می‌توانید با مراجعه به دکتر قارونی که از متخصصین زیبایی در ایران محسوب می‌شوند، ساختار بینی خود را مورد بررسی قرار داده تا در نهایت بهترین روش جراحی بینی برای شما تعیین گردد.

تشخیص بهترین روش برای عمل بینی با دکتر قارونی

در حال‌حاضر تعداد زیادی متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی بینی در کشور فعالیت می‌کنند که متقاضیان برای انجام جراحی به آن‌ها مراجعه می‌کنند. از آنجائی‌که بینی از اعضای مهم صورت است و نقش بسزایی در زیبایی فرد ایفا می‌کند، لذا انتخاب یک پزشک متخصص و کاربلد برای انجام جراحی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر می‌خواهید در آینده‌ای نزدیک فرم بینی خود را برای درمان و یا زیبایی صورت به تیغ جراحان بسپارید ولی نمی‌دانید از تخصص کدام پزشک استفاده کنید، توصیه می‌کنیم از توانایی دکتر قارونی که سابقه سال‌ها فعالیت در این حوزه را دارند و نتایج موفقیت‌آمیز بسیاری را کسب نموده‌اند استفاده کنید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دکتر قارونی و بررسی برخی از عمل‌هایی که ایشان انجام داده‌اند، با استفاده از راه‌های ارتباطی درنظر گرفته‌شده نسبت به رزرو نوبت اقدام نمایید.

 

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 335890

ارسال نظر

 

آخرین اخبار