|

اختصاصی گسترش نیوز؛

معرفی ۸ مقصد رویایی در ایران | دنیای شگفتی را در این مکان ها تجربه کنید +عکس

سراسر کشور پهناورمان سرشار از جاذبه های گردشگری است. جاهای دیدنی ایران شامل مساجد، کاخ های درخشان، مقبره شاعران جهان، مکان های تاریخی و مناطق طبیعی دیدنی و شگفت انگیز هستند. تعدد و تنوع این مکان ها در حدی است که گاهی انتخاب را برای گردشگر مشکل می سازد. سفر به هر جای دیدنی ایران می تواند خاطره ای ماندگار را برای شما رقم بزند. در این گزارش، به معرفی رویایی ترین مکان های گردشگری ایران می پردازیم.

گردشگری معرفی  ۸ مقصد رویایی در ایران | دنیای شگفتی را در این مکان ها تجربه کنید +عکس

از شرق تا غرب، شمال تا جنوب، جاذبه های گردشگری زیادی در ایران وجود دارد. همین موضوع، ایران را در میان سایر کشورهای توریستی، منحصربه فرد کرده است. برای دیدن هر شهر و بازدید از تمام جاذبه‌ های آن، باید چندروز زمان بگذارید. اما با این حال، شاید در سفرهای کوتاه، این امکان برای همه فراهم نباشد. در این صورت، دست کم باید محبوب ترین جاذبه‌ های گردشگری ایران را بشناسید.

معرفی ۸ مکان رویایی در ایران

۱- کاخ گلستان تهران

-گلستان-تهران

کاخ گلستان یکی از آثار جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو است که به‌لطف معماری و تزیینات منحصربه‌فرد، محلی ایدئال برای عکاسی و ثبت تصاویر فوق‌العاده زیبا به شمار می‌رود. این بنای ارزشمند در سال ۱۳۳۴ در فهرست آثار ملی ایران و در سال ۱۳۹۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. علاوه بر این، وقوع رخدادهای تاریخی مهم در این محل، آن را به سندی زنده از تاریخ ایران تبدیل کرده است. این مجموعه که از جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آید، در بافت قدیمی شهر قرار دارد و به‌راحتی می‌توان با وسایل حمل‌ونقل عمومی به آن دسترسی داشت و مسحور این همه زیبایی، تاریخ، معماری، فرهنگ و هنر ایران شد.

کاخ-گلستان

۲- تنگه چاهکوه

تنگه-چاهکوه

جزیره زیبای قشم از بخش‌های توریستی و مهم ایران به شمار می‌رود که سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف ایران و جهان است. این جزیره اولین ژئوپارک خاورمیانه محسوب می‌شود و سفر به آن افراد را با خارق‌العاده‌ترین مناظر روبه‌رو می‌کند. تنگه چاهکوه یک جاذبه طبیعی و منحصربه‌فرد است که از جاهای دیدنی قشم محسوب می‌شود و در قلب جزیره شکل گرفته است.

۳- قلعه رودخان

قلعه-رودخان

قلعه رودخان گیلان یکی از مهم‌ترین قلعه های تاریخی ایران است که در شهرستان فومن و در میان انبوه درختان جنگلی جای گرفته است. این قلعه مستحکم و تسخیرناپذیر در طول تاریخ خود فرازونشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است و اکنون یکی از جاهای دیدنی و مهم فومن محسوب می‌شودکه گردشگران فراوانی را به سوی خود جذب می‌کند.

۴- ماسوله

ماسوله

نمایی زیبا از خانه‌های پلکانی، بالکن‌های مزین به گل‌های شمعدانی، جنگل‌های بکر و سرسبز، آبشارهای خروشان و کوه‌های بلند، از آن دسته مناظری است که قطعا شما را عاشق خود خواهد کرد. آب و هوای مطبوع، مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز، غذاهای باکیفیت و فضای رویایی شهر ماسوله گیلان، آن‌قدر جذاب است که شما را بارها و بارها به‌سمت خود خواهد کشاند.

ماسوله-روز

ماسوله در ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی به‌عنوان میراث فرهنگی و طبیعی و اولین شهر تاریخی زنده کشور به‌صورت یک مجموعه کامل به ثبت رسید. در حال حاضر، ماسوله زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اداره محیط زیست استان قرار دارد و خوشبختانه به‌خوبی از آن مراقبت می‌شود. 

۵- تخت سلیمان

-سلیمان-تکاب

تخت سلیمان که به‌عنوان زادگاه زرتشت از آن نام برده شده، پنج دوره تاریخ و تمدن بشری را به خود دیده است. این مجموعه منحصربه‌فرد و خارق‌العاده که ۳,۰۰۰ سال قدمت دارد و نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، از جاهای دیدنی آذربایجان غربی به شمار می‌آید و در شهرستان تکاب قرار دارد. تخت سلیمان، بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، مذهبی و نیایشگاه قبل از اسلام بوده است و از آن به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه دین زرتشت یاد می‌کنند. میراث جهانی تخت سلیمان شامل بخش‌های مختلفی مثل آتشکده آذرگشنسب، ایوان خسرو، معبد آناهیتا، آتشگاه‌های کوچک و... می‌شود.

۶- خانه موزه مقدم 

خانه-موزه-مقدم

خانه موزه مقدم یکی از مکان های دیدنی تهران و بناهای تاریخی به‌جامانده از زمان قاجار است و به یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه هنر تهران و همسر فرانسوی‌اش تعلق داشته است. این اثر از نظر تاریخچه، معماری و اشیایی که در آن نگهداری می‌شوند، ارزش بسیار بالایی دارد. این خانه محل سکونت خاندان محمدتقی خان احتساب الملک از صاحب‌منصبان مشهور دربار قاجار بوده است. سپس این خانه در اختیار دکتر محسن مقدم، استاد باستان‌شناسی دانشگاه تهران و همسر فرانسوی‌اش سلما، قرار می‌گیرد.

۷- دهکده توریستی گنجنامه

دهکده-گنجنامه

دهکده توریستی گنجنامه در رشته کوه زاگرس و کوه‌های الوند واقع شده است. این منطقه با وجود تفریحات متنوعی مانند تله‌کابین، سورتمه ریلی، غار آکواریوم و شهربازی، یکی از جاهای دیدنی همدان برای گردش و تفریح شمار می‌رود. جاذبه‌های مختلفی از سنگ‌نبشته‌های باستانی تا آبشار گنجنامه و دشت میشان در اطراف این دهکده قرار گرفته‌اند که قطعا ارزش بازدید دارند.

۸- جزیره هنگام 

جزیره-هنگام

جزیره هنگام، جزیره‌ای کوچک و دیدنی در خلیج فارس است که با سادگی خود شما را متحیر خواهد کرد. این جزیره با چهره‌ای بومی و سنتی، میزبان سواحلی کم‌نظیر، دلفین‌های بازیگوش، حیات وحش تماشایی، دریای بی‌کران، نخلستان‌های دیدنی، کوه‌های آهکی و بازاری جذاب است؛ جاذبه‌هایی که طبیعت‌گردان بسیاری را به‌سمت هنگام می‌کشانند.

در جزیره هنگام خبری از هیاهوی شهری نیست، هیچ خیابانی وجود ندارد و ماشینی دیده نمی‌شود. مردم هنگام نیز با مهمان‌نوازی سفری به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد. هنگام از جاهای دیدنی قشم است که در نزدیکی آن قرار دارد و سفر به آن با قایق‌سواری در آب‌های خلیج فارس آغاز می‌شود.

کدخبر: 337243

ارسال نظر

 

آخرین اخبار