|

اختصاصی گسترش نیوز؛

۱۰ تفریح رایگان در تهران که نباید از دست بدهید | تجربه‌ای بی‌نظیر و بدون هزینه!

زمانی که به تفریحات رایگان فکر می‌کنیم، به طور طبیعی به یاد پارک‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر می‌افتیم. این مکان‌ها، با زیبایی و خاص بودنشان، روح انسان را شاداب و زنده می‌کنند. در پایتخت پرهیاهو و شلوغ ایران نیز گزینه‌های زیادی برای تفریحات رایگان وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

گردشگری ۱۰ تفریح رایگان در تهران که نباید از دست بدهید | تجربه‌ای بی‌نظیر و بدون هزینه!

در مسافرت به پایتخت کشورمان بهتر است یک لیست خوب و کامل از تفریحات تهران تهیه کنید و بهترین گزینه های ممکن را در اولویت قرار دهید. چرا که در این  میان تفریحات رایگان تهران از محبوبیت بیشتری برخوردار است و باید بگوییم که این شهر به عنوان پایتخت کشورمان محل اصلی تفریحات رایگان و انواع امکاناتی است که مانند آن را نمی توانید در سایر شهرها مشاهده کنید. در این گزارش از گسترش نیوز قصد داریم شما را با تفریحات رایگان تهران آشنا کنیم. با ما همراه باشید....

شهر-تهران

تفریحات رایگان تهران

بسیاری از مردم ما تصور می کنند برای مسافرت باید عازم شهرهای شمالی یا شهرهای توریستی کشور شوند اما بخشی دیگر از مردم نیز تفکر عمیق تری داشته و می دانند پایتخت کشورمان به خودی خود یک شهر تفریحی و گردشگری به حساب می آید بنابراین در برخی از ایام سال بخصوص در ایام نوروز راهی این شهر شده و سعی می کنند از امکانات بی نظیر این شهر بزرگ استفاده کنند. تفریحات رایگان تهران به قدری زیاد و متنوع هستند که امکان معرفی همه آن ها در این مقاله کوتاه وجود ندارد اما سعی کرده ایم تا مهمترین موارد ممکن را معرفی کرده و شما را برای یک مسافرت خوب و دل انگیز همراهی کنیم.

وقتی صحبت از تفریحات رایگان به میان می‌آید ناخودآگاه یاد پارک‌ها و خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر می‌افتیم. جاهایی بی‌نظیر و خاص که دیدنشان روح انسان را زنده و شاداب می‌کند. در پایتخت شلوغ و پر سرو صدای ایران نیز تفریحات رایگان بسیاری وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

از برج آزادی بازدید کنید

به جرات می توان گفت یکی از نوستالژیک ترین تفریحات تهران همین گزینه است. اغلب مسافران تهران از قدیم الایام یک قطعه عکس خاطره انگیز از برج آزادی دارند و جای تعجب ندارد اگر بگوییم که این روند همچنان تکرار می شود و بسیاری از مسافران پایتخت، سفر خود را با یک گشت و گذار ساده در میدان آزادی و بازدید از برج آزادی شروع می کنند.

برج-آزادی

به خیابان ولی عصر بروید و پیاده روی کنید

اغلب کسانی که تهران را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند انسان هایی فعال و پویا هستند و از پیاده روی هم لذت می برند. یکی از بهترین و دل انگیزترین تفریحات تهران که البته رایگان است و خرج خاصی را هم روی دست شما نمی گذارد پیاده روی در خیابان های مهم و شناخته شده این شهر است و در این خصوص می توان به خیابان ولیعصر اشاره کرد. این خیابان ۱۹ کیلومتر طول دارد و طولانی ترین خیابان خاورمیانه است و مهمترین علت محبوبیت آن هم پهن بودن عرض پیاده رو است که قدم زدن را دل پذیر تر می کند. برای پیاده روی در خیابان ولی عصر از سمت میدان راه آهن به سمت میدان تجریش بروید. در مسیر هم می توانید از پارک ملت، پارک ساعی، تئاتر شهر و باغ فردوس بازدید کنید.

البته شایان ذکر است که در سال های اخیر شاهد کاهش به ندرت درختان این خیابان طویل بوده ایم که همین امر از جذابیت های خیابان ولیعصر کاشته است.

موزه ها و کاخ های تهران

برای گشت یک‌ روزه در روز تعطیل تهران، هیچ گزینه ای بهتر از موزه گردی نیست! از دوران قاجار کاخ های بسیار زیبایی در تهران ساخته شدند که هر کدام گواهی بر‌ هویت معماری ایرانی هستند. یکی‌ از زیباترین کاخ های تهران، کاخ گلستان است. کاخ گلستان با آینه های کاری های بی نظیر و کاشی های رنگارنگ حیاطش، دل هر بیننده ای را می برد! امکان ندارد در هر زمانی از سال به کاخ گلستان بروید و با تعدادی از گردشگران حیرت زده مواجه نشوید.

البته بازدید کاخ ها از جمله تفریحات رایگان تهران نیست، اما هزینه ناچیزی که در بر دارد آن را در گروه تفریحات رایگان قرار می دهد!

کاخ-تهران

منظره بسیار زیبای پل طبیعت را ببینید و لذت ببرید

پل طبیعت یکی از زیباترین پل های ایران است که مناسب پیاده روی بوده و از روی بزرگراه مدرس تهران عبور می کند. هرچند پل طبیعت تهران در شب یک نورپردازی فوق العاده جذاب و زیبا دارد اما در طول روز نیز شکوه خاصی داشته و گزینه ای مناسب برای افزودن به لیست تفریحات تهران است. این پل به صورت چند طبقه طراحی شده و دو پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به همدیگر وصل می کند. تفریح کردن، پیاده روی و پیک نیک در پارک آب و آتش و پارک طالقانی به همراه قدم زدن و بازدید از پل طبیعت احتمالا یک روز کامل طول بکشد.

پل-طبیعت

با مشاهده جدول زیر، با سایر جاذبه های گردشگری رایگان در استان تهران آشنا شوید.

جدول-مکان-رایگان

شب گردی در تهران

هرچقدر هم که بخواهیم از تفریحات تهران صحبت کنیم، شب گردی در این شهرجایگاه ویژه ای دارد و به عنوان بهترین تفریح رایگان پایتخت انتخاب می شود. تهران یکی از شب زنده دار ترین شهرهای کشور و جهان است و شما می توانید تا نیمه شب هم بیدار بمانید و در این شهر مشغول تفریح و سرگرمی باشید. از مهمترین تفریحاتی که باید در طول شب تجربه کنید می توان به پیاده روی در بام تهران، پل طبیعت، گشت و گذار در مگا مال، مرکز خرید پلادیوم، شهربازی ژوپیتر، باغ فردوس، بام لند، خیابان سی تیر و بام محک اشاره کرد.

جمع بندی

در این گزارش، بعضی از تفریحات ارزان قیمت در تهران را معرفی کردیم، حالا که با برخی از تفریحات رایگان تهران آشنا شدید بهتر است یک سفر به پایتخت داشته باشید تا این تفریحات مفرح و دوست داشتنی را از نزدیک تماشا کنید.

کدخبر: 337749

ارسال نظر

 

آخرین اخبار