|
کدخبر: 325237

حراج شمش طلا با سیر نزولی قیمت ها / علت کاهش قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی چیست؟

در مرکز مبادله ارز و طلا ایران، حراج شمش طلا در روز یکشنبه برگزار شد و در این حراج، ۱۷۵ قطعه شمش طلا در شرایط کاهش قیمت بازار طلا معامله شد.

اقتصاد

حراج شمش طلا یکی از روش‌های معمول برای خرید و فروش طلا است که در بازارهای طلا و جواهرات انجام می‌شود. در این روش، شمش‌های طلا به صورت عمده و با قیمت مناسب‌تر از بازار فروخته می‌شوند. حراج شمش طلا معمولاً به دو صورت برگزار می‌شود: حراج عمومی و حراج خصوصی.

در حراج عمومی، شمش‌های طلا به صورت علنی و برای عموم مردم به فروش می‌رسد. افرادی که به دنبال خرید طلا با قیمت مناسب هستند، می‌توانند در این حراج‌ها شرکت کنند و به خرید شمش‌های طلا با قیمت مناسب دست پیدا کنند.

در حراج خصوصی، شمش‌های طلا به صورت خصوصی و بین چند نفر یا یک گروه انجام می‌شود. در این نوع حراج، معمولاً قیمت و شرایط خرید و فروش بین طرفین توافق شده و معامله انجام می‌شود.

حضور در حراج شمش طلا می‌تواند به افراد کمک کند تا طلا را با قیمت مناسب‌تر و به صورت عمده تهیه کنند. اما بهتر است قبل از شرکت در حراج، بازار و شرایط فعلی قیمت طلا را بررسی کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

در نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران ۱۷۵ قطعه شمش یک کیلوگرمی به فروش رسید.

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، روز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)، در نوزدهمین حراج شمش طلای استاندارد، مجموعا ۳۹۵ قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ از سوی صادرکنندگان عرضه و تالار معاملات شاهد معامله ۱۷۵ قطعه شمش طلای استاندارد بود.

گفتنی است؛ میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در جلسه امروز که در دو عرضه عمده و خرد صورت گرفت، چهار میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بود و همچنین شایان ذکر است که طی ۱۹ جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران مجموعا ۲۶۳۶ کیلوگرم (قطعه) شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

مقدسی، رئیس بخش فلزات گرانبهای مرکز مبادله ارز و طلای ایران و مدیر حراج حضوری شمش طلا در مصاحبه اخیر از نزولی بودن قیمت ها در این حراج نسبت به حراج هفته گذشته ( روز سه شنبه ) خبر داد.

وی از کاهش داشتن میانگین قیمت ها سخن گفته و این کاهش را حدود ۱۰۰ میلیون تومان در هر شمش برآورد کرد البته وی افزود که محاسبه دقیق در این باره فعلا صورت نگرفته داست. 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها