|
کدخبر: 325264

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

بورس نسبتا سبز شد / خبر خوش درباره معافیت از مالیات بورسی ها!

در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید. در این تاریخ، شاخص کل بورس تجربه افزایش قابل توجهی به میزان بیش از ۱ هزار واحد داشت. این افزایش نشان‌دهنده روند مثبت و رونق در بازار بورس تهران است.

اقتصاد بورس نسبتا سبز شد / خبر خوش درباره معافیت از مالیات بورسی ها!

در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه، بازار بورس ایران شاهد رشد شاخص کل و افزایش قیمت سهام بود. این روند مثبت باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام به رنگ سبز در صفحه نمایش شد. رنگ سبز در بازار بورس نشان‌دهنده این است که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است. این تغییر رنگ به رنگ سبز نمادهای سهام، نشان از افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است و ممکن است نشانگر اعتماد بازار به آن سهام و بهبود وضعیت مالی و عملکرد شرکت مربوطه باشد.

روند مثبت در بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه مطلوب باشد، زیرا افزایش ارزش سهام می‌تواند منجر به افزایش بازده و سود سرمایه‌گذاری آنها شود.با این حال، همواره باید به نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر آن توجه داشت و تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل دقیق شرایط و ریسک‌های موجود اتخاذ شود.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای  ۵۰۰ واحدی رسید. نمادهای بورسی مانند پارسان، فولاد، فملی، کگل، شبندر، شپدیس و بوعلی تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقشه-بازار
شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۴۶۵۰ واحدی به ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی رضایت دهد.
شاخص-کل
در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۹,۶۰۹.۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۵,۴۲۳.۶۸۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۱.۲۱۷ میلیارد سهم است.
 
نمادهای-بورسی

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر هستند.

خبرهای بورسی در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

لطف‌اله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: کسانی که در امر سرمایه‌گذاری تخصص کافی ندارند با ورود به بازار سرمایه و مواجه با برخی اتفاقات دچار ضرر و زیان شده و اعتماد خود را نسبت به بازار از دست می‌دهند. بنابراین، باید سازوکارهای لازم برای ارتقای سواد مالی افراد برای ورود به این بازار فراهم شود.

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

نمایندگان مجلس در اصلاح مالیات بر عایدی سرمایه که از سوی شورای نگهبان رد شده بود، بورس را از مالیات بر عایدی سرمایه معاف کردند.

طبق این مصوبه مقرر شد عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی و صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات نخواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها