|
کدخبر: 298614

حمله خرس وحشی به گله گوسفندان

دهیار خدرآباد شهرستان بروجن از حمله خرس قهوه‌ای به یک گله گوسفند خبر داد و گفت: در این حادثه ۱۰ گوسفند در تعارض با خرس تلف شدند.

مرتضی آقابیگی روز سه‌شنبه افزود: حمله خرس به گله گوسفندان یکی از عشایر منطقه در دامنه کوه کلار در روستای خدرآباد منطقه چغاخور باعث تلف شدن تعدادی از دام عشایر شد.

به گفته وی،با وجود اینکه صاحب گله گوسفند اسلحه برنو نیز داشت، اما به دلیل حفاظت از خرس از شلیک کردن به این حیوان خودداری کرد.

وی از مسوولان چهارمحال و بختیاری به خصوص مدیران اداره کل حفاظت محیط‌زیست و ستاد مدیریت بحران خواست تا نسبت به جبران بخشی از خسارت وارده به این عشایر اقدامات لازم را انجام دهند و برای حفاظت بیشتر منطقه و برگرداندن امنیت، همکاری و تلاش داشته باشند.

آقابیگی افزود:هم‌اکنون چندین خانوار در دامنه کوه، با برپایی چادر در کنار مراتع به صورت شبانه‌روز زندگی می‌کنند و نیاز است که اقدامات لازم برای ایمن‌سازی منطقه و جلوگیری از حمله مجدد خرس و سایر حیات وحش به این افراد انجام شود.

۱۲.۵درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و همه شهرستان‌های استان به جز شهرستان بن و شهرکرد زیستگاه خرس قهوه‌ای‌ است.

سال گذشته هشت مورد حمله خرس به انسان در این استان به اورژانس اطلاع رسانی شد و براساس آمار محیط زیست چهارمحال و بختیاری ۶ خرس کشته شدند.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها