|
کدخبر: 322495

شرایط و مدارک لازم برای ویزای نامزدی آمریکا

شرایط و مدارک لازم برای ویزای نامزدی آمریکا یکی از انواع ویزای غیرمهاجرتی به‌شمار می‌آید. این ویزا برای نامزد یک شهروند آمریکایی صادر می‌شود تا به آمریکا سفر کند. بعد از ورود، دو نفر حداکثر 90 روز فرصت دارند تا با یکدیگر ازدواج کنند.

شرایط و مدارک لازم برای ویزای نامزدی آمریکا یکی از انواع ویزای غیرمهاجرتی به‌شمار می‌آید. این ویزا برای نامزد یک شهروند آمریکایی صادر می‌شود تا به آمریکا سفر کند. بعد از ورود، دو نفر حداکثر 90 روز فرصت دارند تا با یکدیگر ازدواج کنند. در گام بعدی شهروند آمریکایی می‌تواند برای همسرش، درخواست اخذ ویزای ازدواج کند؛ به‌این‌ترتیب، همسر وی می‌تواند اقامت دائم کشور آمریکا را بگیرد. در این مطلب قصد داریم راجع‌به این نوع ویزا بیشتر صحبت کنیم و شرایط اخذ آن را بررسی کنیم.

چه شرایطی برای اخذ ویزای نامزدی وجود دارد؟

همان‌طورکه اشاره کردیم، شرایطی برای اخذ ویزای نامزدی وجود دارد. شهروند آمریکایی باید شرایطی که در ادامه آورده می‌شود را داشته باشد تا بتواند نامزدش را به آمریکا ببرد.

  • تابعیت آمریکا: در درجه اول، فرد باید تابعیت آمریکا را داشته باشد. توجه داشته باشید، کسانی که دارای گرین کارت آمریکا هستند، نمی‌توانند ویزای نامزدی آمریکا دریافت کنند.
  • توانایی مالی: فرد باید ازنظر مالی در سطح خوبی قرار داشته باشد تا بتواند همسرش را در آمریکا تأمین کند.
  • بعد از اخذ ویزای نامزدی، طرفین باید طی 90 روز بعد از صدور ویزا، ازدواج کنند.
  • شهروند آمریکایی و نامزد خارجی وی، نباید هیچ‌گونه ممنوعیتی از نظر قانونی داشته باشند. در‌غیراین‌صورت، از ازدواج آن‌ها جلوگیری می‌شود؛ برای مثال هر دو باید حتما مجرد باشند و یا ازدواج‌های قبلی را به‌دلیل فوت یا طلاق به پایان رسانده باشند.
  • در دو سال گذشته، طرفین باید حتما با یکدیگر ملاقات حضوری داشته باشند؛ البته این بند می‌تواند شامل معافیت شود. شرط معافیت برای این بند، وجود سختی‌های زیاد برای دیدار یا آداب‌ورسوم سخت‌گیرانه فرهنگی است.
  • برای ازدواج باید حتما شرایط IMBRA یا همان قانون تنظیم کارگزاری ازدواج بین‌المللی رعایت شود. متقاضیان ویزای نامزدی آمریکا باید حتما در فرم درخواست اولیه به این موضوع اشاره کنند که آیا کارگزاری ازدواج نقشی در آشنایی آن‌ها با یکدیگر داشته یا خیر. علاوه‌براین، متقاضیان باید فرم رضایت‌نامه را هم پر کرده و امضا کنند. این فرم مبنی‌بر رضایت طرفین برای انتشار اطلاعات تماس، توسط کارگزاری بین‌المللی ازدواج است. برای دریافت آسان‌تر این ویزا می‌توانید به موسسه کارت سبز مراجعه کنید. این موسسه می‌تواند برای صدور انواع ویزای کشور آمریکا به‌ شما کمک کند. کارشناسان این مجموعه با تمامی چالش‌های مسیر اخذ انواع ویزا از آمریکا آشنا هستند؛ به‌این‌ترتیب، می‌توانند نکاتی کاربردی را به شما برای اخذ ویزا پیشنهاد کنند.

چه مدارکی برای اخذ ویزای نامزدی لازم است؟

در صورت داشتن شرایط و مدارک مربوطه، به نامزد خارجی فرد، ویزای K-1 و به فرزندان آن‌ها ویزای K-2 آمریکا تعلق می‌گیرد. برای روز مصاحبه جهت اخذ ویزای نامزدی آمریکا، فرد متقاضی باید مدارک زیر را به‌همراه داشته باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • تکمیل فرم DS-160 و گرفتن پرینت از تأییدیه این فرم
  • شناسنامه رسمی و معتبر
  • اگر فرد ازدواج قبلی داشته، باید گواهی فوت یا طلاق همسر یا همسران قبلی خود را ارائه دهد.
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه
  • ارائه نتایج معاینات و همچنین کارت واکسن، البته تزریق واکسن برای اخذ ویزای نامزدی اجباری نیست.
  • ارائه فرم I-134 و اثبات این که نامزد آمریکایی فرد می‌تواند از او حمایت مالی به‌عمل آورد.
  • در برخی مواقع، افسر کنسولی درخواست اطلاعات بیشتری برای اثبات رابطه بین دو فرد دارد. در این گونه مواقع بهتر است عکس یا سایر مدارک مهم را به افسر ارائه دهید.

برای اخذ ویزای نامزدی چه مراحلی را باید طی کرد؟

برای اخذ ویزای نامزدی آمریکا، باید چند مرحله مهم را پشت سر بگذارید. جهت تسهیل روند اخذ هرگونه ویزا از کشور آمریکا می‌توانید به کارشناسان مجموعه کارت سبز اعتماد کنید. کارشناسان این مجموعه با داشتن سال‌ها تجربه در امور اخذ ویزا با تمامی چالش‌های این مسیر آشنا هستند؛ ازاین‌رو، می‌توانند بهترین راهکارها را برای حل مشکلات مربوط به اخذ ویزا به شما ارائه کنند. در ادامه مراحل اخذ ویزای نامزدی را به‌ترتیب توضیح خواهیم داد:

تشکیل پرونده

در گام اول شهروند آمریکایی باید فرم I-129F مربوط به نامزد خارجی خود را گرفته و تکمیل کند؛ بعد از تکمیل فرم باید آن را به اداره مهاجرت و خدمات شهروندی در منطقه محل سکونت، تحویل دهد. پس‌از‌آن‌ که فرم تأیید شد تا 4 ماه اعتبار دارد. بعد از تأیید، فرم I-129F به نهاد صدور ویزا یا همان NVC در آمریکا فرستاده می‌شود. درنهایت برای اخذ ویزای نامزدی آمریکا، یک پرونده برای شما تشکیل شده و شماره‌ای به آن اختصاص داده می‌شود. درخواست شما در پایان این مراحل به کنسولگری یا سفارت ایالات‌متحده آمریکا فرستاده می‌شود.

در خواست ویزا

زمانی که نهاد صدور ویزا پرونده را به سفارت فرستاد، نامه‌ای به شما ارسال می‌کند. بعد از گرفتن نامه، شهروند آمریکایی باید از نامزد خارجی خود بخواهد که اقدامات زیر را جهت اخذ ویزای K-1، انجام دهد. متقاضی ویزای K باید درخواست صدور ویزا را ارسال کرده و هزینه مربوطه را بپردازند. توجه داشته باشید که فرزندان واجدشرایط هم می‌توانند برای اخذ ویزای K-2 اقدام کنند. درخواست‌ها باید به‌شکل جداگانه ارسال شود و هر فرد باید هزینه درخواست را جداگانه پرداخت کند.

برای اخذ ویزای نامزدی چه هزینه‌هایی باید پرداخت شود؟

جهت اخذ ویزای نامزدی آمریکا، مانند سایر ویزاها باید مراحلی طی شود و طی برخی مراحل نیاز به پرداخت هزینه خواهید داشت. در ادامه هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای نامزدی را ذکر خواهیم کرد:

  • در مرحله اول هنگام ثبت درخواست ویزا، لازم است تا هزینه ثبت درخواست ویزا را پرداخت کنید. (مربوط‌به فرم I-129F )
  • هزینه بعدی مربوط‌به فرم DS-160 است و برای رسیدگی به درخواست ویزا اخذ می‌شود.
  • معاینات پزشکی و واکسیناسیون هم هزینه‌های مربوط به خود را دارد.
  • برای آماده کردن مدارک و ترجمه آن‌ها هم باید هزینه‌هایی پرداخت شود.
  • در گام آخر هم هزینه‌های مربوط‌به سفر و اقامت فرد متقاضی در کشور محل مصاحبه باید در نظر گرفته شود.

کلام آخر

مهاجرت به آمریکا از روش‌های گوناگونی امکان‌پذیر است. یکی از این روش‌ها اخذ ویزای نامزدی آمریکا است. در این مطلب راجع‌به این ویزا صحبت کرده و نکات مهمی را راجع‌به آن بازگو کردیم. برای مهاجرت آسان به آمریکا با روش قانونی و معتبر می‌توانید به مجموعه کارت سبز مراجعه کنید. کارشناسان این مجموعه با داشتن تجربه چندین ساله در این مسیر می‌توانند بهترین روش مهاجرت به آمریکا را به شما پیشنهاد دهند و شما را در این مسیر یاری کنند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها