|

گرانی به خانه آخرت هم رحم نکرد / قبر خریدن لاکچری شد

بر اساس تصمیم شورای شهر تهران، هزینه قبر رزروی در بهشت زهرا برای خانواده‌های دارای متوفی، از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲، به ۱۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است. به علاوه، طبقه اول قبور برای دفن اموات به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

اقتصاد

همزمان با دویست و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه تعیین بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) بررسی و به تصویب رسید که براساس آن قیمت قبر طبقه اول رایگان و طبقات دوم و سوم ۱۵۰ میلیون ریال تعیین شد.

جدید-جلسه-شورای-شهر

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ماه) در جریان بررسی لایحه تعیین بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه میزان افزایش پیشنهادی سازمان ۴۵ درصد و در برخی موارد بیشتر بوده که ما در کمیسیون نپذیرفتیم، اظهار کرد: پیشنهاد ما افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات بود که البته این غیر از اقدامات اختیاری است که پیمانکاران ارائه می دهند و با ۴۵ درصد افزایش روبه رو است.

مهدی پیرهادی با بیان اینکه نرخ انتقال متوفیان از مراکز درمانی به بهشت زهرا (س) با وجود افزایش تورم و هزینه های استهلاک خودروها، ۲۶ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: هزینه های تمام شده بیش از این بود که آن را کاهش دادیم. نرخ انتقال از پزشکی قانونی به آرامستان ها نیز ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

پیرهادی با اعلام اینکه خدمات نصب سنگ دائم به صورتی است که می تواند از بهشت زهرا (س) و یا از فضایی دیگر تهیه شود، گفت: خدمات نصب سنگ و برگزاری مراسم نیز در جداول لحاظ شده که اختیاری است.

قبر-در-تهران

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: هزینه قبر روز دفن؛ به عبارتی دفن متوفی در روزی که جان خود را از دست می دهد، رایگان است و می تواند دو طبقه دیگر را رزرو نکند و هیچ هزینه ای نخواهد داشت.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اعلام اینکه این موضوع مطرح شده که پیش فروش قبر در بهشت زهرا(س) به اتمام رسیده و ظرفیت تکمیل شده است، اظهار کرد: این موضوع شبهه ایجاد می کند و باید در مورد آن توضیح داده شود.

ناصر امانی، با بیان اینکه هزینه ها در آرامستان بهشت زهرا باید با ملاحظات انجام شود، اظهار کرد: افزایش قیمت ها باید بر اساس ضرورت صورت بگیرد. چراکه تمام شهروندان از این خدمت استفاده می کنند.

گفتنی است در پایان بررسی ها و بیان نظرات اعضای شورا، با ۱۰ رأی موافق اعضای شورای شهر تهران، قبر طبقه اول رایگان و قیمت طبقات دوم و سوم ۱۵۰ میلیون ریال تعیین شد و فرصت یک ساله برای تعیین تکلیف و تقسیط جهت پیش خرید این طبقات به شهروندان داده شد.

منبع: اکو ایران
کدخبر: 326694

ارسال نظر