|
کدخبر: 45960

رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران در گفتگو با گسترش‌نیوز:

اشتغال‌آفرینی برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی کشور

به اعتقاد رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی، مردمی بودن یکی از دستاوردهای بزرگ مدارس غیردولتی است.

گسترش‌نیوز: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و شورای هماهنگی موسسان شهر تهران دست‌به‌دست هم داده‌اند که نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع آموزشی وابسته به نحو احسن برگزار شود. به‌نظر می‌رسد که چندین و چند ماه کار و برنامه‌ریزی جمعی، به بار نشسته و شاهد استقبال خوب جامعه آموزش‌وپرورش از این نمایشگاه خواهیم بود. در آستانه نمایشگاه با رئیس شورای هماهنگی موسسان شهر تهران به گفت‌وگو نشستیم تا با فلسفه برگزاری این نمایشگاه و فواید آن آشنا شویم.

SANII1.jpg

نمایشگاه، مجالی برای تغییر ذهنیت مخالفان

علی صنیعی، رئیس شورای هماهنگی موسسان شهر تهران و عضو شورای هماهنگی مدارس کشور است. وی در تشریح اهمیت برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی اظهارکرد: فرصتی بسیار استثنایی دست داده که موسسان و مدیران مدارس غیردولتی بتوانند دستاوردها و خلاقیت‌های خود در عرصه تعلیم و تربیت را در معرض دید عموم و علاقه‌مندان بگذارند. نمایشگاه از یک نظر دیگر هم فرصت است؛ هستند عزیزانی که به‌واسطه نداشتن شناخت کافی یا بنا به دلایل شخصی، روی خوشی به مدارس غیردولتی نشان نمی‌دهند. اکنون آنها می‌توانند به نمایشگاه بیایند و دستاوردها و نوآوری‌های این مدارس را از نزدیک ببیند. اگر چنین شود بدون شک ذهنیت کنونی آنها تغییر خواهد کرد.

مدارس غیردولتی و دستاوردی به نام مردم‌نهاد بودن

علی صنیعی در بخش بعدی سخنان خود به مهم‌ترین دستاوردهای مدارس غیردولتی پرداخت و تصریح کرد: قبل از هر چیز باید توجه داشت که در وزارت آموزش‌وپرورش، امور مربوط به مدارس غیردولتی توسط معاونت مشارکت‌های مردمی اداره می‌شود. در واقع اینجا، جایی است که خود مردم به صحنه آمده‌اند. موسسان و مدیران مدارس غیردولتی بعد از اخد مجوزهای لازم، مشغول یک فعالیت مردم‌نهاد می‌شوند. مردم‌نهاد بودن مدارس غیردولتی، دستاورد بزرگی است. مردم با هزینه شخصی، فرزندان خود را به مدارس غیردولتی می‌فرستند و کارنامه درخشان دانش‌آموزان سبب شده که اعتماد والدین به این مدارس بیش‌ازپیش شود.

SANII2.jpg

اشتغال‌آفرینی برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: در وهله بعد این مدارس توانسته‌اند کارآفرینان بزرگی باشند و اشتغال افرینی قابل‌توجهی داشته باشند. درحال‌حاضر چیزی بیش از ۲۰۰ هزار نفر به‌طور مستقیم در این مدارس مشغول به کار هستند. مدارس غیردولتی، موفقیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و دینی گسترده‌ای داشته‌اند. رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران درباره میزان استقبال مدارس از نمایشگاه گفت: این نخستین دوره رسمی نمایشگاه دستاوردهاست و استقبالی که تاکنون از آن به عمل آمده، قابل‌توجه است. تاکنون حدود ۲۰۰ واحد و مرکز آموزشی ثبت‌نام کرده‌اند. این رقم با پیش‌بینی ما سازگاری دارد و بیشتر از این، فضایی در نظر گرفته نشده است. به‌نظر می‌رسد که در ادوار و سنوات بعد، استقبال از نمایشگاه به‌مراتب بیشتر باشد.

آیا نمایشگاه بین‌المللی می‌شود؟

صنیعی در پاسخ این سوال که «آیا نمایشگاه در سال‌ بعد بین‌المللی می‌شود؟» اظهارکرد: در چارچوب سیاست‌های مسئولان محترم نظام و در هماهنگی با دستگاه‌هایی مثل وزارت امور خارجه تلاش خواهیم کرد با کشورهایی که در زمینه تعلیم و تربیت صاحب سبک هستند تعامل و تبادل تجربه داشته باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: از موسسان و مدیران مدارس غیردولتی خواسته‌‌ایم و می‌خواهیم که خود را رقیب هم نبینند. آنها دوستانی هستند که در یک حیطه فعالیت می‌کنند. چه‌خوب است که دست‌به‌دست هم بدهند و با ارائه دستاوردها و موفقیت‌های خود مخاطبان را بیشتر با نقش و جایگاه خود آشنا کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها